
PCF Group bezterminowo wstrzymał prace nad projektem „Dolphin”
W połowie czerwca tego roku PCF Group poinformował o podpisaniu z firmą amerykańską listu intencyjnego, dotyczącego zawarcia umowy produkcyjnej w zakresie współpracy produkcji gry wideo przeznaczonej na platformy wirtualnej rzeczywistości z gatunku gier akcji/walki pod nazwą kodową Dolphin. W piątek spółka poinformowała o wstrzymaniu prac nad grą.
– Zarząd niniejszym informuje, że dniu 22 września 2023 r. otrzymał informację od wydawcy, że prace nad projektem zostały bezterminowo wstrzymane. Z nieformalnych rozmów przedstawicieli spółki z wydawcą wynika, że powyższa decyzja wydawcy jest związana ze strajkiem w branży rozrywkowej w Stanach Zjednoczonych Ameryki i niepewną sytuacją w branży rozrywkowej będącą efektem prowadzonych strajków. W efekcie powyższego negocjacje w przedmiocie zawarcia przez spółkę umowy produkcyjnej z wydawcą zostają wstrzymane – czytamy w komunikacie PCF Group.
W Stanach Zjednoczonych trwa strajk aktorów i scenarzystów co wpływa na całą branżę rozrywkową. Pojawiają się opóźnienia i przerwy w pracach nad filmami, serialami i grami. Strajkujący domagają się wyższych honorariów, zwiększenia kontroli nad wykorzystywaniem sztucznej inteligencji w produkcji oraz dopasowania warunków pracy do rynku zdominowanego przez serwisy streamingowe, których przychody – w przeciwieństwie do twórców – wciąż rosną.
PCF Group na minusie w II kwartale
PCF Group jest świezo po publikacji wyników. W II kwartale producent gier odnotował 8,88 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2023 r. wobec 9,43 mln zł zysku rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 7,39 mln zł wobec 8,13 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 33,75 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 40,24 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2023 r. spółka miała 13,43 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 23,15 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 68,67 mln zł w porównaniu z 90,59 mln zł rok wcześniej.
-Przychody ze sprzedaży w okresie 6 miesięcy zakończonym 30.06.2023 r. i 30.06.2022 r. wynosiły odpowiednio 68,7 mln zł i 90,6 mln zł. Spadek o 24% wynikał z:
– zakończenia prac nad dodatkiem (DLC) gry ‚Outriders’, którego premiera miała miejsce 28.06.2022 r. Projekt był realizowany w ramach umowy produkcyjno-wydawniczej z wydawcą Square Enix Limited,
– zakończenia współpracy z wydawcą Take-Two Interactive Software, Inc. w ramach umowy produkcyjno-wydawniczej (przychody były realizowane do kwietnia 2022 r.),
– premiery gry ‚Green Hell VR’, która miała miejsce w I półroczu 2022 roku – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
Zysk EBITDA w I półr. br. sięgnął 0,58 mln zł wobec 28,98 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA – odpowiednio: 3,97 mln zł wobec 29,67 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter. Grupa prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.