Umowa sprzedaży dotyczy hotelu Mercure Opole. Orbis zainkasował w sumie 10,5 mln zł. Niemniej hotel będzie kontynuował działalność pod marką Mercure na podstawie umowy franczyzy zawartej pomiędzy Orbisem a kupującym.
Kilka dni wcześniej Orobis ogłosił, że planuje kupno 5 hoteli na Węgrzech za 64 mln euro. Przejmowane hotele działają w Budapeszcie pod markami Accora na podstawie umów leasingowych. Wykup ma wyeliminować koszty z tytułu leasingu. Cała transakcja ma być zamknięta do końca roku.
Grupa Orbis jako operator hotelowy w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej dysponowała na koniec września siecią 117 hoteli, zapewniającymi blisko 19,8 tys. pokoi. Większość z nich (71 obiektów) funkcjonuje w Polsce, a pozostałe znajdują się na Węgrzech, Czechach, Rumunii, Litwie, Łotwie, Bułgarii, Macedonii i Słowacji.
Na ostatnich sesjach akcje Orbisu powróciły do wzrostów po kilkutygodniowej korekcie. Wsparciem jest raport analityczny DM BDM. Analitycy biura widzą potencjał w akcjach hotelowej grupy i w nowej rekomendacji radzą wykorzystać jesienną przecenę do akumulowania walorów Orbisu. Biuro spodziewa się systematycznego wzrostu zysków operacyjnych w kolejnych latach i wycenia akcje na 71,70 zł.