Ultimate Games ma za sobą mocne półrocze. Na przestrzeni sześciu miesięcy producent gier odnotował wzrost przychodów netto ze sprzedaży o ok. 50 proc. r/r, wzrost EBITDA o ponad 66 proc. r/r oraz wzrost zysku netto o ponad 81 proc. r/r. W tym samym okresie notowania spółki urosły o 7,65 zł do nawet 12 zł.
– Tegoroczne wyniki oceniam bardzo pozytywnie. Wszystko wskazuje na to, że zwiększymy poziom przychodów rok do roku o około 100 proc., a zysk netto również będzie istotnie wyższy niż w roku ubiegłym. Na szczególne wyróżnienie zasługuje Crime Simulator, który w ciągu trzech miesięcy od premiery sprzedał się w 200 tys. egzemplarzy na PC. Bardzo dobrze przyjęły się także premiery UBOAT oraz Drug Dealer Simulator na konsole – powiedział w trakcie czatu inwestorskiego StockWatch.pl Mateusz Zawadzki, prezes zarządu Ultimate Games SA.
Crime Simulator i inne projekty
Istotnym wydarzeniem ostatnich dni było także przekroczenie w trzy miesiące od premiery wolumenu 200 tys. sprzedanych egzemplarzy gry „Crime Simulator” na PC. Spółka planuje dalej rozwijać produkcję.
– Rozważamy wprowadzenie płatnych DLC do Crime Simulator jako jednego z kluczowych sposobów dalszej monetyzacji tego tytułu. Chcemy w ten sposób przedłużyć cykl życia gry i zaoferować graczom dodatkową zawartość, która zwiększy jej atrakcyjność – powiedział Mateusz Zawadzki, prezes zarządu Ultimate Games SA.
Ultimate Games ma jeszcze kilka projektów w zanadrzu. Do końca roku planowane jest udostępnienie kilku dem.
– Spośród nadchodzących tytułów szczególnie zwróciłbym uwagę na Crime Simulator w wersji konsolowej, Ancient Farm na PC oraz dwa nowe projekty oparte na świeżych IP, które – naszym zdaniem – mają największy potencjał komercyjny – powiedział Mateusz Zawadzki, prezes zarządu Ultimate Games SA.
– Do końca roku planujemy udostępnić dema m.in. Construction Crew, Cemetery Simulator oraz Pawnbroker. Prace nad kilkoma innymi projektami są na finiszu, dlatego możliwe, że wkrótce zaprezentujemy także kolejne tytuły – dodał.
Nowa strategia Ultimate Games
Spółka opublikowała nową strategię, która zakłada produkcję gier nisko i średniobudżetowych. Ultimate Games nie planuje wejścia w segment gier mobilnych.
– Strategia zakłada rezygnację z bardzo kosztownych i wieloletnich produkcji, ale nie oznacza to całkowitego odejścia od większych projektów. Priorytetem pozostają tytuły o niskim i średnim budżecie, które możemy szybciej monetyzować – a jeśli pojawi się interesująca okazja rynkowa lub możliwość współpracy, będziemy takie opcje rozważać – powiedział Mateusz Zawadzki, prezes zarządu Ultimate Games SA.
– Obecnie nie planujemy wejścia na rynek gier mobilnych. Koncentrujemy się na segmentach, w których posiadamy doświadczenie i kompetencje, a także sprawdzone modele monetyzacji. Dzięki temu możemy w pełni wykorzystać nasz potencjał i minimalizować ryzyko – dodał
Prezes Ultimate Games: Istnieje możliwość zwiększenia poziomu dywidendy r/r
Ultimate Games jest jedną z kilku spółek gamingowych, które regularnie dzielą się zyskiem z akcjonariuszami. Podczas spotkania nie zabrakło więc pytań o dywidendę.
– Istnieje możliwość zwiększenia poziomu dywidendy rok do roku. Ostateczna decyzja będzie jednak zależała od wyników finansowych za bieżący rok, sytuacji gotówkowej spółki oraz rekomendacji Zarządu i uchwały Walnego Zgromadzenia – powiedział Mateusz Zawadzki, prezes zarządu Ultimate Games SA.
Ultimate Games specjalizuje się w produkcji i dystrybucji gier na komputery oraz urządzenia mobilne. Od 2019 roku spółka notowana jest na rynku głównym GPW.