
Najnowsza część kultowego GTA sprzedała się w ponad 54 mln egzemplarzy. (Fot materiały prasowe)
W pierwszym kwartale roku obrotowego 2015/2016 Take-Two Interactive Software, Inc. (Nasdaq: TTWO), nawiązując do własnej nazwy, podwoiło sprzedaż. Przychody w okresie od kwietnia do czerwca wyniosły 275 mln dolarów i były o 119 proc. wyższe w ujęciu r/r. Co ciekawe, to nie premiera GTA V na PC ani kolejna część gry dla fanów wrestlingu przyczyniły się do raportowanej zwyżki. Koniem pociągowym wyników była sprzedaż na konsole, gdzie przychody wyniosły 223 mln dolarów w porównaniu do 84 mln dolarów przed rokiem. Sprzedaż na PC-ty wzrosła jedynie o 11 mln dolarów. Zagadkowe zachowanie sprzedaży w zależności od końcowego urządzenia znajduje swoje wyjaśnienie w rozliczeniach międzyokresowych przychodów. Sprzedaż wyrównana o wpływ odroczonych przychodów wyniosła 366 mln dolarów i była o 142 proc. wyższa r/r. Motorami napędowymi sprzedaży były takie tytuły jak Grand Theft Auto V i Grand Theft Auto Online, NBA2K15, Borderlands: The Handsome Collection oraz WWE2K15. Spółka poinformowała, że piąta część GTA od premiery na konsolach i komputerach osobistych sprzedała się już w ponad 54 mln egzemplarzy. Co ciekawe, wbrew rynkowym trendom, udział sprzedaży cyfrowej w przychodach spadł z 64 proc. do obecnych 56 proc. >> O wynikach kwartalnych największych światowych koncernów piszemy tutaj
Pomimo wysokich wzrostów sprzedaży spółka zamknęła kwartał bardzo podobnym wynikiem na poziomie zysku brutto – 73 mln dolarów obecnie, wobec 71 mln dolarów przed rokiem. Taki wynik przy kosztach operacyjnych na poziomie 135 mln dolarów nie pozwolił Take-Two wyjść nad kreskę już na poziomie zysku operacyjnego. Spółka zamknęła kwartał stratą operacyjną w wysokości 63 mln dolarów i stratą netto na poziomie 67 mln dolarów. Rok temu strata operacyjna wyniosła 33 mln dolarów, a strata netto 35 mln dolarów.
Oczywiście znacznie lepiej prezentują się dane zarządcze. Zysk brutto skorygowany o rozliczenia międzyokresowe przychodów wyniósł 154 mln dolarów, zysk operacyjny skorygowany dodatkowo o koszty restrukturyzacji i płatność akcjami 49 mln dolarów (8 mln przed rokiem), natomiast zysk netto 34 mln dolarów, w relacji do straty na poziomie 11 mln dolarów przed rokiem. Bardzo miłym akcentem wyników okazały się przepływy. Z działalności operacyjnej Take-Two wygenerowała ponad 105 mln dolarów gotówki.
– Nasza firma kontynuowała w pierwszym kwartale pozytywną dynamikę i umożliwiła znaczący wzrost przychodów, zysków i cash flow. Wyniki były napędzane przez przez mocny popyt klientów na GTA V, NBA2K15 i szereg innych tytułów wraz przekraczającym oczekiwania udziałem powracających klientów. – podsumował wyniki Strauss Zelnick, CEO Take-Two
>> Dzięki kontraktom CFD na akcje Take-Two w City Index możesz wykorzystać dźwignię finansową, która pozwoli wykorzystać każdy ruch ceny na rynku. >> Odwiedź stronę, załóż konto i odbierz bonus na start.
Przy okazji wyników spółka opublikowała prognozę na kolejny kwartał i cały rok obrotowy. W kolejnym okresie obrachunkowym Take-Two spodziewa się uzyskać 275-325 mln dolarów sprzedaży skorygowanej i od 5 do 15 centów skorygowanego zysku netto na akcję. Za to w całym roku obrotowym 2016 r., który zakończy się 31 marca, twórca czwartej najlepiej sprzedającej się gry w historii prognozuje uzyskać skorygowane obroty w zakresie 1,3-1,4 mld dolarów i zysk netto w przedziale od 75 centów do nawet dolara.
W realizacji prognoz mają pomóc tegoroczne premiery. Na koniec września zaplanowano premierę NBA 2K16 na wszystkie platformy, w październiku start sprzedaży WWE2k16. Jeszcze w tym roku studio chce wydać na komputery osobiste XCOM2 i expansion pack do ostatniej części Cywilizacji. Z kolei po sylwestrze swoją premierę będzie miał zaś Battleborn.
Kurs zareagował na wyniki neutralnie. W trakcie sesji akcje Take-Two delikatnie tracą, ale roczna stopa zwrotu nadal wynosi prawie 50 proc.