
Trigon DM ściął cenę docelową akcji K2 Holding do 37 zł
Na czerwcowym walnym zgromadzeniu akcjonariusze przegłosowali zmianę nazwy spółki z K2 Holding na Fabrity Holding. Zmiana nastąpi wraz z wpisem do KRS. Nadal trwa przegląd opcji strategicznych w segmencie marketingu, który zdaniem zarządu powinien zakończyć się do końca 2023 roku. Według analityka w scenariuszu sprzedaży segmentu marketingu bardziej prawdopodobna wydaje się dystrybucja środków do akcjonariuszy, niż przeznaczenie tych środków na przejęcia. Ewentualne akwizycje w obszarze software mają być bazowo finansowane z zysków Fabrity.
– Dobry początek roku w Fabrity związany jest z dużymi kontraktami dla Frontexu i poszerzeniem współpracy z kilkoma dotychczasowymi klientami. W Fabrity obecnie praktycznie nie ma „ławki”. Na ostatniej konferencji Zarząd podtrzymał cele na rok 2023, to jest wzrost organiczny nie niższy niż przeciętny z poprzednich 2 lat. Spółka liczy też na pozyskanie nowych klientów po wakacjach. Obecnie widoczne jest spowolnienie na rynku, ale od największych klientów pozyskiwane są dodatkowe zamówienia. Przypominamy, że średnioterminowy cel marży EBITDA dla Fabrity to 12-15%. Platforma low-code FastApp: Obecnie kluczowym celem jest dalsza praca nad produktem, a przyspieszenie skalowania i sprzedaż licencji oczekiwane dopiero w przyszłości. Pracownicy zatrudnieni w pierwszym kwartale (zwiększenie załogi o 30 osób do około 250) zasilą projekty dla największych klientów, w znacznej części projekt dla Frontexu. Łatwiej jest obecnie pozyskiwać pracowników. W niektórychprzypadkach stawki oczekiwane przez nowo zatrudnianych spadły od szczytu o kilkanaście czy nawet ponad 20 proc. – czytamy w raporcie przygotowanym przez Dominika Niszcza, analityka Trigon DM.
Spółka wciąż prowadzi prace nad PerfectBotem, które dotyczą nie tylko GPT ale także innych platform jak np. Bard Google. Celem prac jest m.in. radykalny spadek ‘halucynacji’ (zmyślonych nieprawdziwych elementów odpowiedzi) produktu. Testy prowadzone są z kilkudziesięcioma podmiotami w USA. Ze względów regulacyjnych opracowywana wersja nie może być jeszcze oferowana w Europie.
– Uważamy że trudno będzie pobić zeszłoroczny wyjątkowo dobry wynik z 2Q i liczymy na lepsze dynamiki dopiero w drugim półroczu. Zakładamy kilkanaście procent spadku wyniku operacyjnego r/r oraz odrobinę słabszy wynik q/q (w tej linii praktycznie już tylko Fabrity). Na poziomie netto dodatkowo oczekujemy nieco mniejszej q/q kontrybucji marketingu i porównywalnej do 1Q straty w PerfectBocie) – czytamy w raporcie.
K2 Holding dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego. Spółka jest notowana na GPW od 2008 r. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 53,41 mln zł w 2022 r.
Raporty analityczny dla K2 Holding powstał w ramach Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW 3.0, na zamówienie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Pełna treść rekomendacji wraz z wymaganym przez prawo disclaimeram jest dostępna na stronie www.gpw.pl/gpwpa
Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowania świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie.