MC2 Innovations to startup założony w 2018 r. przez Annę Streżyńską oraz Arkadiusza Szczebiota. Spółka jest właścicielem MC2 Innovations sp. z o.o. i MC2 Energy sp. z o.o. Pierwsza z nich rozwija produkt Carrotspot, druga Greenstock, czyli rozwiązania informatyczne dla jednego z największych koncernów energetycznych w Polsce. MC2 Innovations zatrudnia obecnie ponad 20 osób, przy czym zatrudnienie w grupie waha się w zależności od aktualnego poziomu zleceń.
– Carrotspot to platforma wielomodułowa – obecnie pracujemy na niej nad rozwiązaniami fintechowymi i gamifkacyjnymi. MC2 Energy zakończyło projekt Greenstock Elektro dla Taurona, (elektromobilnośc), a realizuje giełdę zielonej energii (Greenstock VPP). Z odbiorcą z sektora Pharma realizujemy projekt AI w diabetologii – powiedziała podczas czatu inwestorskiego w StockWatch.pl Anna Streżyńska, CEO MC2 Innovations.
MC2 Innovations prowadzi obecnie emisję akcji na platformie crowdfundingowej Bessfund.pl. Jej celem jest pozyskanie środków na finansowanie nowych projektów inwestycyjnych. Priorytetem jest rozwój i komercjalizacja produktu Carrotspot, czyli narzędzia służącego motywowaniu, nagradzaniu i okazywaniu uznania pracownikom bez konieczności angażowania budżetu. Platforma Carrotspot wykorzystuje technologię blockchain, BI i AI. Z rozwiązania skorzystały takie firmy jak Budimex, Wirtualna Polska czy Orbis.
– Faktyczna sprzedaż [Carrotspot – przyp. red.] rozpoczęła się na początku maja 2019 r., a od lipca zaczęliśmy podpisywać pierwsze umowy komercyjne. Do chwili obecnej pozyskaliśmy 12 klientów. Do grudnia główne źródło przychodu stanowiły przychody z subskrypcji, natomiast od grudnia otworzyliśmy nowy strumień przychodów w związku z rozbudową platformy o moduł partnerski (tzw. kafeteryjny). Strumień przychodów się poszerza, ale jego wartość w poprzednim kwartale nie przekroczyła 100 tys. zł. Na pewno jednak przekroczy ją w bieżącym (z uwagi na wzrastające wykorzystanie modułu partnerskiego) – powiedział Arkadiusz Szczebiot, CTO MC2 Innovations.
Na chwilę obecną spółka pozyskała od 870 tys. zł od blisko 330 inwestorów, co stanowi 1/3 zakładanego celu. Zgodnie z założeniami, bieżąca emisja ma zaspokoić potrzeby finansowe spółki na kolejne 2 lata. W tym okresie MC2 Innovations planuje udział w 4 międzynarodowych wydarzeniach promujących platformę poza granicami kraju.
– MC2 chce zaistnieć globalnie szczególnie z platformą Carrotspot. Bardzo dokładnie analizowaliśmy konkurencję na potrzeby konkursu w Horyzont 2020 (unijnym programie badawczym). W tym programie dostaliśmy Pieczęć Doskonałości – Seal of Excellence, której wynikiem jest obecny projekt NCBiR. Konkurencja na rynkach światowych nie oferuje tak szerokiego i wielofunkcyjnego rozwiązania jak Carrotspot, a przeanalizowaliśmy dziesiątki jeśli nie setki rozwiązań. W końcu tego miesiąca będziemy mieli prezentację dla grupy inwestorów stale współpracującej ze zdobywcami Seal of Excellence. Zależy nam na ich oglądzie. Połączenie funkcji motywacyjnych, fintechowych, benefitowych, wsparcia HR-owego i psychologicznego, psychometria oraz zastosowanie business inteligence i planowane przez nas rozszerzenie sztucznej inteligencji w platformie, czynią z niej kombajn HR-owy, a klienci mają dość pojedynczych nie zintegrowanych rozwiązań, poszukują jednego, które obsłuży wiele funkcji HR-u, w tym te, które ściśle wspierają biznes przedsiębiorstwa i jego wyniki (stąd teraz realizacja modułu BI). Chcemy wyjść szeroko na zagranicę. – powiedziała Anna Streżyńska, CEO MC2 Innovations.
MC2 Innovations ma za sobą pierwszy pełny rok obrotowy. Sprawozdanie jest obecnie w trakcie audytu. Spółka udostępnia jednak szersze materiały dotyczące swojej działalności (w tym prognozy finansowe) wszystkim osobom zainteresowanym poważniejszą inwestycją.
– Oczywiście nie zmienia to faktu, że pierwszy rok był rokiem inwestycyjnym i sprawozdanie wykazuje „stratę” wynikającą z tego, że wszystkie pozyskane i zarobione środki inwestujemy aktywnie w rozwój platformy. Nie jesteśmy spółką, w wypadku której analiza historyczna może wnieść istotną wartość w kontekście sytuacji bieżącej i perspektyw rozwojowych. Na naszą wycenę składają się przede wszystkim inne czynniki – dodał Szczebiot.
MC2 Innovations nie wyklucza wejścia na giełdę. Według Arkadiusza Szczebiota, jest to jeden ze scenariuszy. Ostateczna decyzja w tej sprawie ma zapaść na późniejszym etapie rozwoju spółki.
– Decyzję o wyjściu na NewConnect (lub inny rynek kapitałowy) bierzemy pod uwagę jako jedną z możliwości, ale uzależniamy ją co do zasady, jak i momentu w czasie – zarówno od kondycji samego rynku finansowego, jak i perspektyw zwrotu dla akcjonariuszy wynikających z takiego ruchu (inne opcje np. wykup przez inwestora kapitałowego lub branżowego) – mogą okazać się bardziej atrakcyjne – podkreślił Arkadiusz Szczebiot