PARTNER SERWISU
oqurculh

Mex Polska spodziewa się 7,3 mln zł zysku netto za 2022 rok

Omawiane walory:

Mex Polska podsumowała szacunkowe skonsolidowane wyniki finansowe za 2022 rok. Od stycznia do grudnia ub. roku grupie kapitałowej udało się odnotować prawie 9,8 mln zł zysku EBIT oraz prawie 7,3 mln zł zysku netto. We wtorek kurs akcji spółki rośnie o 8,5 proc. i jest najwyżej od stycznia 2020 r.

mex, polska, wyniki, zysk, netto, 2022

Fot. Spółka

W raportowanym okresie przychody netto spodziewane są na poziomie prawie 82 mln zł. W samym IV kwartale przychody liczyły 21,1 mln zł (wzrost rr o 29,3 proc.), a skonsolidowany zysk netto w tym czasie osiągnął wartość prawie 1,2 mln zł. Na wyniki finansowe w dużej mierze wpływ miała sprzedaż gastronomiczna generowana przez największy koncept grupy – Pijalnia Wódki i Piwa. Głównym celem zarządu grupy jest dalsze skalowanie biznesu, poprzez równoległy rozwój kilku niezależnych i rentownych marek gastronomicznych.

– Naszą przewagą jest odpowiednio zdywersyfikowane portfolio z przemyślanym profilem konceptów oraz właściwy dobór lokalizacji. Na dynamikę wpływa także prowadzenie uczciwej polityki cenowej i wykorzystanie odpowiednich okazji biznesowych, opartych m.in. o franczyzę. Widoczne jest to w wynikach finansowych Grupy. Rok 2022 powinniśmy zamknąć  zyskiem netto o wartości 7,3 mln zł oraz z przychodami netto na poziomie prawie 82 mln zł, choć należy pamiętać, że to nie do końca miarodajne względem roku poprzedniego, kiedy to w skutek pandemii przez kilka miesięcy 2021 roku generowaliśmy przychody jedynie z oferty „na wynos”. – mówi Dariusz Kowalik, Członek zarządu, dyrektor finansowy w Mex Polska SA. – Porównywalny z analogicznym okresem jest jednak IV kwartał 2022 roku, w którym wypracowaliśmy 21,1 mln zł przychodów netto, co dało nam wzrost r/r o 29,3 proc. Ponadto w tym czasie odnotowaliśmy zysk netto o wartości prawie 1,2 mln zł oraz zysk EBIT na poziomie 1,4 mln zł., które dały odpowiednio wzrost rr na poziomie 89,6 proc. oraz 80,5 proc.– dodaje.

Głównym silnikiem napędu sprzedaży w GK Mex Polska jest oferta największego i jednocześnie jednego z najstarszych konceptów Grupy – Pijalnia Wódki i Piwa.

– ,,Pijalnia Wódki i Piwa’’ to marka, która od lat cieszy się ogromnym powodzeniem, zarówno w mniejszych, jak i większych aglomeracjach. Aktualnie, na wszystkie 44 lokale Grupy, 32 należy do tego konceptu. To propozycja o zróżnicowanym menu w przystępnej cenie, która zasługuje na ciągły rozwój. Stąd też jeszcze nie powiedzieliśmy ,,ostatniego słowa’’ w jej rozwoju  – komentuje Paweł Kowalewski, prezes zarządu w Mex Polska S.A.

➡ #RacjonalneInwestowanie: jak inwestować, a nie uprawiać hazard? ➡ Sprawdź co radzą eksperci z różnych środowisk związanych z rynkiem!

Mex Polska jest spółką holdingową, zarządzającą obecnie 44 rozpoznawalnymi lokalami gastronomicznymi, które działają w ramach pięciu konceptów. Punkty gastronomiczne zlokalizowane są w całej Polsce, a wśród grupy lokali znajduje się sieć bistro Pijalnia Wódki i Piwa (działalność własna oraz franczyza), a także największa sieć restauracji meksykańskich The Mexican oraz sieć restauracji Pankejk (Gdańsk i Łódź) i nowoczesny koncept Prosty Temat (restauracje zlokalizowane w jednych z najpopularniejszych miast w Polsce – Warszawie i Sopocie). Najnowszym konceptem jest CHICAS & GORILLAS, który ulokowany został we Wrocławiu, a od stycznia br. dostępny jest także w centrum Łodzi.

Zarząd Mex Polska chce na bieżąco pozyskiwać nowe atrakcyjne lokalizacje spełniające warunki do uruchomienia nowych lokali, których budowa będzie finansowana ze środków własnych, bądź kredytów lub środków pochodzących od franczyzobiorców w ramach umów franczyzowych.

– Obserwujemy wyraźny po-pandemiczny trend powrotu konsumentów do korzystania z usług gastronomicznych na mieście, zwłaszcza w dużych miastach oraz aglomeracjach turystycznych. Nie obawiamy się więc z optymizmem patrzeć w przyszłość i tym samym poszukiwać kolejnych okazji biznesowych. Więcej o naszych kolejnych krokach rozwoju już wkrótce  – mówi Paweł Kowalewski, prezes zarządu w Mex Polska S.A.

Grupa Mex Polska zarządza 43 lokalami gastronomicznymi (stan na 25.11.2022). Grupa rozwija marki: The Mexican, Prosty Temat, Pankejk, Pijalnia Wódki i Piwa. Najnowszym konceptem jest Chicas & Gorillas. Od 2012 roku spółka jest notowana na głównym rynku GPW.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 13 spółek, które w maju podzielą 5,2 mld zł dywidend

    Tegoroczny sezon dywidendowy rozpoczął się od kilku mocnych akcentów. W pierwszych dniach maja 4 spółki podzieliły między akcjonariuszy bagatela 8,2 mld zł dywidend. W kolejnych tygodniach 13 kolejnych firm rozdysponuje aż 5,2 mld zł. Sprawdzamy, gdzie w maju szykują się najciekawsze dywidendy.

  • Mex Polska rekomenduje wypłatę 0,11 zł dywidendy na akcję z zysku za 2024 rok

    Mex Polska zarekomendował przeznaczenie 0,84 mln zł z zysku netto za ub.r., wynoszącego 3,03 mln zł, na dywidendę, co oznacza wypłatę 0,11 zł na akcję. Pozostałe 2,69 mln zł zarząd proponuje przekazać na kapitał zapasowy. Jednocześnie zarząd proponuje ustalenie 20 maja 2025 roku jako dnia dywidendy oraz 29 maja 2025 roku jako dnia wypłaty dywidendy.

  • Mex Polska szacuje skons. zysk EBITDA na 16,2 mln zł w 2024 r., wzrost o 8 proc. r/r

    Mex Polska spodziewa się skonsolidowanego zysku EBITDA na poziomie 16,2 mln zł na koniec 2024 r., co oznacza wzrost o 8 proc. r/r. Zysk EBIT ma przekroczyć 5,6 mln zł, a wzrost skonsolidowanych przychodów netto 12 proc. r/r do niespełna 107 mln zł.

  • Grupa Mex Polska szacuje 106,7mln zł przychodów na koniec 2024 r.

    Mex Polska spodziewa się wypracowania 106,7 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży na koniec 2024 roku. Oczekiwany wynik oznacza wzrost o 12 proc. rr.

  • Mex Polska w strategii na 2024-2028 zakłada dwucyfrowy wzrost EBITDA r/r, rozwój marek

    Mex Polska ogłosiła strategię na 2024-2028, w której będzie koncentrować się na umacnianiu pozycji rynkowej i intensyfikację działań w kluczowych lokalizacjach, jakimi są duże, dochodowe miasta Polski. Spółka będzie rozwijać portfolio, także o nowe marki, i zakłada otwieranie ok. 6 nowych wysokomarżowych lokali rocznie. Zamiarem Grupy jest osiąganie dwucyfrowego wzrostu zysku EBITDA r/r, wypłata dywidendy oraz rozwój także poprzez akwizycje. Spółka nie przewiduje obecnie emisji akcji czy obligacji.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat