
Przychody TIM wzrosły wstępnie o 11,3 proc. r/r do 70,7 mln zł w sierpniu
Sprzedaż online przyniosła ponad 50,9 mln zł, co oznacza wzrost o 14,6 proc. r/r, po ośmiu miesiącach 2020 r. szacowane przychody z kanału e-commerce wyniosły 419,5 mln zł (+15,8 proc. r/r).
– Na sierpień przypadł w tym roku szczyt sezonu urlopowego, a święto przypadające w sobotę 15 sierpnia de facto stworzyło długi weekend, wpływając na poziom obrotów. Nasz model sprzedaży, z dominującym udziałem sprzedaży online, jest jednak odporny na długie weekendy i urlopy, czego potwierdzenie stanowi wyższa dynamika wzrostu obrotów w kanale e-commerce niż ogółu przychodów ze sprzedaży (14,6 proc. vs 11,3 proc.) – powiedział prezes Krzysztof Folta.
– Jak widać, w sierpniu konsekwentnie kontynuowaliśmy zapoczątkowany w lutym trend dwucyfrowej dynamiki wzrostu sprzedaży. Po najlepszym w historii TIM-u lipcu mamy apetyt na kolejne rekordy i intensywnie przygotowujemy się do przypadającego na jesień szczytu zakupów w branży elektrotechnicznej – dodał Folta.
TIM jest największym dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987 r. we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 890 mln zł w 2019 r.