
Fot. Spółka
Najważniejszym wydarzeniem końcówki ubiegłego roku było zamknięcie w grudniu wersji Alpha gry The Invincible i płynne rozpoczęcie prac na Betą. Obecnie tytuł jest rozbudowywany o nowe fragmenty i uzupełniany o finalne wersje poszczególnych elementów. Pojawiają się profesjonalne głosy aktorów, które są istotną częścią produkcji – do tej pory ten element był realizowany w ograniczonej skali, w ramach testów. Gra wypełniana jest dźwiękami, muzyką oraz animacjami z sesji mockup, które umożliwiają zarejestrowanie rzeczywistych ruchów aktorów i przeniesienie ich na cyfrowe postaci w celu osiągnięcia najbardziej naturalnego efektu.
– W minionym kwartale zakończyliśmy pracę nad wersją Alpha gry „The Invincible”. Oznacza to, rozpoczęcie bardziej ekscytującego etapu prac produkcyjnych, czyli nad wersją Beta. W jego ramach zaczyna wyłaniać się finalna jakość poszczególnych elementów produkowanej gry. To etap, w którym wytworzone już fragmenty gry są wzbogacane i zagęszczane, elementy tymczasowe podmieniane są na finalne – komentuje Marek Markuszewski – prezes Starward Industries.
Ukończenie pierwszego etapu produkcji wersji Beta planowane jest na koniec lutego 2022 r.
– Rezultaty tego etapu, w formie m.in. grywalnej wersji gry w zbliżonej do finalnej jakości, będą prezentowane partnerom, z którymi spółka prowadzi aktualnie rozmowy. Po zakończeniu tych rozmów spółka będzie mogła podjąć decyzję dotyczącą modelu wydawniczego, tj. wydania gry we własnym zakresie lub wspólnie z wydawcą – czytamy w raporcie.
Po zakończeniu wersji Beta Starward Industries rozpocznie proces bugfixingu, czyli usuwania błędów, oraz certyfikację na konsole.
Miniony kwartał był także bardzo ważnym momentem w trwającej kampanii marketingowej. W tym okresie studio opublikowało pierwszy zwiastun filmowy gry oraz pojawiło się z nowym materiałem na Golden Joystick Awards, a co zapewniło promocję karty gry na Steamie.
– W ostatnim kwartale 2021 roku rozpoczęliśmy kolejną część kampanii marketingowej od dwóch dużych wydarzeń: publikacji pierwszego zwiastuna filmowego gry oraz premiery pierwszego rozdziału kronik „The Invincible”, na Golden Joystick Awards. Łączna liczba wyświetleń tych dwóch materiałów filmowych przekroczyła 1 milion na naszym kanale YouTube – wyjaśnia Maciej Dobrowolski, dyrektor marketingu Starward Industries.
W obszarze finansowym spółka zwiększyła wartość zapasów w czwartym kwartale do 5,1 mln zł, poniosła koszty działalności operacyjnej w wysokości 1,4 mln zł oraz zaraportowała stratę netto w wysokości 871,4 tys. zł. Poniesiona strata jest zgodna z założeniami budżetowymi spółki i ma pokrycie w zaawansowaniu planu produkcyjnego gry. Jednocześnie studio zwiększyło skład zespołu. W czwartym kwartale do Starward Industries dołączyło 6 osób. Na koniec 2021 r. studio liczy 34 osoby.
Starward Industries to krakowski producent gier komputerowych i konsolowych z segmentu Premium Indie. Studio w sierpniu 2020 r. zadebiutowało na rynku NewConnect. Spółka pod wodzą Marka Markuszewskiego, wcześniej starszego producenta w CD Projekt Red, pracuje nad debiutancką produkcją opartą na powieści Stanisława Lema pt. Niezwyciężony. Akcjonariuszami Starward Industries, oprócz kluczowych pracowników, są polscy inwestorzy indywidualni z sektora gamingu oraz dwie międzynarodowe instytucje, w tym Acion Partners należący do amerykańskiego funduszu KKR.