Prognoza 2016 (tys. zł) | |
Przychody ze sprzedaży | 51 000 |
EBITDA | 8 100 |
EBIT | 7 500 |
Prognoza z dn 15.06.2016 r. Skonsolidowane wyniki finansowe GK PMPG Polskie Media za 2016 r.
– Pierwsze miesiące roku potwierdzają, że Grupa jest w dobrej formie, ma stabilne, zdrowe fundamenty finansowe. Koncentracja na rozwoju elektronicznych kanałów sprzedaży i digitalizacja tytułów prasowych to główne wyzwania na kolejne kwartały. Realizacja tych zadań przełoży się m.in. na prognozowane wzrosty zysków – powiedział prezes PMPG Polskie Media, Michał M. Lisiecki.
Zarząd PMPG Polskie Media zakłada, że przychody Grupy pozostaną na stabilnym poziomie 51 mln zł. Korekta o 1,5 proc. w stosunku do 2015 r. wynika z uwzględnienia zmian w strukturze przychodów związanych ze spadkiem przychodów ze sprzedaży drukowanych wydań dwóch głównych tytułów w portfolio Grupy (o ok. 10 proc.) przy jednoczesnym wzroście przychodów ze sprzedaży powierzchni reklamowej (o ok. 14 proc.).
Prognozowany poziom przychodów uwzględnia potencjał mediów wydawanych przez spółki Grupy Kapitałowej PMPG oraz trendy i szacunki dotyczące struktury i dynamiki rynku reklamowego w Polsce w 2014 r., zgodnie z którymi łączna wartość tegorocznych wydatków na reklamę w Polsce wzrośnie w porównaniu z ubiegłym rokiem o 3,5 – 4 proc. (szacunki ZenithOptimedia Group, SMG Polska i Starlink). Według tych szacunków, nadal w dwucyfrowym tempie będzie rósł rynek reklamy internetowej, konkurujący z reklamą telewizyjną. Jednocześnie nieco wyhamowany zostanie trend do ograniczania wydatków reklamowych w prasie.
Prognoza zakłada, że wynik EBITDA wzrośnie o 26,5% do 8,1 mln zł. Zysk operacyjny (EBIT) ma wynieść 7,50 mln zł wobec 5,77 mln zł w poprzednim roku (wzrost o 30 proc.).
Podobnie jak w ubiegłych latach, również w 2016 r., w ocenie potencjalnych przychodów i zysków, Zarząd podmiotu dominującego GK PMPG konsekwentnie trzyma się konserwatywnych założeń oraz zasady „underpromise – overdeliver”, która w przypadku prognoz oznacza dużą ostrożność w ocenie potencjału rynku, co może powodować niedoszacowanie zarówno przychodów, jak i zysków Grupy.
Informacja prasowa, 16.06.2016 r.