
Fot. Simteract
Simteract działa w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Jeszcze przed planowanym pre-IPO ma przekształcić się w spółkę akcyjną. Docelowo pod koniec roku deweloper gier chce zadebiutować na rynku NewConnect.
– Kończymy przekształcenie w SA. Szacujemy nasze potrzeby inwestycyjne na około 3.5 mln zł. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, chcielibyśmy trafić na NewConnect jeszcze w tym roku – zapowiada Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract.
Simteract główną siedzibę ma w Lublinie. Oprócz tego posiada oddziały w Rzeszowie i Krakowie. Spółka zatrudnia łącznie 20 pracowników. Jej obecny potencjał produkcyjny umożliwia wydawanie jednej gry co dwa lata. W kolejnych latach studio chce znacząco zwiększyć zatrudnienie. Docelowo chce wydawać jedną własną grę i jedną z wydawcą (premiera co rok).
Głównym akcjonariuszem spółki jest Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract, który kontroluje ponad 38 proc. akcji. W akcjonariacie jest także Leonardo Fund Asi, fundusz finansujący projekty we wczesnej fazie rozwoju.
W ubiegłym roku Simteract rozpoczął produkcję gry pod roboczym tytułem Projekt#1, nad którym pracuje wraz z firmą Nacon, wchodzącą w skład grupy mocnego gracza w branży wydawniczej – Bigben Interactive.
– Umowa nie pozwala nam zdradzać żadnych szczegółów, łącznie z datą premiery. Wydaje nam się jednak, że sama współpraca z Bigbenem pokazuje potencjał projektu – podkreśla prezes.
W pierwszym kwartale bieżącego roku krakowska spółka wystartowała z drugim projektem – Carpool Simulator, symulatora kierowcy firmy transportowej. Tytuł trafi do sprzedaży w 2022 r.
– Carpool Simulator to gra single player dla fanów gier symulacyjnych na PC i konsole. Gracz zostaje niezależnym kierowcą pracującym i wykonuje szeroki wachlarz zleceń transportowych na ulicach Londynu, Paryża i Berlina – zapowiada Marcin Jaśkiewicz.
Simteract to deweloper gier z gatunku premium indie simulation, którego pracownicy posiadają blisko sześcioletnie doświadczenie w tworzeniu profesjonalnych symulacji treningowych. Studio jest autorem między innymi Inteligentnego Systemu Ruchu Drogowego na Potrzeby Symulatorów i Gier Wideo. Projekt współfinansowany był ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.