The Dust specjalizuje się w produkcji gier na urządzenia mobilne w dwóch modelach: gry reklamowe na zlecenie (tzw. advergaming) oraz gry własne dystrybuowane w modelu F2P (free-to-play). Środki pozyskane w ramach emisji zostaną przeznaczone na rozwój Spółki, w szczególności na ekspansję na rynku gier F2P.
– Przy ustalaniu ceny emisyjnej wraz z akcjonariuszami sprzedającymi kierowaliśmy się tym, aby była zarówno atrakcyjna dla inwestorów jak i zaspokajała nasze potrzeby kapitałowe. Dzięki pozyskaniu środków od inwestorów będziemy mogli kontynuować dynamiczny rozwój firmy, a nawet jeszcze go przyśpieszyć. Naszym celem strategicznym jest rozwój segmentu gier własnych w modelu free-to-play, który otwiera przed nami perspektywy dynamicznie rosnącego, globalnego rynku o wartości ok. 40 mld USD. Jednocześnie nie zapominamy o advergamingu, który już teraz generuje istotne i przewidywalne wyniki finansowe. Dzięki pozycji lidera na polskim rynku i ekspansji na Zachodnią Europę, również w tym zakresie spodziewamy się znaczących wzrostów – powiedział Prezes Zarządu The Dust, Jakub Wolff.
Oferta publiczna obejmuje do 220.000 akcji, z czego 145.000 stanowią akcje nowej emisji serii C, a kolejne 75.000 to istniejące akcje serii B. Inwestorzy indywidualni zapisywali się na akcje do 29 sierpnia. W dniach 31 sierpnia i 1 września będą przyjmowane zapisy w transzy dużych inwestorów. Do 8 września planowany jest przydział oferowanych akcji, które w IV kwartale mają zadebiutować na rynku NewConnect. Oferującym akcje jest Polski Dom Maklerski, a w konsorcjum uczestniczą również Millennium Dom Maklerski oraz Dom Maklerski Capital Partners.
W 2016 r. przychody z tytułu produkcji własnych stanowiły 10% wszystkich przychodów, natomiast plan na 2017 r. zakłada wzrost ich udziału do 39%. Docelowo Spółka chce uzyskiwać z nich około 70% przychodów, przy jednoczesnym stabilnym rozwoju gier reklamowych na zlecenie. Charakterystyczną cechą segmentu gier w modelu F2P jest ich darmowa dostępność oraz mikropłatności w aplikacji lub reklamy wyświetlane użytkownikom. The Dust zamierza skupić się na rozwoju dodatków do gier, które będą urozmaicać lub ułatwiać rozgrywkę.
Przychody ze sprzedaży w I półroczu 2017 roku wyniosły 625 tys. zł, co oznacza dwukrotny wzrost w porównaniu z przychodami w całym 2016 roku. Zysk netto w I półroczu 2017 r. wynosił 399 tys. zł i był ponad 5 krotnie wyższy niż w całym 2016 r., kiedy wyniósł 73 tys. zł.
Informacja prasowa, 31 sierpnia 2017 r.