Ciepła jak na listopad pogoda niezbyt motywowała kierowców do szybkiej wymiany opon z letnich na zimowe oraz kupna nowego ogumienia do jazdy po śniegu i lodzie. Mimo tego, przychody Oponeo.pl w jedenastym miesiącu roku zwiększyły się do 45 mln zł z 41,7 mln odnotowanych w listopadzie 2013 r. Warto jednak zauważyć, że w październiku sprzedaż jednostkowa była o 940 tys. zł wyższa. Tym samym, w ujęciu miesięcznym przychody listopadowe cechuje 2-proc. spadek. Przed rokiem natomiast listopad przyniósł 8-proc. wzrost m/m wobec października 2013 r.
– Tegoroczna aura jest porównywalna do zeszłorocznej pod względem temperatury, jesień jest bardzo ciepła. Mimo to na rynku krajowym udało się nam zrealizować więcej zamówień. Największą sprzedaż w listopadzie odnotowaliśmy w połowie miesiąca, kiedy temperatura zaczęła spadać do ok. 2°C. – mówi prezes Dariusz Topolewski.
Dużo wyższą dynamikę listopadowych zamówień spółka odnotowała na rynkach zagranicznych, gdzie przychody zwiększyły się o 59 proc. r/r. Spółka zastrzega jednak, że w sprzedaży jednostkowej nie ujmuje przychodów z rynków Wielkiej Brytanii, Niemiec i Turcji stanowiących 40 proc. zamówień zagranicznych.
W sumie po jedenastu miesiącach łączne przychody wzrosły o 23 proc. r/r do 287,2 mln zł. Tym samym już potwierdziły się wcześniejsze zapowiedzi szefa Oponeo.pl, że 2014 r. będzie rekordowym pod względem przychodów. W ubiegłym roku sprzedaż spółki sięgała 258,3 mln zł, a przychody grupy kapitałowej były o 0,77 mln zł wyższe. Nadal natomiast waży się kwestia wyniku netto. O wszystkim zdecyduje ostatnia ćwiartka roku. Po III kwartałach spółka była na minimalnym plusie 36 tys. zł wobec 3,8 mln zł strat w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Spółka spełniła wrześniową obietnicę uruchamiając 8 grudnia sklep internetowy dla klientów w Belgii. Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy, w Belgii i Luksemburgu sprzedano 5 mln opon do samochodów osobowych oraz ponad 100 tys. opon motocyklowych w 2013 r. Spółka liczy na powtórzenie sukcesu z rynku holenderskiego, na którym jest obecna od dwóch lat. W przyszłym roku ma ruszyć serwis internetowy w Szwajcarii.
>> W serwisie znajdziesz analizę aktualnej sytuacji fundamentalnej Oponeo.pl po wynikach za III kwartał >> Zobacz analizę najnowszego raportu przygotowaną przez naszego analityka
Informacja o miesięcznej sprzedaży pomogła w czwartek dźwignąć nieco notowania dystrybutora opon o 2 proc. po pięciu wcześniejszych sesjach spadkowych, w trakcie których walory potaniały łącznie o 8,9 proc. Od końca maja trwa realizacja zysków po ustanowionym 3-letnim szczycie 14 zł. Zwieńczył on ponad roczną hossę, która od dołków z marca i kwietnia 2013 r., dała zarobić 137 proc.