Spółka Play of Battle powstała w 2021 r. Jednym z jej założycieli jest Jacek Bartosiak – ekspert do spraw geopolityki i geostrategii. Ambicją studia jest tworzenie realistycznych gier strategicznych z silną narracją historyczną i przy wsparciu międzynarodowych ekspertów militarnych. Obecnie firma pracuje nad grą Play of Battle będącą połączeniem Grand Strategy oraz bitew RTS.
– Gry Grand Strategy potrafią mieć naprawdę bardzo długi ogon. Takie Hearts of Iron IV, gra Paradox Interactive. Peak graczy tej produkcji od ponad 8 lat rośnie. Są to gry, przy których da się zbudować społeczność i da się sprzedawać produkcją przez wiele lat po premierze – powiedział Jarosław Kotowski, wiceprezes zarządu Play of Battle.
– My wypełniamy tą dziurę w grach np. Paradoxu poprzez produkcję, której akcja dzieje się w XXI wieku. Do tego dodajemy ten moduł RTS czyli możliwość toczenia bitew – dodał.
Twórcy zdecydowali, że gra będzie miała pełną premierę, nie będzie tzw. early access. Zakładany termin to IV kwartał 2026 r. Jednocześnie przedstawiciele studia podkreślili, że po formalnej premierze gra dalej będzie rozwijana i ulepszana. Planowo w pierwszym kwartale 2025 r. uruchomiona zostanie karta Steam tytułu.
– Zamierzamy wspierać produkcję wiele lat po premierze, zamierzamy wydawać 2-3 DLC rocznie – powiedział Jarosław Kotowski.
– Jeżeli gra okaże się sukcesem, to mamy już materiał na sequel, który toczyłby się w drugiej połowie XXI wieku. Być może uda nam się także stworzyć uproszczoną wersję mobilną gry – powiedział Jarosław Kotowski.
– Jakość naszej gry nie ustępuje grom Paradoxa (…) Skłaniamy się ku temu, żeby cena gry na premierze wynosiła 60 dolarów – dodał.
W ramach trwającej właśnie oferty spółka zamierza pozyskać do 7,02 mln zł. W puli jest 309.090 akcji zwykłych serii L po cenie emisyjnej 22,72 zł za sztukę.
– To będzie prawdopodobnie ostatnia publiczna emisja w Polsce. Później planujemy pozyskiwać strategicznego inwestora zagranicznego – powiedział prezes.
Zapisy na akcje warszawskiego studia przyjmowane są za pośrednictwem Domu Maklerskiego INC do 28 listopada br. Dotychczas w drodze emisji akcji warszawskie studio pozyskało łącznie blisko 7,2 mln w gotówce i ok. 2,5 mln zł w postaci aportu (oprogramowanie komputerowe, silnik i kod gry).
– Ta emisja jest ukłonem w stronę inwestorów prywatnych (…), żeby mogli wziąć udział w tworzeniu świetnej gry i współtworzyć historię polskiego gamedevu – powiedział Jarosław Kotowski.
Play of Battle jako jedną z form exitu dla inwestorów dopuszcza debiut na giełdzie. W tym kontekście rozważa dwa kierunki.
– Nie myślimy o NewConnect ze względu na różne ograniczenia. Myślimy o tym, że jeśli nadarzy się taka okazja żeby zadebiutować, to na rynku głównym GPW bądź zagranicznym parkiecie – powiedział Jarosław Kotowski.