
Silk Road Games wprowadzi do Chin gamingowe hity z Polski
– Chiński rynek gier dla reszty świata to nadal zagadka. Wielu chce się tam dostać, ale proces ten nie jest prosty. Wychodząc temu naprzeciw i korzystając z naszego wieloletniego doświadczenia, dystrybuujemy treści, opierając się na estetyce starego kontynentu z zachowaniem najnowszych trendów w gamingu – z uszanowaniem kultury, mentalności i zasad panujących w Chinach. Jestem przekonany, że polskie produkcje, które wprowadzimy do Chin, podbiją serca chińskich graczy, a nam pomogą w rozwoju biznesu – mówi Łukasz Robert Włodarczyk, współzałożyciel Silk Road Games.
Wejście na rynek gier w Chinach nie jest wcale proste. W Państwie Środka każda gra musi przejść przez ręce specjalnego urzędu, który nadaje tzw. ISBN, niezbędny do rozpoczęcia dystrybucji. Z tego powodu zdecydowana większość gier wymaga dostosowania do wymagań rynku. Proces ten polega na dokonaniu dobrego tłumaczenia, a następnie na dostosowaniu treści pod kątem tego, co regulator rynku może uznać za dopuszczalne.
Jeszcze w II kwartale br. Silk Road Games ruszy ze sprzedażą trzech popularnych polskich tytułów w Chinach. Będą to Cooking Simulator PC, Ultimate Fishing Simulator PC oraz House Flipper PC.
– W perspektywie kilku lat chcemy wprowadzić kilkanaście dużych tytułów na chiński rynek. Jednym z największych wyzwań stojących przed nami, jest przekonanie twórców gier do tego, że warto zainwestować czas i środki w dostosowanie ich produkcji do wymagań rynku chińskiego oraz wejście na formalną ścieżkę uzyskania licencji. Wiele osób uważa, że uzyskanie licencji jest bardzo trudne i to prawda, ale my znaleźliśmy formułę, jak ten proces sprawnie realizować. W przyszłości zamierzamy także wydawać gry chińskie na globalnym rynku, o co poprosili nas sami Chińczycy – zapowiada Wojciech Dutkiewicz, współzałożyciel Silk Road Games.
Współzałożycielem spółki posiadającym ponad 10 proc. jej akcji jest znany piłkarz Robert Lewandowski.
– Jego siła oddziaływania, jeśli chodzi o rynek chiński, jest bardzo duża i wierzymy, że będzie to dodatkowe wsparcie w naszej wspólnej drodze do sukcesu – wyjaśnia Łukasz Robert Włodarczyk.
Założycielami Silk Road Games są Łukasz Robert Włodarczyk oraz Wojciech Dutkiewicz. Doświadczenie Łukasza Roberta Włodarczyka związane jest z rynkiem finansowym. Z kolei Wojciech Dutkiewicz to miłośnik świata sztuki. Silk Road Games planuje premiery na rynku chińskim tytułów nie tylko z Polski, ale też z krajów Europy Zachodniej czy USA lub Kanady. Firma zaczęła od symulatorów (PC). Obecnie pracuje nad wprowadzaniem do Chin gier mobilnych i na konsole, w tym tytułów AAA. Silk Road Games sygnalizuje też chęć wejścia na GPW.