Vivid Games odnotował 0,5 mln zł jednostkowego zysku netto w I poł. 2023 r. wobec 0,07 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 0,7 mln zł wobec 0,26 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 2,38 mln zł wobec 2,19 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 13,92 mln zł w I poł. 2023 r. wobec 17,69 mln zł rok wcześniej. W sierpniu spółka spłaciła ostatnią ratę układową, co automatycznie oznacza zamknięcie tematu układu z wierzycielami.
– Zaczynamy nową erę z czystą kartą. Pozbyliśmy się brzemienia obligacji, przedstawiliśmy nowa road mapę i zamierzamy mocno postawić na midcorowe tytuły typu Real Boxing 3. Wierzymy, że ten tytuł pchnie nas mocno do przodu. Mamy pomysły na nowe gry i współprace z podmiotami branżowymi – powiedział na czacie inwestorskim w StockWatch.pl Piotr Gamracy, prezes zarządu Vivid Games.
W 2023 roku spółka rozpoczęła prace nad nowymi tytułami. Kluczowym projektem jest Real Boxing 3.
– Realizujemy Real Boxing 3, realizujemy mniejsze tytuły jak Easy Boxing, wchodzimy na nowe platformy z naszym obecnym portfolio. Chcemy zrobić nową grę z wykorzystaniem technologii Blast. Mamy projekt C, który obecnie jest na etapie peachdecka, którego kierujemy do potencjalnych wydawców czy inwestorów – powiedział na czacie inwestorskim w StockWatch.pl Piotr Gamracy, prezes zarządu.
Poprzednia część Real Boxing ma już 10 lat i wciąż jest najlepiej sprzedającą się grą studia.
– Dla nas jest to możliwość odświeżenia technologii i przemodelowania całej gry mając z tyłu głowy jej monetyzację. Mamy bardzo duże oczekiwania co do tego projektu i według nas będzie to jeden z większych projektów dla spółki, który będzie generował bardzo znaczne przychody – powiedział Piotr Gamracy, prezes zarządu.
Vivid Games wraz z Boombit pracują nad grą o roboczym tytule Easy Boxing.
– Easy Boxing jest zupełnie innym tytułem w porównaniu do Real Boxing i skupia się na innym segmencie graczy. To bardzo casualowa gra, natomiast Real Boxing jest bardzo midcorową grą. Nie porównywałbym tych dwóch tytułów. Jedyne co mają ze sobą wspólnego to boks w nazwie i część technologii czy assetów – powiedział prezes Vivivd Games.
Vivid chce sprawdzić także co może zrobić by starsze gry spółki generowały lepsze przychody.
– Podpisaliśmy umowę na reaktywację naszego portfolio i w najbliższych miesiącach będziemy testować z różnych perspektyw katalog naszych gier,. Sprawdzimy na którym rynku moglibyśmy te gry pushować i co powinno się zadziać pod kątem monetyzacji żeby te gry generowały większe przychody – powiedział Piotr Gamracy.
Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit „Real Boxing”. Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.