
Render Cube: najważniejsze cele w 2023 roku to debiut na GPW i premiera trybu co-op Medieval Dynasty
– Mamy za sobą bardzo dynamiczny kwartał. 20 kwietnia Medieval Dynasty zadebiutowało na konsolach poprzedniej generacji – PS4 i Xbox One. Produkcja została bardzo dobrze odebrana przez nowych odbiorców. Zapowiedzieliśmy także więcej informacji na temat trybu co-op oraz udostępniliśmy szczegóły nowej mapy – The Oxbow. Teaser z nową lokalizacją spotkał się z aprobatą społeczności i zapowiedział, że jest to jedna z czterech dużych informacji związanych z przyszłą aktualizacją zawierającą tryb Co-Op. Nasz kanał na Discord, dedykowany do rozmów z graczami, pod koniec lipca przekroczył 20 tys. uczestników. Obecnie trwają zamknięte testy Co-Op, liczymy, że premiera tego trybu będzie nowym otwarciem naszej produkcji – mówi Damian Szymański, prezes Render Cube. – Medieval Dynasty cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Podczas ostatniego Steam Summer Sale nasza pozycja oscylowała około 100 miejsca w best sellerach platformy Steam – dodaje Damian Szymański.
W II kwartale br. Render Cube wypracowało 2,65 mln zł przychodów ze sprzedaży, blisko 0,9 mln zł zysku netto i 1,7 mln zł EBITDA. Na wyniki spółki wpłynęły m.in. obciążenia związane z amortyzacją zakupu IP. Kwota amortyzacji samego znaku towarowego dla całego kwartału wyniosła 0,58 mln zł.
W czerwcu spółka wraz z Toplitz Productions Gmbh rozpoczęła przedpremierowe działania marketingowe dla trybu rozgrywki wieloosobowej do Medieval Dynasty. W lipcu Render Cube poinformowało, że Spectral Games, tworzące wersję w świecie Medieval Dynasty na VR, zawarło umowę z amerykańskim podmiotem – właścicielem platformy VR. To kolejny element w długofalowym rozwoju najważniejszego tytułu studia.
– Nasz plan przewiduje dalszy konsekwentny rozwój naszego IP. Jeszcze w tym roku chcemy udostępnić tryb kooperacji. Z kolei premiera wersji VR Medieval Dynasty, planowana na 2024 rok, pozwoli nam dotrzeć do nowej grupy odbiorców. Operacyjnie ważnym elementem jest także zmiana rynku notowań z NewConnect na GPW. W lipcu złożyliśmy do Komisji Nadzoru Finansowego wniosek o zatwierdzenie prospektu. To będzie ważny krok milowy w rozbudowie naszej rozpoznawalności wśród inwestorów – dodaje Damian Szymański.
Render Cube to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r. W początkowym okresie działalności skupiało się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracami z m.in. CD Projekt, Techland czy Platige Image. W ostatnich latach spółka skupia się na produkcji własnych tytułów, wydawanych na platformach PC. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w grudniu 2021 r. Jej akcjonariusze zdecydowali 21 lutego br. o ubieganiu się o przejście na rynek główny GPW.