StockWatch.pl

Moonlit: Produkujemy gry od zera, wywodzimy się z software house [RELACJA Z CZATU]

Omawiane walory:

Michał Gardeła na dzień przed debiutem Moonlit na NewConnect spotkał się z inwestorami na czacie w StockWatch.pl. Prezes studia omówił plany wydawnicze oraz strategię na najbliższe lata.

Michał Gardeła, prezes zarządu Moonlit.

Moonlit to polska spółka gamingowa o softwearehous’owym rodowodzie. Z jej usług korzystają polskie oraz zagraniczne studia gamingowe. Za przykład posłużyć może m.in. system koszenia trawy w Garden Flipper lub rozwiązania graficzne w Ultimate Fishing Simulator. Stworzony w Moonlit system symulacji wody UWS znalazł zastosowanie m.in. w takich hitach jak U Boat, The Raft, czy wspomniany wyżej Ultimate Fishing Simulator.

Rok temu Moonlit z emisji pozyskał 2 mln zł, które przeznaczył m.in. na rozszerzenie działalności o produkcję własnych gier.

– Część zebranej kwoty przeznaczona została na nasze autorskie produkcje: TFF: The Final Frontier, Ignis: Duels of Wizards, Playerless: One Button Adventure, Thief Simulator Mobile oraz na pre-produkcję gry Baikonur. Z tych środków finansujemy również działania marketingowe dla wymienionych gier. Pozostały kapitał planujemy przeznaczyć na nasz flagowy projekt Baikonur. powiedział w rozmowie na żywo z użytkownikami StockWatch.pl prezes zarządu Moonlit, Michał Gardeła.

>> Zapis całego spotkania z Michałem Gardełą, prezesem zarządu Moonlit SA znajdziesz tutaj

Obecnie na GPW jest ponad 30 spółek tworzących lub wydających gry. Największa z nich – CD Projekt – ma kapitalizację sięgającą 20 mld zł. Michał Gardeła zaznacza, że Moonlit ma swoje autorskie technologie i pod wieloma względami wyróżnia się na tle rynkowych rywali.

– Jesteśmy chyba jedyną spółką o tak silnym podłożu software-housowym (…) Praca jako software house przede wszystkim potwierdziła nasze kompetencje w branży gier. (…) Mamy swoje autorskie technologie jak Ultimate Water System, które można uświadczyć chociażby w Uboat czy The Raft, zdobyliśmy także 2-gie miejsce na GameINN w 2017 roku. Jesteśmy jedną z nielicznych spółek ze “stajni PlayWay”, która nie jest przez niego kontrolowana. Jest to unikalna sytuacja. Korzystamy z jego zasobów marketingowych oraz know-how w zakresie promocji, jednocześnie mając wolną rękę w podejmowaniu wszelkich biznesowych decyzji – dodał Michał Gardeła.

Jak dotąd spółka zrealizowała 16 produkcji na zlecenie. Plan zakłada, że w ciągu kolejnych 4 lat Moonlit wyda 6 gier. Ponadto na etapie preprodukcji są kolejne trzy tytuły w gatunku symulatorów. Zanim spółka rozpocznie ich tworzenie zamierza zbadać ich potencjał sprzedażowy oceniając zainteresowanie nimi graczy na platformie sprzedażowej Steam.

– Własne produkcje chcemy wydawać samodzielnie, ale dopuszczamy również możliwość współpracy z wydawcą. W przypadku każdej produkcji decyzję podejmiemy po rozważeniu naszych możliwości marketingowych. (…) takie podejście to przyszłość branży gier, bo minimalizuje ryzyko słabej sprzedaży już na etapie preprodukcji. Polega ono zasadniczo na tym, że w najprostszy sposób prezentujemy koncepcję gry na Steam, aby sprawdzając tempo wzrostu wishlisty zbadać zainteresowanie graczy przed rozpoczęciem właściwej produkcji. Koszty preprodukcji są u nas bardzo niskie, a w zanadrzu mamy kilka świetnych tematów, które niebawem powinny pojawić się na Steam – właśnie w celu zbadania rynku. Spośród nich do produkcji wybierzemy najlepsze, które będziemy rozwijać jako dalszą część naszego planu wydawniczego – wyjaśnił prezes zarządu Moonlit.

Największe nadzieje prezes zarządu Moonlit wiąże z grą z gatunku survival-simulator – Baikonur. Gracze mają w nim w stanąć przed zadaniem opuszczenia Ziemi przy pomocy poradzieckiego promu kosmicznego Buran, który znajduje się w kosmodromie w Kazachstanie (tytułowy Bajkonur). Aby było to możliwe, konieczna będzie samodzielna naprawa promu kosmicznego.

– Akcja gry osadzona będzie w postapokaliptycznej rzeczywistości. Nasz pomysł mógłbym opisać jako połączenie Car Mechanic Simulator z grami survivalowymi – trochę jak McGyver. Projekt Baikonur przekracza konwencję właściwą symulatorom i płynnie łączy ją z wciągającą narracją garstki ludzi walczących o przetrwanie w obliczu zagłady znanego nam świata – sprecyzował przedstawiciel spółki.

Prezes dodał, że Baikonur jest na etapie zaawansowanej preprodukcji. Studio przygotowuje grę do publikacji na Steam.

– W wypadku tego projektu szczególnie zależy nam na wysokiej jakości materiałów, bo uważamy, że ma bardzo silny potencjał sprzedażowy, także poprzez możliwości dalszego rozwoju jako naszej pierwszej franczyzy. Pierwsze materiały promocyjne powinny pojawić się w tym roku – dodał Gardeła.

Innym ciekawym projektem studia jest Ignis, dynamiczna gra zręcznościowa o pojedynkach magów. Gracz jako jeden z najpotężniejszych czarodziejów na świecie weźmie udział w wielkim turnieju, którego wynik zdeterminuje losy świata. Ignis jest już w trakcie rozwoju na PlayStation 4 i Xbox 1. W dalszej kolejności tytuł ma trafić na Nintendo Switch, a w przyszłości być może także na urządzenia mobilne.

– Ignis to gra przede wszystkim multiplayer. W tej chwili przynajmniej raz w tygodniu odbywa się turniej dla naszej grupy testerów. Pracujemy także nad całym systemem lig. Dodaliśmy także integrację Discorda z wew. gry, aby ułatwić graczom prowadzenie pojedynków ze znajomymi z tego komunikatora. Wkrótce pojawi się publiczne demo gry – zachęcamy do testowania, istnieje szansa że w pojedynku online natraficie na mnie – powiedział na czacie inwestorskim w StockWatch.pl prezes zarządu Moonlit.

Obecnie Moonlit tworzy także we współpracy z Ultimate Games grę Deadliest Catch: The Game. Produkcja licencjonowana przez Discovery powstaje w oparciu o popularny serial o tym samym tytule.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT Moonlit, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • Kryzys na krajowym rynku IPO. Warszawski parkiet zmierza w stronę kolejnych smutnych rekordów

    Wartość IPO przeprowadzonych na europejskich giełdach w II kwartale wyniosła 11,4 mld euro, co oznacza wzrost o 24 proc. w skali roku i stanowi znaczącą poprawę w stosunku do bardzo słabego poprzedniego kwartału (0,7 mld euro). Wzrost wartości europejskich IPO to przede wszystkim efekt pięciu ofert o wielkości przekraczającej 1 mld euro, które miały miejsce na największych rynkach w Europe. Z kolei na rynku głównym GPW odnotowano pierwszy debiut od lipca ubiegłego roku, wynika z najnowszego raportu "IPO Watch Europe" przygotowanego przez firmę doradczą PwC.

  • Moonlit już w środę zadebiutuje na NewConnect

    W środę 26 czerwca na rynku NewConnect zadebiutuje MOONLIT, czyli polski gamingowy software house. Dzień wcześniej prezes Michał Gardeła będzie gościem czatu inwestorskiego w StockWatch.pl.

  • Moonlit Games w marcu zadebiutuje na NewConnect

    MOONLIT Games planuje przygotować i wydać w tym roku 4 gry: Playerless: One Button Adventure, Deadliest Catch: The Game, Ignis: Duels Of Wizards oraz Thief Simulator: Mobile Edition. W marcu firma zadebiutuje także na NewConnect.

  • Moonlit Games zadebiutuje na NewConnect w połowie stycznia 2019 r.

    Polski gamingowy software house zadebiutuje na rynku NewConnect w połowie stycznia 2019 r.

  • 8 producentów gier wideo, których wkrótce możemy zobaczyć na giełdzie

    Giełdowa moda na akcje producentów elektronicznej rozrywki trwa w najlepsze i przyciąga kolejne studia. Obecnie o planach wejścia na warszawski parkiet głośno mówi osiem spółek, z czego dwie chcą zadebiutować na głównym rynku.


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa PayU tradingview Szukam-Inwestora.com