Trakcja podpisała umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe na modernizację odcinka Warszawa Okęcie-Czachówek Południowy o wartości netto 376,2 mln zł (462,7 mln zł brutto). Spółka zaprojektuje i wykonana roboty nie dłużej niż w ciągu 20 miesięcy od daty ich rozpoczęcia.
Niedawno też okazało się, że litewska spółka zależna AB Kauno tiltai jest w konsorcjum, które podpisało umowę z Urzędem Miasta Wilno na budowę węzła sieci transeuropejskiej – III etapu zachodniej obwodnicy miasta Wilno. Wartość umowy to blisko 272 mln zł netto, a udział spółki w sumie kontraktu to 68 proc. Roboty muszą być wykonane w ciągu dwudziestu miesięcy od daty przejęcia placu budowy.
– Od połowy czerwca Grupa Trakcja zakontraktowała już umowy za blisko 700 mln zł, zatem systematycznie odbudowujemy portfel naszych zamówień. Nowy zarząd udoskonalił strategię marketingową i z energią przystąpiliśmy do kolejnych przetargów. Starania naszego zespołu ofertowania przyniosły spodziewane rezultaty. Aktualnie czekamy na rozstrzygnięcia następnych kilku postępowań o łącznej wartości blisko 830 mln zł, w których oferty Trakcji PRKiI okazały się najniższe. Zgodnie z zapowiedziami rozpoczęliśmy ekspansję na rynek drogowy. W ostatnich przetargach na drogi klasy S, złożyliśmy dwie najlepsze cenowo oferty za prawie 600 mln zł. Ich pomyślne sfinalizowanie, praktycznie oznacza wypełnienie naszego portfela zamówień na 2016 rok. – komentuje Jarosław Tomaszewski prezes Trakcji.

Ab Kauno Tiltai, spółka zależna Grupy Trakcja z Kowna, podpisała umowę na budowę III etapu zachodniej obwodnicy miasta Wilno, będącej częścią węzła sieci transeuropejskiej. (Źródło: spółka)
W lipcu ukazała się także nowa rekomendacja maklerska dla spółki. Analitycy BESI podwyższyli zalecenie z neutralnie do kupuj. Jednocześnie cenę docelową podwyższono z 8,03 zł do 10,34 zł. Według biura, spadki w portfelu zamówień powinny się zatrzymać w II połowie 2015 r., co daje podstawę do tego, żeby być mniej pesymistycznym odnośnie perspektyw na 2016 r. Jednocześnie dodają, że trzeba ostrożnie podchodzić do nowych umów kolejowych i nie spodziewają się dużego wzrostu sprzedaży w tym segmencie w 2016 r. W I kwartale 2015 r. Trakcja wypracowała 230,5 mln zł skonsolidowanych przychodów, poprawiając się w ujęciu r/r o 31 proc. EBIT wyniósł 3,13 mln zł wobec minus 1,18 mln zł, a zysk netto 1,5 mln zł w stosunku do 4,7 mln zł straty.
We wtorek akcje Trakcji zyskują na wartości. Od początku roku notowania spółki są na 21-proc. plusie. Niemniej w skali trzymiesięcznej są na 7-proc. minusie.