
Fot. Oponeo.pl
Oponeo.pl odnotowało 6,56 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2019 r. wobec 4,11 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna urosła r/r o 37 proc. do 8,08 mln zł. Lepiej niż przed rokiem wypadły przychody ze sprzedaży, które wyniosły 153,6 mln zł (+16 proc.). Grupa na wszystkich rynkach sprzedała w sumie od lipca do końca września br. 0,57 mln sztuk opon, czyli o 10 proc. więcej niż w III kwartale 2018 roku.
– Dzięki wzrostowi sprzedaży opon przychody z zamówień krajowych wzrosły o 19 proc. w stosunku do III kwartału 2018 roku i wyniosły 120,3 mln zł. Przychody ze sprzedaży zagranicznej wzrosły o 7 proc. i wyniosły 33,3 mln zł stanowiąc 22 proc. w przychodach grupy. Narastająco za trzy kwartały 2019 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 14 proc. i wyniosły 551,6 mln zł wobec 484,9 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku – informuje Oponeo.pl.
Dominującym elementem przychodów Oponeo.pl były wpływy z tytułu sprzedaży opon, które w III kwartale 2019 roku wyniosły 134,9 mln zł. Stanowiły one 89 proc. całości przychodów z tytułu sprzedaży towarów.
– Wzrost sprzedaży zrealizowany przez Oponeo.pl został osiągnięty mimo trwającej od początku roku niesprzyjającej sytuacji rynkowej w segmencie opon do samochodów osobowych w Polsce, w którym odnotowano od początku roku ponad 7 proc. spadek sprzedaży – mówi Dariusz Topolewski, prezes Oponeo.pl

Źródło: Sprawozdanie finansowe Oponeo.pl
Oponeo.pl zanotowało także wzrost w zakresie sprzedaży felg. W III kwartale 2019 roku grupa sprzedała 22,3 tys. sztuk felg, czyli o 20 proc. więcej niż przed rokiem, co przełożyło się na 5,8 mln zł przychodu.
Jak zaznacza spółka, dynamiczny wzrost sprzedaży krajowej jest efektem m.in. znaczącej pozycji rynkowej oraz szybkiego wzrostu udziału handlu e-commerce w sprzedaży ogólnobranżowej. Analitycy rokują, że w 2019 roku wartość handlu internetowego w Polsce wyniesie około 50 mld zł.
W kolejnych kwartałach grupa Oponeo.pl zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju, tj. na umacnianie pozycji lidera internetowej sprzedaży opon w kraju oraz optymalizację sprzedaży na rynkach zagranicznych za pośrednictwem funkcjonujących sklepów internetowych. W tym kontekście warto dodać, że spółka opublikowała własnie wstępne dane za październik, gdzie przychody wzrosły r/r o 27 proc. do 146,8 mln zł. To ważny wynik. W całym roku spółka osiąga wyższe przychody tylko w listopadzie, gdy przypada szczyt sezonu wymiany opon na zimowe.

Przychody Oponeo.pl w ujęciu miesięcznym. Źródło: Opracowanie własne.
Narastająco za 10 miesięcy br. przychody Oponeo.pl wyniosły 662,88 mln zł. Względem analogicznego okresu w 2018 r. to poprawa o 16 proc.
Oponeo.pl jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. W piątek kurs akcji spółki rośnie o 3,5 proc. do 23,10 zł. Obecna kapitalizacja spółki przekracza 300 mln zł.