PARTNER SERWISU
cymoafnu

Moonlit: Produkujemy gry od zera, wywodzimy się z software house [RELACJA Z CZATU]

Omawiane walory:

Michał Gardeła na dzień przed debiutem Moonlit na NewConnect spotkał się z inwestorami na czacie w StockWatch.pl. Prezes studia omówił plany wydawnicze oraz strategię na najbliższe lata.

Michał Gardeła, prezes zarządu Moonlit.

Moonlit to polska spółka gamingowa o softwearehous’owym rodowodzie. Z jej usług korzystają polskie oraz zagraniczne studia gamingowe. Za przykład posłużyć może m.in. system koszenia trawy w Garden Flipper lub rozwiązania graficzne w Ultimate Fishing Simulator. Stworzony w Moonlit system symulacji wody UWS znalazł zastosowanie m.in. w takich hitach jak U Boat, The Raft, czy wspomniany wyżej Ultimate Fishing Simulator.

Rok temu Moonlit z emisji pozyskał 2 mln zł, które przeznaczył m.in. na rozszerzenie działalności o produkcję własnych gier.

– Część zebranej kwoty przeznaczona została na nasze autorskie produkcje: TFF: The Final Frontier, Ignis: Duels of Wizards, Playerless: One Button Adventure, Thief Simulator Mobile oraz na pre-produkcję gry Baikonur. Z tych środków finansujemy również działania marketingowe dla wymienionych gier. Pozostały kapitał planujemy przeznaczyć na nasz flagowy projekt Baikonur. powiedział w rozmowie na żywo z użytkownikami StockWatch.pl prezes zarządu Moonlit, Michał Gardeła.

>> Zapis całego spotkania z Michałem Gardełą, prezesem zarządu Moonlit SA znajdziesz tutaj

Obecnie na GPW jest ponad 30 spółek tworzących lub wydających gry. Największa z nich – CD Projekt – ma kapitalizację sięgającą 20 mld zł. Michał Gardeła zaznacza, że Moonlit ma swoje autorskie technologie i pod wieloma względami wyróżnia się na tle rynkowych rywali.

– Jesteśmy chyba jedyną spółką o tak silnym podłożu software-housowym (…) Praca jako software house przede wszystkim potwierdziła nasze kompetencje w branży gier. (…) Mamy swoje autorskie technologie jak Ultimate Water System, które można uświadczyć chociażby w Uboat czy The Raft, zdobyliśmy także 2-gie miejsce na GameINN w 2017 roku. Jesteśmy jedną z nielicznych spółek ze “stajni PlayWay”, która nie jest przez niego kontrolowana. Jest to unikalna sytuacja. Korzystamy z jego zasobów marketingowych oraz know-how w zakresie promocji, jednocześnie mając wolną rękę w podejmowaniu wszelkich biznesowych decyzji – dodał Michał Gardeła.

Jak dotąd spółka zrealizowała 16 produkcji na zlecenie. Plan zakłada, że w ciągu kolejnych 4 lat Moonlit wyda 6 gier. Ponadto na etapie preprodukcji są kolejne trzy tytuły w gatunku symulatorów. Zanim spółka rozpocznie ich tworzenie zamierza zbadać ich potencjał sprzedażowy oceniając zainteresowanie nimi graczy na platformie sprzedażowej Steam.

– Własne produkcje chcemy wydawać samodzielnie, ale dopuszczamy również możliwość współpracy z wydawcą. W przypadku każdej produkcji decyzję podejmiemy po rozważeniu naszych możliwości marketingowych. (…) takie podejście to przyszłość branży gier, bo minimalizuje ryzyko słabej sprzedaży już na etapie preprodukcji. Polega ono zasadniczo na tym, że w najprostszy sposób prezentujemy koncepcję gry na Steam, aby sprawdzając tempo wzrostu wishlisty zbadać zainteresowanie graczy przed rozpoczęciem właściwej produkcji. Koszty preprodukcji są u nas bardzo niskie, a w zanadrzu mamy kilka świetnych tematów, które niebawem powinny pojawić się na Steam – właśnie w celu zbadania rynku. Spośród nich do produkcji wybierzemy najlepsze, które będziemy rozwijać jako dalszą część naszego planu wydawniczego – wyjaśnił prezes zarządu Moonlit.

Największe nadzieje prezes zarządu Moonlit wiąże z grą z gatunku survival-simulator – Baikonur. Gracze mają w nim w stanąć przed zadaniem opuszczenia Ziemi przy pomocy poradzieckiego promu kosmicznego Buran, który znajduje się w kosmodromie w Kazachstanie (tytułowy Bajkonur). Aby było to możliwe, konieczna będzie samodzielna naprawa promu kosmicznego.

– Akcja gry osadzona będzie w postapokaliptycznej rzeczywistości. Nasz pomysł mógłbym opisać jako połączenie Car Mechanic Simulator z grami survivalowymi – trochę jak McGyver. Projekt Baikonur przekracza konwencję właściwą symulatorom i płynnie łączy ją z wciągającą narracją garstki ludzi walczących o przetrwanie w obliczu zagłady znanego nam świata – sprecyzował przedstawiciel spółki.

Prezes dodał, że Baikonur jest na etapie zaawansowanej preprodukcji. Studio przygotowuje grę do publikacji na Steam.

– W wypadku tego projektu szczególnie zależy nam na wysokiej jakości materiałów, bo uważamy, że ma bardzo silny potencjał sprzedażowy, także poprzez możliwości dalszego rozwoju jako naszej pierwszej franczyzy. Pierwsze materiały promocyjne powinny pojawić się w tym roku – dodał Gardeła.

Innym ciekawym projektem studia jest Ignis, dynamiczna gra zręcznościowa o pojedynkach magów. Gracz jako jeden z najpotężniejszych czarodziejów na świecie weźmie udział w wielkim turnieju, którego wynik zdeterminuje losy świata. Ignis jest już w trakcie rozwoju na PlayStation 4 i Xbox 1. W dalszej kolejności tytuł ma trafić na Nintendo Switch, a w przyszłości być może także na urządzenia mobilne.

– Ignis to gra przede wszystkim multiplayer. W tej chwili przynajmniej raz w tygodniu odbywa się turniej dla naszej grupy testerów. Pracujemy także nad całym systemem lig. Dodaliśmy także integrację Discorda z wew. gry, aby ułatwić graczom prowadzenie pojedynków ze znajomymi z tego komunikatora. Wkrótce pojawi się publiczne demo gry – zachęcamy do testowania, istnieje szansa że w pojedynku online natraficie na mnie – powiedział na czacie inwestorskim w StockWatch.pl prezes zarządu Moonlit.

Obecnie Moonlit tworzy także we współpracy z Ultimate Games grę Deadliest Catch: The Game. Produkcja licencjonowana przez Discovery powstaje w oparciu o popularny serial o tym samym tytule.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Posypały się kary za brak raportów rocznych. 70 spółek zawieszonych

    Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie zawiesiła obrót akcjami aż 70 spółek z rynku NewConnect z powodu nieprzekazania raportów rocznych za 2024 rok. W wypadku 43 spółek można mówić o recydywie, ponieważ w ich wypadku zawieszenie zostało jedynie przedłużone.

  • Moonlit: Wypowiedzenie umowy licencyjnej przez CD Projekt nie zostanie wycofane

    MOONLIT, po rozmowach z przedstawicielami CD Projekt, uzyskał informację, że wypowiedzenie umowy licencyjnej złożone przez CD Projekt 28 lipca 2022 r. nie zostanie wycofane.

  • Moonlit otrzymał wypowiedzenie umowy licencyjnej od CD Projekt ws. DLC do ‚Model Buildera’

    MOONLIT otrzymał od CD Projekt (CDP) informację o wypowiedzeniu umowy licencyjnej zawartej 28 lipca 2022 r. Przedmiotem umowy było udzielenie spółce licencji przez CDP na wykorzystanie określonych utworów CDP w płatnym dodatku do gry "Model Builder". Kurs akcji spółki spada w poniedziałek rano o ponad 16 proc.

  • Zmiany w zarządzie i nowa strategia spółki Moonlit

    MOONLIT chce wyjść na prostą. Nowo powołany prezes Jakub Rozenek rozpoczął restrukturyzację spółki. Pierwsze przychody za prace na zlecenie zamierza otrzymać od Creative Forge Games w pierwszym kwartale 2023, natomiast finansowanie działalności w długim terminie mają zapewnić prace nad całymi grami zlecanymi przez wydawcę.

  • Moonlit niespodziewanie zapowiedział nowy tytuł

    Krakowskie studio specjalizujące się w tworzeniu gier hobbystycznych, ogłosiło nowy projekt. Gra o tytule Sector Sweep będzie roguelike shooterem z kamerą top-down, utrzymaną w popularnym klimacie science-fiction. Developer zapowiedział premierę na komputery osobiste w formule wczesnego dostępu na koniec bieżącego miesiąca.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat