
Moonlit to polski gamingowy software house zamierzający poszerzyć swoją działalność o segment produkcji gier własnych.
Moonlit w kwietniu informował o złożeniu wniosku do Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu GameINN. W środę ogłoszone zostały wyniki, zgodnie z którymi projekt spółki został zakwalifikowany do dofinansowania. Moonlit otrzyma 1,13 mln zł na „Opracowanie technologii High Definition Water System HDWS, realistycznego graficznego i fizycznego odwzorowania wody w silniku Unity”. Prace nad systemem mają rozpocząć się w styczniu 2021 i będą trwały do czerwca 2023. Łączny koszt projektu wyniesie 1,48 mln zł.
– HDWS będzie pozwalał na realistyczne stymulowanie wielu efektów, których nie ma żaden inny system, np. załamujące się fale czy przybój. Realizując projekt możemy czerpać z doświadczenia zebranego w czasie tworzenia Ultimate Water System, który zyskał uznanie wielu zagranicznych twórców oraz użyliśmy go w naszej pierwszej dużej grze – Deadliest Catch – opisuje projekt Michał Gardeła, prezes Moonlit.
Krakowska spółka zapewniła sobie wsparcie finansowe w ramach programu sektorowego GameInn już po raz drugi. Poprzedni projekt nosił nazwę Angular Light a jego celem było stworzenie innowacyjnej technologii symulującej oświetlenie w grach wideo. Wartość działania wyniosła łącznie 981 851 PLN, z czego dofinansowania z Funduszy Europejskich wyniosło 680 282,31 złotych.
Celem programu sektorowego GameINN jest zwiększenie konkurencyjności polskiego sektora producentów gier video na rynku globalnym w perspektywie do 2023 roku. Został zainicjowany przez Porozumienie Polskie Gry. Program pozwala rodzimym innowatorom realizować nowatorskie projekty w obszarach takich jak m.in.: projektowanie i wzornictwo w zakresie gier wideo, zastosowania Sztucznej Inteligencji, nowe narzędzia i mechanizmy interakcji czy rozszerzenie zastosowań technologii i narzędzi na inne dziedziny. W ramach wszystkich 4 konkursów GameINN dofinansowania w wysokości 474,3 mln zł przyznano 150 projektom. Ze względu na wysoki poziom projektów NCBR zwiększyło budżet IV konkursu o ponad 54 mln zł i przyznało 154,3 mln zł dofinansowania 43 firmom. To w przeważającej większości przedsiębiorcy z sektora MŚP.
Moonlit to polska spółka gamingowa o softwearehous’owym rodowodzie. W ciągu kliku lat przed debiutem na giełdzie zajmowała się realizacją projektów oraz tworzeniem technologii dla innych spółek. Stworzony przez spółkę system wody Ultimate Water System jest wykorzystywany w takich grach jak The Raft, Ultimate Fishing czy Uboat. Od 2019 r. koncentruje się na własnym planie wydawniczym. Obecnie spółka pracuje nad symulatorem z elementami survivalu Baikonur, symulatorem składania modeli Model Builder oraz symulatorem trenera psów Dog Trainer.