
Kornel Szwaja i Dawid Chomicz, przedstawiciele Skinwallet SA.
– Zdecydowaliśmy się rozpocząć przegląd opcji strategicznych, by zachować pełną transparentność wobec akcjonariuszy i móc bardziej otwarcie rozmawiać z potencjalnymi partnerami o przyszłych projektach. Przegląd opcji strategicznych spowodowany jest aktualną sytuacją finansową Spółki oraz faktem, że zewnętrzne firmy zgłosiły się do nas z zapytaniami dotyczącymi możliwości współpracy w zakresie posiadanych przez Spółkę zasobów i wiedzy. Czas i finalny efekt tych rozmów nie jest przesądzony, dlatego nie zamykamy się na żaden scenariusz. – tłumaczy Kornel Szwaja, prezes Skinwallet.
Spółka rozważa i jest otwarta na szereg możliwych opcji strategicznych, które mogą obejmować m.in.:
- sprzedaż rozwiązań z zakresu blockchain i NFT;
- sprzedaż platform Skinwallet Instant i Skinwallet Marketplace;
- rozszerzenie działalności platform Skinwallet o nowe gry (np. Roblox);
- licencjonowanie wypracowanych przez spółkę rozwiązań i technologii w zakresie prowadzenia marketplace;
- zawarcie aliansu lub partnerstwa strategicznego, połączenie z innym podmiotem, w tym również pozyskanie nowych inwestorów.
Notowana na NewConnect spółka podsumowała wyniki IV kwartału i całego 2022 r. W minionym roku firma osiągnęła 9,0 mln zł przychodów wobec 10,6 mln zł rok wcześniej. Firma zanotowała przy tym stratę na poziomie EBITDA w wysokości 192 tys. zł wobec 1,6 mln zł straty rok wcześniej. W samym IV kwartale Skinwallet osiągnął 1,7 mln zł przychodów i 568 tys. zł skonsolidowanej marży bezpośredniej (w porównaniu do 511 tys. zł rok wcześniej). Na poziomie wyniku netto firma osiągnęła 327 tys. zł straty. Na koniec 4 kwartału stan gotówki wyniósł 386 tys.
Skinwallet to działająca od 2019 roku platforma handlu dobrami cyfrowymi w grach wideo. Głównym rynkiem aktywności spółki jest gra „Counter-Strike: Global Offensive”, platforma umożliwia również handel przedmiotami z gry „Dota 2” oraz „Team Fortress 2”, a w kolejnych miesiącach planowane jest uruchomienie możliwości handlu dobrami cyfrowymi z kolejnych gier. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect we wrześniu 2020 r.