Mocny kwartał AB podciągnął kurs akcji pod historyczny szczyt

Omawiane walory:

Dystrybutor sprzętu IT i AGD zdecydowanie poprawił wyniki i z zapasem przeskoczył rynkowe prognozy. Za dobrymi wynikami stoi wykorzystanie koniunktury rynkowej, skuteczny hedging walutowy, know-how w zakresie zarabiania za granicą oraz rozwój portfolio produktowego.

W I kwartale dystrybutorzy sprzętu IT radzili sobie z różnym skutkiem. W branży regres zanotowali Asbis i Action, a z drugiej strony dużą dynamiką zysków wykazali się ABC Data oraz AB. Ostatnia z wymienionych spółek zanotowała 27-proc. wzrost zysku netto w ujęciu r/r do 13,5 mln zł. EBITDA powiększyła się o 30 proc. do 24,4 mln zł. Oba wyniki są wyższe od konsensusu PAP, który zakładał odpowiednio 12,9 mln zł i 21,4 mln zł. Jednocześnie przychody skoczyły ponad 1/4 do 1,69 mld zł. Rynek oczekiwał 1,58 mld zł.

Wyniki za styczeń-marzec są dla spółki raportem za III kwartał roku obrotowego 2014/2015. Narastająco po trzech kwartałach przychody zwiększyły się o 24 proc. do 5,3 mld zł. Na poziomie zysku netto widnieje 54,2 mln zł, co przekłada się na 21-proc. wzrost r/r.>> Sprawozdanie finansowe AB znajdziesz tutaj

– Co więcej, mamy wysokie wskaźniki płynności, bezpieczne zadłużenie, skutecznie zarządzamy cyklem konwersji gotówki. Pomimo dynamicznego wzrostu skali działania wygenerowaliśmy dodatnie przepływy finansowe z działalności operacyjnej. Wypłaciliśmy również w styczniu dywidendę, a nasza pozycja gotówka jest wciąż silna i sprawia, że wykorzystujemy wszystkie rynkowe szanse. – komentuje Grzegorz Ochędzan, członek zarządu ds. finansowych w AB.

(Źródło: sprawozdanie kwartalne AB)

(Źródło: sprawozdanie kwartalne AB)

Systematyczny wzrost sprzedaży to efekt poszerzającego się konsekwentnie wachlarza oferowanych produktów oraz rozrastającej się liczby partnerów handlowych. Grupa uzupełnia swoje portfolio produktowe nie tylko o towary należące do sektora IT, ale również o segmenty takie jak RTV – AGD, zabawki oraz rozwija sprzedaż marek własnych pod znakiem TB. Spółka zaznacza, że od kilku kwartałów zauważalny jest pozytywny wpływ na poziom sprzedaży segmentu RTV/AGD. W segmencie dużego AGD osiągnięto 2-krotny wzrost obrotów w ujęciu r/r. To zasługa nowych umów dystrybucyjnych zawartych w IV kw. 2014 roku z producentami AGD, firmami Amica i Beko oraz rozwojowi sieci franczyzowej Kakto.

– Wyniki znacznie powyżej oczekiwań rynkowych, zysk netto obciążony wysokim podatkiem (33 proc.). Sprzedaż: wysoki wzrost 25 proc. r/r, mocna Polska (+21 proc.) i utrzymania wysokiej dynamiki w Czechach (+40 proc.). Dalszy wzrost rentowności w Polsce (1,3 proc. vs. 1,06 proc.) oraz zatrzymanie spadku w Czechach (1,36 proc. vs. 1,33 proc.). W efekcie spółka pobiła naszą prognozę EBIT o 18 proc. Słaby OCF +19 mln zł, liczyliśmy na więcej – mocno wzrosły zapasy. Delikatny wzrost zadłużenia o 15 mln zł do 280 mln zł. – oceniają analitycy Trigon DM.

W poniedziałek akcje spółki drożeją nawet 4 proc. Od początku roku akcje AB zyskały 42 proc., co sytuuje je w gronie najszybciej drożejących wśród reprezentantów sWIG80. W skali roku notowania dystrybutora podrożały o 52 proc.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom AB

wykres_AB

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT abpl, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR