Ubiegłoroczna poprawa przychodów, zysków oraz marż przerosła najśmielsze oczekiwania Unimotu. W ciągu roku multienergetyczna grupa aż dwukrotnie podnosiła prognozę wyników. Ostatecznie narastająco po czterech kwartałach 2016 r. przychody wzrosły r/r o 85 proc. do 2,53 mld zł. Całoroczny zysk netto podskoczył o ponad 140 proc. do 30,1 mln zł, a wynik EBITDA o ponad 130 proc. do 45,5 mln zł.
Trzycyfrowe dynamiki wystąpiły też w samym IV kwartale. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 9,8 mln zł, a przychody 1 mld zł, w porównaniu do 4,2 mln zł zysku i 0,4 mld zł przychodów w IV kwartale 2015 r. Natomiast kwartalna EBITDA podskoczyła o ponad 120 proc. do 14,4 mln zł.
– Oczywiście, utrzymanie dynamiki wzrostów, przy dynamikach osiągniętych w 2016 r., jest wyzwaniem. Nie opublikowaliśmy prognoz na 2017 r. Jednak w dalszym ciągu widzimy możliwość utrzymania potencjału wzrostowego. – skomentował na gorąco Robert Brzozowski w rozmowie na żywo z użytkownikami StockWatch.pl.
Unimot szykuje się do przeprowadzki z NewConnect na rynek GPW. Trwająca obecnie oferta publiczna obejmuje emisję 2,2 mln akcji po 45 zł/sztuka. Zapisy trwają do 21 lutego.
– Jesteśmy spółką notowaną na NewConnect i widzimy jakie znaczenie dla naszych inwestorów i partnerów biznesowych ma transparentność i wiarygodność. Emisja akcji i podniesienie kapitału jest doskonałą okazją do przeniesienia notowań na rynek regulowany. Ze skalą naszych przychodów, wyników finansowych zdecydowanie bliżej nam do spółek notowanych na głównym rynku niż do NC. Wierzymy też, że wzrośnie płynność obrotu naszymi akcjami. Są instytucje, których wewnętrzne regulaminy nie zezwalają na inwestycje w spółki z NC. Teraz te instytucje nie będą miały ograniczeń w inwestycje w akcje Unimot. – powiedział Robert Brzozowski.
Unimot z oferty publicznej chce pozyskać 99 mln zł m.in. na rozwój mobilnej aplikacji tankuj24.pl, wprowadzenie nowej marki stacji paliw w Polsce (AVIA) oraz sfinansowanie wzrostu sprzedaży paliw płynnych.
– Wszystkie 3 cele emisyjne są ze sobą powiązane, dają efekt synergii w postaci wzrostu sprzedaży paliw. (…) Aplikacja tankuj24 jest w fazie testów. Spodziewamy się, że może być gotowa w połowie roku. Wtedy będzie dostępna do pobrania. – dodał prezes Unimotu.
Nowa marka stacji paliwowych AVIA ma funkcjonować na zasadach franczyzy i umożliwić dotarcie do nowego segmentu odbiorców paliwa. Spółka zamierza przeznaczyć na ten cel kwotę ok. 23 mln zł. Przewidywany termin uruchomienia projektu – 2017 r.
– Kwota 23 mln zł pozwoli na pozyskanie ok. 100 stacji do sieci AVIA, co pozwoli na odpowiedni poziom wsparcia w rebrandingu. Jest to projekt franczyzowy, zatem spodziewamy się stopniowego wzrostu stacji i osiągnięcia tego początkowego celu w 2020 r. – dodał Robert Brzozowski.