nrpjllcv
Advertisement
PARTNER SERWISU
onckwzwd

Render Cube: Jeśli rok 2022 będzie udany, to możemy zacząć myśleć o polityce dywidendowej

Omawiane walory:

Gościem wtorkowego webinaru inwestorskiego StockWatch.pl był Damian Szymański, CEO Render Cube SA. Tematem spotkania było omówienie wyników za I kw. 2022 r., plany rozwoju tytułu Medieval Dynasty oraz całego studia Render Cube.

Render Cube jest autorem Medieval Dynasty, gry która do końca 2021 r. sprzedała się w 865 tys. egzemplarzy. Jest to unikatowa produkcja, łącząca w sobie najlepsze cechy z tak popularnych gatunków jak survivale, symulatory, buildery, RPG i strategie. Gra ma ponad 212 tys. obserwujących na platformie Steam oraz ponad 90 proc. pozytywnych opinii. Medieval Dynasty największą popularnością cieszy się w USA i Niemczech. Na oba kraje przypada po ponad 20 proc. sprzedanych egzemplarzy gry. Inwestorzy chcieli wiedzieć, kiedy Medieval Dynasty przekroczy poziom miliona sprzedanych kopii.

– W tym momencie nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Mniej więcej wiemy jaka ona jest, ale ponieważ gra się sprzedaje na wielu platformach, one potrzebują kwartał albo dłużej żeby spłynęły wszystkie dane finansowe. Dlatego nie chcemy strzelać, zgadywać tego wyniku, dlatego czekamy cierpliwie na dane sprzedażowe. Czekamy na oficjalne dane od naszego wydawcy i w niedługim czasie będę mógł się podzielić nimi z inwestorami – powiedział podczas webinaru w StockWatch.pl Damian Szymański, CEO Render Cube.

Studio pod koniec kwietnia ogłosiło rozpoczęcie prac nad trybem kooperacji do gry. Render Cube pracuje również nad wersją na konsole nowej generacji.

– Aktualnie przygotowujemy wersje konsolowe oraz w przygotowaniu jest też wersja VR gry przez spółkę Spectral Games, w której ostatnio pozyskaliśmy więcej akcji, żeby móc ich wspomagać i pilnować procesu produkcji gry. Cały czas dodajemy nowe tryby gry jak już zapowiedziany tryb co-op w przyszłym roku. Będzie to duży milestone, który naszym zdaniem da potężny zastrzyk pewności i finansowy dla samej spółki. W dalszych planach mamy też produkcję DLC i potencjalnego sequela – powiedział Damian Szymański.

W kwietniu br. łódzkie studio kupiło 22,55 proc. akcji Spectral Games. Obecnie Render Cube kontroluje 25 proc. udziałów w kapitale zakładowym i jest największym akcjonariuszem spółki. Spectral Games jest niezależnym studiem deweloperskim, zatrudniającym dwunastu specjalistów i koncentrującym się na tworzeniu gier w technologii VR. Aktualnie pracuje nad należącą do Render Cube grą w uniwersum Medieval Dynasty w wersji na urządzenia VR.

– Zdecydowaliśmy się, ponieważ pojawiła się okazja. Z akcjonariatu wychodził akurat jeden z większych akcjonariuszy i zostaliśmy zaproszeni do inwestycji, ponieważ już wcześniej mieliśmy trochę akcji studia. Spectral Games produkuje naszą grę w wersji VR-owej. Stwierdziliśmy, że jest to krok w dobrą stronę, żeby być w czele stawki rozwijającego się rynku. (…) Na ten moment nie mamy planów kolejnych akwizycji. Nie rozglądamy się za innymi studiami, ani też nie mamy na oku żadnych spółek, w które można by zainwestować. – dodał prezes.

Jednym z poruszonych wątków była kwestia ewentualnej dywidendy. Prezes studia stwierdził, że w tym roku szanse na wypłatę są niewielkie, ale jednocześnie dodał, że nie wyklucza dzielenia się zyskiem w kolejnych latach.

– Nie mówimy nie, ale też nie mówimy tak. Wszystko zależy od tego roku. W 2022 r. raczej nie będziemy rekomendować dywidendy, ze względu na to, że planujemy kolejny tytuł i chcielibyśmy zabezpieczyć pod to środki, żeby nie musieć robić np. emisji akcji. Ale nie wykluczam dywidendy w przyszłości. Ten rok może być fajny, szczególnie że konsole przed nami, a do tego dochodzi sprzedaż wersji PC-towej Medieval Dynasty. Jeśli faktycznie ten rok będzie udany, to możemy zacząć myśleć o polityce dywidendowej począwszy od przyszłego roku lub lat kolejnych, w zależności od tego jaki budżet założymy na kolejną grę – powiedział Damian Szymański, prezes Render Cube.

Render Cube to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r. W początkowym okresie działalności skupiało się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracami z m.in. CD Projekt, Techland czy Platige Image. W ostatnich latach spółka skupia się na produkcji własnych tytułów, wydawanych na platformach PC.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat