LPP wypracowało we wrześniu około 457 mln zł przychodów, co dało 20-proc. wzrost r/r. Sprzedaż internetowa skoczyła o 97 proc. do 11,6 mln zł. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wynosiła 59 proc. i była o ok. 1 pkt. proc. wyższa niż rok wcześniej. Dla porównania miesiąc temu spółka podała, że marża skurczyła się o 8 p.p. r/r do 45 proc., a przychody za sierpień wzrosły o 15 proc. Narastająco po pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku dynamika przychodów grupy sięga 17 proc., co daje w sumie 4,164 mld zł. Na koniec września powierzchnia handlowa sklepów wynosi około 888 tys. m.kw., czyli 12 proc. więcej r/r. W kanale internetowy wzrost sprzedaży sięgnął 102 proc. do około 100 mln zł.
– Raport sprzedażowy LPP oceniamy pozytywnie. Spółka po raz kolejny w bieżącym roku zaraportowała wzrost sprzedaży na poziomie ok. 20 proc. r/r (przy wzroście powierzchni o ok. 12 proc, oznacza to wzrost sprzedaży porównywalnej). Pytaniem pozostaje natomiast, jak rozłożyły się obroty w poszczególnych markach, bowiem do tej pory na dużych plusach prezentowały się młodsze brandy grupy, natomiast problemy miało Reserved w Polsce, które odpowiada za bardzo dużą część biznesu. Zwracamy uwagę na rezultat dla marży brutto – LPP udało się podnieść pierwszą marżę o 1 p.p. do 59 proc. (od września ’14 mieliśmy do czynienia z ujemnymi odczytami), co summa summarum powinno być dobrym prognostykiem dla wyników nowej kolekcji. – komentuje DM BDM.

Źródło: Raiffeisen Brokers
W CCC wrześniowy wzrost sprzedaży sięgnął blisko 28 proc. do 249 mln zł. Przychody w sklepach stacjonarnych poprawiły się o 14,5 proc. i wyniosły 206 mln zł. Miesiąc wcześniej dynamiki były wyższe. Sierpień przyniósł wzrost sprzedaży odpowiednio o 32 proc. i 19,5 proc. W ujęciu narastającym po trzech kwartałach łączna sprzedaż zwiększyła się o 32,5 proc. do 2,06 mld zł, a w detalicznych sklepach stacjonarnych o 19,4 proc. do 1,76 mld zł.
– Odczyt uważamy za całkiem dobry. Naszą uwagę zwracają dwa fakty. Po pierwsze, sprzedaż w sklepach stacjonarnych wyniosła 206 mln zł, co oznacza dynamikę rzędu 14-15 proc. r/r (rezultat nie najgorszy biorąc pod uwagę niezbyt sprzyjającą aurę). Po drugie, warto zwrócić uwagę na wysokie przychody wypracowane przez kanał internetowy (ok. 43 mln zł). – ocenia DM BDM.

Źródło: Raiffeisen Brokers
Dziś akcje CCC szukają równowagi po wczorajszym popołudniowym wybiciu o 3,5 proc. Natomiast akcje LPP do poniedziałkowego 14-proc. zrywu dziś dokładają kolejnych 6 proc.