
Fot. fb/AVIA Polska
Według wstępnych danych, Unimot osiągnął w lipcu, w ujęciu jednostkowym, przychody w wysokości 400,43 mln zł, czyli o ponad 50 proc. więcej niż w w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jak podała spółka, wzrost przychodów wynika głównie z wyższych wolumenów sprzedaży oleju napędowego (najwyższy miesięczny poziom sprzedaży w historii) oraz biopaliw (więcej wygranych przetargów). Na Twitterze spółka dodała, że udało jej się pozyskać część klientów po borykającym się z problemami finansowymi Onico.
– Pozyskaliśmy nowych klientów, ale nie tylko po ONICO. Poza tym wysoka premia lądowa pozwalała zwiększyć wolumen. No i dodatkowo, wzrost konsumpcji zwiększa lukę importową, a w konsekwencji nasze wolumeny – poinformował Unimot.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 3,4 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2018 r.