
(Fot. Oferteo.pl)
Działalność Oferteo skupia się na łączeniu, za pośrednictwem internetowej platformy www.oferteo.pl, osób i firm zainteresowanych zakupem różnorodnych usług i produktów z ich wykonawcami i dostawcami. Spółka oferuje zleceniodawcom szybki, bezpłatny i bezpośredni dostęp do specjalistów gotowych do zrealizowania ich konkretnych zleceń.
– Od momentu uruchomienia platformy Oferteo.pl systematycznie zwiększamy skalę działania. Nasz wzrost, szczególnie szybki w ostatnich latach, napędzany jest przez dynamicznie rosnące zainteresowanie użytkowników poszukiwaniem usług w Internecie oraz stale poprawiane KPI spółki. Należą do nich m.in. wiodąca na naszym rynku liczba sesji użytkowników – ponad 50 mln w ubiegłym roku obrotowym, jak i współczynniki konwersji. Fakt, że obsługujemy tak wiele branż oraz skuteczny e-marketing pozwalają z roku na rok powiększać grono osób i firm korzystających z platformy w celu znalezienia odpowiedniego specjalisty. Efektywne kanały dotarcia i odpowiednio wysoki poziom obsługi klienta powodują z kolei, że wykonawcy coraz chętniej korzystają z Oferteo, aby pozyskiwać klientów i zamówienia. Uważamy, że rynek główny GPW będzie idealnym miejscem do kontynuacji naszego wzrostu – komentuje Przemysław Dziemieszkiewicz, członek zarządu, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Oferteo.
Karol Grygiel, członek zarządu Oferteo zaznacza, że rynek usług oferowanych online na żądanie, gdzie to zleceniodawca aktywnie zgłasza w serwisie internetowym swoje zapotrzebowanie na usługę lub produkt, ma przed sobą bardzo obiecującą perspektywę wzrostu.
– W ramach platformy Oferteo.pl obsługiwanych jest aktualnie ponad 1000 kategorii usług i produktów, z wiodącą pozycją usług budowlano-remontowych, jak m.in. budowa domów, różnego typu instalacje, w tym fotowoltaiczne, remonty i prace wykończeniowe. Planujemy dalszą ekspansję w innych segmentach o wysokim potencjale wzrostu, takich jak finanse, prawo, transport czy usługi dla domu (m.in. naprawy, sprzątanie). Działaniom tym towarzyszyć będzie intensywna budowa wizerunku Oferteo.pl jako sprawnie działającej platformy internetowej, dzięki której można wygodnie i bezpiecznie zakupić potrzebne usługi lub produkty – wskazuje Karol Grygiel, członek zarządu, dyrektor działu marketingu w Oferteo.
W roku obrotowym 2020/21 (kwiecień 2020 r. – marzec 2021 r.) spółka wypracowała 27,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost r/r o 84 proc. W analizowanym okresie EBITDA wyniosła 8,6 mln zł, generując wzrost r/r o 271 proc. Zysk netto ukształtował się na poziomie 6,8 mln zł, czyli o 267 proc. więcej w ujęciu r/r.”
W roku obrotowym zakończonym 31 marca 2021 r. Oferteo osiągnęło ponad 1,3 mln zleceń zamieszczonych na platformie, uzyskując 28 proc. wzrost r/r. Liczba zleceniodawców także rosła w tym okresie w tempie dwucyfrowym, a liczba nawiązanych za pośrednictwem platformy Oferteo.pl kontaktów przekroczyła w tym samym roku 2,3 mln (wzrost o 42,2 proc. r/r). Nawiązany kontakt to uzyskanie za pośrednictwem platformy przez wykonawcę danych kontaktowych zleceniodawcy, a przez zleceniodawcę danych kontaktowych wykonawcy.
– Pracujemy nad tym, aby w kolejnych latach utrzymać korzystną tendencję wynikową. Projekcje dotyczące szybkiego, oczekiwanego wzrostu rynku on line on-demand services pozwalają firmie z dużym optymizmem patrzeć w przyszłość – podkreśla Dziemieszkiewicz.
Na datę złożenia wniosku o zatwierdzenie prospektu założyciele spółki, tj. Jarosław Pieczonka, Karol Grygiel oraz Przemysław Dziemieszkiewicz posiadają łącznie 5.883.231 akcji uprawniających do wykonywania 78,44 proc. ogólnej liczby głosów podczas walnego zgromadzenia. Akcje w liczbie 1.176.646, stanowiące 15,69 proc. ogólnej liczby głosów, należą do funduszu inwestycyjnego Point Nine Capital Fund, inwestującego w szybkorosnące, znaczące na światowym rynku platformy internetowe.