rzyhxdzp
Advertisement
PARTNER SERWISU
rurrsxxq

Synektik – nowa strategia, dynamiczny wzrost biznesu

Omawiane walory:

Synektik dzięki istotnemu zwiększeniu skali biznesu we wszystkich segmentach oraz oczekiwanej komercjalizacji innowacyjnego radioznacznika do diagnostyki chorób serca, spodziewa się nawet czterokrotnego wzrostu marży EBITDA wobec średniej z lat 2014-2016 na poziomie 8 proc.

Informacja prasowa, 31 stycznia 2017 r.

Notowany na głównym rynku GPW wiodący dostawca innowacyjnych rozwiązań dla diagnostyki obrazowej i medycyny nuklearnej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wskazał strategiczne kierunki rozwoju Grupy do 2021 r., zgodnie z którymi planuje wykorzystać zdobyte kompetencje z zakresu inteligentnych rozwiązań medycznych oraz skoncentrować się na trzech kluczowych, charakteryzujących się największym potencjałem komercyjnym dziedzinach medycznych: onkologii, kardiologii i neurologii. Jednocześnie Synektik zapowiada rozszerzenie pola działalności z obszaru diagnostyki na obszar terapii, w którym koncentrują się największe wydatki z zakresu ochrony zdrowia.

Synektik oczekuje, że implementacja nowej Strategii pozwoli na osiągnięcie średniorocznego wzrostu przychodów w latach 2017-2021 na poziomie 30-40 proc. Produkty dedykowane onkologii, kardiologii i neurologii mają w 2021 r. odpowiadać za ok. 90 proc. sprzedaży, podczas gdy w 2016 r. ok. 50 proc. stanowiły produkty i usługi związane z radiologią

– Będziemy docierać do całkiem nowych grup odbiorców, jakimi są specjaliści z dziedzin onkologii, kardiologii i neurologii w ośrodkach medycznych. Pod ich potrzeby sformułowana została nowa oferta firmy. Będziemy też systematycznie poszerzali ofertę o produkty służące terapii – obszarowi ochrony zdrowia, w którym koncentrują się największe wydatki – tłumaczy Cezary Kozanecki, jeden z założycieli, istotny akcjonariusz i prezes zarządu Synektik.

Ambicją Spółki jest jednocześnie osiągnięcie znaczącej poprawy rentowności – marża EBITDA w ujęciu procentowym ma być na koniec 2021 r. wyższa o 3-4 razy wobec średniej z lat 2014-2016 na poziomie 8 proc. Na wzrost marż wpływ ma mieć zwiększenie w sprzedaży udziału innowacyjnych, wysokomarżowych produktów – przede wszystkim produkowanych obecnie i opracowywanych przez Centrum Badawczo-Rozwojowe firmy radiofarmaceutyków specjalnych – oraz komercjalizacji unikalnego w skali światowej radioznacznika do diagnozowania choroby wieńcowej.

– Spodziewamy się wzrostu sprzedaży radiofarmaceutyków specjalnych, przede wszystkim za sprawą obowiązujących od tego roku nowych wycen NFZ, a także rosnącego eksportu. Do końca 2021 r. ten typ produktów powinien odpowiadać za mniej więcej połowę przychodów całego segmentu produkcji radiofarmaceutyków. Istotnym elementem planów Spółki jest komercjalizacja naszego flagowego projektu – innowacyjnego kardioznacznika o globalnym potencjale. Zakładamy, że pozyskamy partnera do tego projektu po zakończeniu drugiej fazy badań klinicznych w 2018 r. Oczekujemy przychodów zarówno na bazie płatności z góry, jak i kamieni milowych, a po wprowadzeniu produktu do sprzedaży, również udziałów w zyskach.– mówi Cezary Kozanecki.

Synektik oczekuje, że w wyniku realizacji Strategii udział przychodów z eksportu wzrośnie z 2 proc. odnotowanych w 2016 r. do 40-50 proc. w roku 2021.

– W nadchodzących latach planujemy zwiększać sprzedaż naszych produktów zarówno na rynkach, na których jesteśmy już obecni, jak i na tych, na których dopiero chcemy zaistnieć. Dotyczy to przede wszystkim sprzedaży radiofarmaceutyków, ale nie tylko. Równolegle rozwijamy nasze rozwiązania informatyczne w kierunku zintegrowanej platformy „Evolutiuon”, które chcemy upowszechniać w całej Europie. Nasz zaawansowany system informatyczny będzie stanowił bardzo użyteczne narzędzie dla jednostek medycznych i  pacjentów. Zakładane zwiększenie udziału eksportu w sprzedaży będzie również w istotnej mierze determinowane przez komercjalizację naszego kardioznacznika, ale nawet bez niej wzrost sprzedaży zagranicznej w nadchodzących latach pozostanie znaczący – wyjaśnia Cezary Kozanecki.

Podstawą do stworzenia nowej Strategii Synektik była analiza globalnych, regionalnych oraz krajowych trendów na rynku ochrony zdrowia, a także globalnych prognoz dla poszczególnych dziedzin medycyny i obszarów biznesowych.

Poprzednia Strategia – ogłoszona w momencie debiutu Spółki na rynku NewConnect w 2011 r. – obejmowała okres do 2015 r. Jako główne cele strategiczne Synektik określił wówczas: uruchomienie produkcji i sprzedaży radiofarmaceutyków w Polsce, poszerzenie oferty produktowej (w zakresie sprzętu medycznego) i rozwój wdrażanych rozwiązań informatycznych, a także zwiększenie zakresu świadczonych usług serwisowych i działalności laboratorium diagnostycznego. Synektik osiągnął cele, zdobywając lub utrzymując czołowe pozycje w Polsce we wszystkich wskazanych obszarach działalności. Przychody Grupy wzrosły od 2011 r. o 85 proc., do ok. 84 mln zł w 2015 r. W tym samym czasie kapitalizacja Spółki zwiększyła się o prawie 360 proc.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.

  • Przerwa w korekcie na GPW, w grze CCC, KGHM, Text i Medinice

    Pierwsza we wrześniu sesja na GPW rozpoczęła się od odreagowania 3-dniowych spadków, które w piątek cofnęły indeks WIG20 do poziomów z końca czerwca. Nie zmienia to jednak podażowego spojrzenia na polski i globalny rynek akcji, stąd pomimo optymistycznego startu miesiąca, wrzesień raczej przyniesie kontynuację spadkowej korekty.

  • Analiza Synektika: Ile zarabia lider polskiego rynku robotyki chirurgicznej

    SYNEKTIK ma za sobą mocny kwartał, w którym potwierdził zdolność do dalszego wzrostu i utrzymania wysokiej rentowności. Spółka korzysta z rosnącego rynku robotyki chirurgicznej, a dodatkowym motorem rozwoju są środki z KPO i nowe programy zdrowotne.

  • Synektik: wyniki za rok obrotowy 2024/2025 będą istotnie lepsze r/r

    SYNEKTIK spodziewa się utrzymania pozytywnych tendencji i zakłada, że wyniki całego roku obrotowego 2024/2025 będą istotnie lepsze w ujęciu rok do roku. Wiceprezes Dariusz Korecki wskazuje na wzrost powtarzalnych przychodów, rozwój segmentu radiofarmaceutyków oraz sprzedaż urządzeń terapeutycznych jako główne czynniki poprawy.

  • Synektik: 30,5 mln zł zysku netto w III kw. dzięki silnej sprzedaży sprzętu i radiofarmaceutyków

    SYNEKTIK wypracował 30,5 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej w III kwartale roku obrotowego 2024/2025, notując 36-proc. wzrost rok do roku. Spółka podkreśla dynamiczny rozwój segmentów robotyki chirurgicznej i radiofarmaceutyków oraz zapowiada finalizację planowanego podziału na dwie giełdowe spółki.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat