
(Fot. Mat. prasowe mBanku)
– Nie komentujemy transakcji, które się pojawiają, dotyczących naszych konkurentów. Natomiast jeśli chodzi o temat związany z potencjalną sprzedażą – ponowną – mBanku przez Commerzbank, to myślę, że najlepszą rzeczą, którą mogę zrobić, to odesłać państwa do niedawno opublikowanej strategii Grupy Commerzbanku, gdzie mBank jest wskazany jako jeden z trzech głównych silników wzrostu części komercyjnej i biznesowej grupy Commerzbanku. I tak, po raz pierwszy od dawna mocno uwypuklona rola mBanku w grupie Commerzbanku, myślę, że jest więcej niż wystarczającą odpowiedzią na pytanie na temat tej przyszłości – powiedział Lusztyn podczas telekonferencji prasowej.
We wrześniu 2019 r. Commerzbank AG, posiadający ok. 69,33 proc. akcji w kapitale zakładowym mBanku, opublikował nową strategię biznesową „Commerzbank 5.0”, zakładającą m.in. sprzedaż akcji polskiej spółki. Natomiast w maju 2020 r. ogłosił, że postanowił zakończyć proces sprzedaży i zachować posiadany pakiet akcji mBanku.
Wcześniej w tym tygodniu Banco Santander potwierdził, że prowadzi rozmowy z Erste Group Bank AG w sprawie potencjalnej sprzedaży 49 proc. akcji Santander Bank Polska, ale podkreślił, że nie ma pewności, iż rozmowy te doprowadzą do osiągnięcia porozumienia. Banco Santander posiada 62,2 proc. akcji Santander BP.
mBank należy do czołówki uniwersalnych banków komercyjnych w Polsce. Strategicznym akcjonariuszem mBanku jest niemiecki Commerzbank. Bank jest notowany na GPW w 1992 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 245,96 mld zł na koniec 2024 r.