Śnieżka bez efektu pandemii, ale wciąż z mocnymi wynikami

Omawiane walory:

Po świetnym I półroczu, gdzie wyniki windował pozytywny wpływ pandemii COVID-19, sytuacja na rynku farb i lakierów wróciła do normy. W III kwartale Śnieżka osiągnęła rezultaty porównywalne do tych sprzed roku.

sniezka, wyniki, akcje,

Fot. spółka

Najnowsze wyniki Śnieżki są niemal identyczne jak przed rokiem. W III kwartale spółka zanotowała 251,1 mln zł przychodów ze sprzedaży (+2 proc. r/r), 43 mln zł zysku operacyjnego (-2,6 proc. r/r), 51,5 mln zł zysku EBITDA (+0,3 proc. r/r) oraz 35,6 mln zł zysku netto (-1,2 proc. r/r). W szerszym ujęciu sytuacja wygląda znacznie lepiej, bo pierwsza połowa stała pod znakiem remontów domów i ogrodów. Narastająco po trzech kwartałach Śnieżka zwiększyła przychody ze sprzedaży o 18,5 proc., a zysk netto o 25 proc. Zysk na działalności operacyjnej podskoczył r/r o 23 proc. do 107,1 mln zł, a wynik EBITDA urósł o 25 proc. do 132,2 mln zł. Poprawa dynamiki przychodów to zasługa wiosennej fali pandemii COVID-19 i jej następstw – m.in. przejścia wielu firm na pracę zdalną i w efekcie ograniczenia mobilności części społeczeństwa. Do wzrostu wydatnie przyczyniło się również dołączenie do grupy węgierskiego producenta Poli-Farbe i ujęcie w sprawozdaniu finansowym jego wyników za cały okres pierwszych trzech kwartałów br.

– Szturm na sklepy i markety budowlane, który obserwowaliśmy w maju i czerwcu, nie przyniósł spadku popytu w kolejnych miesiącach tegorocznego sezonu. Było wręcz przeciwnie i dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni również ze sprzedaży w trzecim kwartale – komentuje wyniki Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL Śnieżka.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Wzrost przychodów na dwóch największych rynkach

Przychody ze sprzedaży w Polsce – rynku numer jeden dla grupy – w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. wyniosły 438 mln zł, rosnąc o 11,2 proc. w odniesieniu rok do roku. Jednocześnie udział sprzedaży na rodzimym rynku w stosunku do łącznych przychodów grupy utrzymał się na zbliżonym poziomie jak rok wcześniej, tj. 64,2 proc.

– Patrząc na cały tegoroczny sezon wiemy, że klienci decydowali się na zakup przede wszystkim tych produktów, które znają i do których mają zaufanie. Można to tłumaczyć tym, że wielu z nich przez wzgląd na bezpieczeństwo ogranicza czas spędzany w sklepach. Dodatkowo polscy klienci chętnie sięgali po rodzime marki, takie jak Śnieżka, Magnat, Vidaron. Dzięki temu Śnieżka zwiększyła udziały w rynku i niezmiennie pozostaje liderem rynku farb i wyrobów dekoracyjnych w Polsce – dodaje Piotr Mikrut.

Na Węgrzech przychody ze sprzedaży wzrosły do 134,6 mln zł, co oznacza poprawę o 88 proc. względem wyników za odpowiedni okres 2019 roku. Rynek węgierski jest drugim najistotniejszym rynkiem dla grupy. Jego udział w strukturze sprzedaży na koniec września wyniósł 19,7 proc. Na trzecim w kolejności rynku, Ukrainie, wypracowano przychody wysokości 62,3 mln zł, czyli o 0,8 proc. większe niż w poprzednim roku. Jedynie na czwartym dla grupy rynku, czyli Białorusi, przychody zmniejszyły się o 12,6 proc.

Ciąg dalszy inwestycji

Śnieżka kontynuowała cykl inwestycyjny – w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2020 roku spożytkowała na ten cel 86 mln zł (niemal o 60 proc. więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku) z zaplanowanych na cały rok 95 mln zł. Największą część tej kwoty stanowiły wydatki związane z budową Centrum Logistycznego w Zawadzie k. Dębicy, które pozwoli znacznie zwiększyć efektywność procesów logistycznych. Pomimo sytuacji epidemicznej obecnie prace trwają nieprzerwanie i spółka ocenia, że termin ukończenia tej inwestycji zostanie utrzymany, tj. będzie to początek 2022 roku.

W kolejnych kwartałach Śnieżka planuje dalsze prace związane ze zmianą modelu operacyjnego i koncepcji zarządzania wszystkimi spółkami należącymi do grupy kapitałowej, zlokalizowanymi w Polsce i za granicą. Obecnie tworzone i wyodrębniane są centra kompetencji, które będą odpowiadały za poszczególne obszary działalności biznesowej. Od 1 stycznia 2021 roku planowane jest wydzielenie działalności marketingowej i sprzedażowej. Skutkiem wprowadzanych zmian ma być optymalizacja procesów zarządzania i wykorzystanie efektu skali, co jest szczególnie istotne ze względu na intensywny w ostatnich latach rozwój grupy.

W nadchodzącym okresie Śnieżka planuje ponadto kontynuację realizowanych inwestycji oraz integracji węgierskiej spółki Poli-Farbe.

Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka jest jednym z czołowych producentów farb i lakierów w Polsce. W 2003 r. zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Jej fabryki są zlokalizowane w Polsce, na Ukrainie, Białorusi i Węgrzech. W 2019 r. miała 717 mln zł skonsolidowanych przychodów.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o SNIEZKA)

  • Śnieżka wypłaci dywidendę 18. rok z rzędu

    Po udanym roku akcjonariusze FFiL Śnieżka uchwalili wypłatę dywidendy w kwocie 45,4 mln zł, tj. 3,60 zł na jedną akcję. Stanowi to ponad 80 proc. zysku netto spółki za 2020 rok. Śnieżka dzieli się zyskiem regularnie od debiutu na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, czyli już od 18 lat. Suma dywidend uchwalonych w tym okresie to 447,4 mln zł.

  • Śnieżka zarobiła na remontowym boomie. Szykuje się rekordowa dywidenda

    Miniony rok był wyjątkowo udany dla producenta farb i lakierów. Lockdowny i inne skutki pandemii COVID-19 spowodowały, że Polacy zostali w domach i zabrali się za malowanie ścian lub inne prace renowacyjne w swoich mieszkaniach i ogrodach. Jeszcze większe zainteresowanie wyrobami dekoracyjnymi było widoczne na Węgrzech, czyli drugim najważniejszym rynku grupy Śnieżka.

  • Grupa Śnieżka wprowadza korporacyjną identyfikację wizualną

    Jeden z liderów na rynku farb dekoracyjnych w Polsce, na Węgrzech, Ukrainie i Białorusi – wprowadza identyfikację wizualną dla spółek wchodzących w jej skład. Wszystkie marki korporacyjne należące do Śnieżki zyskały indywidualne logotypy, spójne z nowo utworzonym znakiem głównej marki – Śnieżka Group.

  • Duże zmiany w indeksach. Mercator zastąpi Alior Bank w WIG20

    Potwierdziły się spekulacje dotyczące zmian w składzie prestiżowego indeksu. Po sesji 19 marca Mercator Medical zastąpi Alior Bank w WIG20. Sporo zmian zaplanowano w indeksach małych i średnich spółek.

  • FFiL Śnieżka: Budowa centrum logistycznego postępuje zgodnie z planem Śnieżka rozpoczyna kolejny etap budowy Centrum Logistycznego w Zawadzie. Powstający obiekt o docelowej powierzchni 44 tys. m kw. ma zostać uruchomiony w 2022 roku i umożliwić producentowi szybsze i efektywniejsze zaopatrywanie rynku w swoje wyroby. To największa inwestycja w historii spółki, wieńcząca pięcioletni cykl rozpoczęty w 2018 roku.


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR