
(Fot. GPW)
Platforma Oferteo działa w modelu reverse martketplace, oznacza to, że zlecający określa potrzebę, a w odpowiedzi na nią wykonawcy składają swoje oferty. W praktyce, jedno złożone zlecenie umożliwia otrzymanie wielu natychmiastowych, dostosowanych ofert, spośród których zleceniodawca może dokonać wyboru. Model ten zyskuje na popularności, czego dowodem jest rekordowa liczba zapytań użytkowników na platformie Oferteo. W minionym roku obrotowym złożonych zostało ponad 1,85 mln zapytań dotyczących usług wykonawców, oznacza to wzrost o ponad 200 tys. względem poprzedniego okresu rozliczeniowego.
– Nieustannie dążymy do tego, aby utrzymać pozycję lidera w swojej kategorii, dlatego położyliśmy szczególny nacisk na rozwój naszej platformy i przede wszystkim realny wzrost liczby użytkowników. W tym celu dokonaliśmy modernizacji na wielu płaszczyznach, zaczynając od marketingu, zarządzania marką Oferteo, nowych funkcjonalności na platformie, a kończąc na samym modelu współpracy na linii wykonawca – zamawiający. Wypracowaliśmy autorskie rozwiązania i kompleksowe wsparcie użytkowników, co przyczyniło się do wzrostu zadowolenia osób korzystających z naszej platformy – zarówno wykonawców, jak i zleceniodawców – komentuje Karol Grygiel, członek zarządu Oferteo SA.

Znaczący wzrost Oferteo zanotowało w okresie pandemii wraz z rozwojem całego rynku handlu internetowego. Źródło: spółka
W ostatnich 5 latach obrotowych Oferteo kontynuowało rozwój swojej działalności, notując z każdym okresem wzrost przychodów. W roku obrotowym 2022/2023 Oferteo uzyskało przychody na poziomie 42 mln zł, które były o 43 proc. wyższe niż rok wcześniej. Porównując przychody w roku obrotowym 2018/2019 Spółka zwiększyła skalę działalności blisko 4,5-krotnie, osiągając średnioroczne tempo wzrostu na poziomie 45 proc. (CAGR).
– Niewątpliwie okres pandemiczny stanowił dla nas dźwignię do szybszego rozwoju, jednak prawdziwym wyzwaniem było utrzymanie tak znaczącej dynamiki wzrostu po zakończeniu tego okresu. W kolejnych latach kontynuowaliśmy dalszy wzrost skali działalności, wykorzystując nasze przewagi rynkowe oraz wprowadzone usprawnienia. Skutkiem tego, nawet w momencie bardziej wymagającej sytuacji makroekonomicznej mogliśmy kontynuować rozwój platformy, ponieważ stanowiliśmy znaczące wsparcie dla wykonawców, którzy w momencie niższego zainteresowania swoimi usługami, znacznie częściej korzystali z pośrednictwa naszej platformy, jako dodatkowego kanału dotarcia do potencjalnych klientów – dodaje Przemysław Dziemieszkiewicz, prezes zarządu Oferteo SA.
We wrześniu 2021 r. Oferteo złożyło do KNF wniosek o zatwierdzenie prospektu w związku z zamiarem przeprowadzenia oferty publicznej akcji i debiutu na GPW. Ostatecznie plany pokrzyżowała bessa na rynku. Według najnowszych doniesień, temat może w niedalekiej przyszłości powrócić.
– Ostatnie lata były dla nas niewątpliwie okresem dynamicznego rozwoju, a ten rok obrotowy jest jednym z najlepszych w naszej historii, jeżeli chodzi o tempo wzrostu. Skupiliśmy się obecnie na realizacji inicjatyw, które już teraz przyniosły pożądane efekty oraz dalszych celów rozwojowych dla naszego biznesu. Nadal przyglądamy się sytuacji na rynku kapitałowym – sygnalizują przedstawiciele zarządu Oferteo.
Działalność Oferteo skupia się na łączeniu, za pośrednictwem internetowej platformy www.oferteo.pl, osób i firm zainteresowanych zakupem różnorodnych usług i produktów z ich wykonawcami i dostawcami. Spółka oferuje zleceniodawcom szybki, bezpłatny i bezpośredni dostęp do specjalistów gotowych do zrealizowania ich konkretnych zleceń.