
PepsiCo. otworzyło w Stanach sezon wyników za II kwartał. Rynek zareagował nerwowo
Zysk na akcję PepsiCo. w II kw. wyniósł 2,28 USD. Wynik okazał się lepszy od oczekiwań. Konsensus zakładał 2,16 USD zysku na akcję. Nieco słabiej wypadły przychody, które wyniosły 22,5 mld USD, wobec oczekiwanych 22,66 mld USD.
Po latach podwyżek cen i wzrostu sprzedaży, biznes PepsiCo w USA zmaga się z problemami. Utrzymująca się inflacja zmusiła wielu klientów do ograniczenia wydatków i przejścia na tańsze marki supermarketów. Kategoria słonych przekąsek była szczególnie słaba, ponieważ konsumenci skupiają się bardziej na odżywianiu i przystępności cenowej. Z tego powodu spółka nieco ostrożniej podeszła do prognoz i poinformowała, że spodziewa się wzrostu przychodów o 4 proc. (wcześniej zakładała wzrost o co najmniej 4 proc.). Reakcja rynku był nieco nerwowa, bo w pierwszych minutach sesji w USA, kurs akcji PepsiCo spadał o 3,25 proc. i był najniżej od października 2023 r. W kolejnych kwadransach notowań kurs odrobił większość strat.
Rozkład jazdy na najbliższy tydzień
PepsiCo. jest pierwszą spółką w Stanach, która zaraportowała wyniki za II kwartał. W piątek wyniki opublikują BNY Mellon, Citigroup, JP Morgan Chase&Co oraz Wells Fargo&Company. Na poniedziałek publikację zaplanował Goldman Sachs, a wtorek Bank of America, Morgan Stanley i UnitedHealth Group. W środę poznamy wyniki takich gigantów jak Alcoa, Johnson & Johnson i U.S. Bancorp. W czwartek wynikowe show zapewni Netflix. Tydzień zakończy się raportami American Express, Halliburtona, Tesli i Travelers.