Umowa przewiduje uruchomienie terminali rowerowych na stacjach paliw koncernu w sześciu miastach: w Warszawie, w Łodzi, w Białymstoku, w Lublinie, we Wrocławiu i w Katowicach. Nowe stacje będą działać analogicznie, jak inne stacje sponsorskie Nextbike, np. przy CH Arkadia w Warszawie czy IKEA w Lublinie, czyli będą w pełni kompatybilne z systemami rowerów miejskich w poszczególnych miastach.
– Dzięki zawarciu umowy z PKN Orlen już od wiosny przyszłego roku rowery Nextbike Polska będą dostępne m.in. na wybranych stacjach koncernu w 6 miastach w Polsce. Cieszymy się, że PKN Orlen dostrzega potrzebę inwestowania w bikesharing i wspierania rozwoju zrównoważonego transportu. Podpisanie umowy z tak ważnym partnerem jest dla nas także kluczowym wydarzeniem pod względem biznesowym. Wierzymy, że w przyszłości współpraca pomiędzy Nextbike Polska a PKN Orlen będzie rozszerzana o nowe stacje i inne wspólne przedsięwzięcia. Wpisuje się to w naszą długoterminową strategię rozwoju zakładającą wzrost przychodów ze źródeł innych niż publiczne, czyli m.in. właśnie stacji sponsorskich, reklam itp. – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Nextbike Polska.
Rynek miejskich systemów rowerowych rozwija się w szybkim tempie. Rowery Nextbike Polska są dostępne w 27 miastach i miejscowościach na terenie całej Polski.
– Cały czas bierzemy też aktywny udział w nowych przetargach zarówno w Polsce, jak i za granicą, w ostatnim czasie wygraliśmy pierwszy zagraniczny przetarg na dostarczenie i obsługę systemu rowerów miejskich w fińskim mieście Turku. Jako lider rynku chcemy w dalszym ciągu rozbudowywać system rowerów miejskich, docierając z tą usługą do coraz szerszego grona użytkowników i uzupełniając ją o kolejne funkcjonalności – dodaje Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Nextbike Polska.
Informacja prasowa, 20 września 2017 r.