Voicetel Communications: Wychodzimy z wieku młodzieńczego, stajemy się dojrzałym i dobrze zaplanowanym biznesem

Omawiane walory:

Gościem środowego czatu inwestorskiego w StockWatch.pl był Dawid Wójcicki, założyciel i CEO Voicetel Communications. Podczas spotkania na gorąco omówiono sytuację na rynku voicebotów nowej generacji, plany na najbliższe kwartały oraz wpływ COVID-19 na biznes spółki.

Voicetel Communications to notowany na NewConnect technologiczny lider branży Conversational AI, działający na rynku hostów głosowych, czyli voicebotów nowej generacji. Spółka od 2012 r. rozwija technologie umożliwiające całkowitą automatyzację głosowej obsługi klienta w formie nieliniowego, swobodnego dialogu. Zgodnie z założeniem, że to maszyna powinna „uczyć się” człowieka, a nie odwrotnie.

Firma szykuje się do rebrandingu i przeobrazi się w Vee. Na tę chwilę zmiana dotyka głównie strategii sprzedaży i rozwoju produktów oraz komunikacji i marketingu. Jak deklaruje prezes spółki, docelowo zmiana ta otworzy także nowy rozdział w relacjach inwestorskich.

– Rebranding ma spowodować jasny komunikat dla rynku. Do tej pory ten komunikat był trochę zaciemniony – jak zresztą sam rynek usług Conversational AI. Mieliśmy wiele marek produktowych: Brilliance, Dialla, Lydia, Maya, Zoya, Pola, Tesssa, Vera, etc. Rebranding porządkuje nasz ekosystem, ale również porządkuje nasze linie produkcyjne, ścieżki rozwojowe i kanały sprzedażowe. Rebranding to nowy, docelowy rozdział w historii Voicetel. Wychodzimy z wieku młodzieńczego, stajemy się dojrzałym, ułożonym i dobrze zaplanowanym biznesem – powiedział podczas czatu w StockWatch.pl Dawid Wójcicki, założyciel i CEO Voicetel Communications.

Strategia Voicetela na najbliższe lata zakłada m.in. udostępnienie Vee Host – pudełkowego rozwiązania SaaS, bazującego na technologii automatycznego dialogu głosowego – setkom tysięcy firm w Polsce, a następnie w całej Europie i na świecie. Spółka współpracuje z takimi firmami jak Santander Consumer Bank Polska, Blue Media czy Credit Agricole.

>> Zapis całego spotkania z Dawidem Wójcickim, założycielem i CEO spółki Voicetel Communications znajdziesz tutaj

Voiceboty nie tylko zbierają dane od klienta, ale potrafią także odpowiadać na tysiące pytań, udzielić instrukcji, ponawigować czy doradzić. Do tego boty w przeciwieństwie do człowieka nigdy się nie zmęczą i zawsze odbiorą telefon.

– Właściwie każdy bot odpowiada na pytania klientów. Są procesy, w których jest na to więcej miejsca – w innych tego miejsca (okazji czy powodów do zadawania pytań) jest mniej. Na przykład, każdy nasz host w kampanii wychodzącej potrafi odpowiedzieć na setki typowych pytań, typu “a czy możecie zadzwonić później, bo to chyba żona się w tym orientuje, a ona dziś będzie później w domu, bo jeszcze musi po drodze zajść do sklepu?” Jesteśmy kluczowym partnerem dla banków np. w: obsłudze procesów miękkiej windykacji, w którym znane są nam nie tylko dane osobowe dłużnika, ale również kwota zadłużenia i możliwe terminy jego spłaty bez konsekwencji – mówił Dawid Wójcicki

– (…) z jednej strony koszt obsługi (bot jest tańszy), ale też zdolność procesowania większej liczby jednoczesnych połączeń o każdej porze (nie tracimy klientów), czy też szybko przedzwaniania świeżej bazy osób zainteresowanych, zanim się “ochłodzi” (każda godzina zmniejsza szanse sprzedażowe). Dobrych konsultantów nie da się skalować w nieskończoność. Tymczasem hosty głosowe zawsze podnoszą słuchawkę po pierwszym sygnale i nigdy nie są zmęczone – dodaje.

Na razie rozwiązania spółki obsługują tylko język polski, ale pojawiło się już zainteresowanie na usługi oferowane przez Voicetel w innych językach.

– Voicetel na tę chwilę realizuje procesy obsługi w języku polskim. Jednakże kilku z naszych klientów jest zainteresowanych realizacją wdrożeń w swoich siostrzanych (lub centralnych) oddziałach zagranicznych. Niedawno zainicjowaliśmy kontakty biznesowe także z Koreą i Szwajcarią. Tuż przed czatem miałem długi call z potencjalnymi partnerami właśnie z Seulu. Dzieje się! – powiedział CEO Voicetel Communications.

Inwestorzy byli ciekawi jak duży jest rynek na którym rywalizuje spółka i ile jest konkurujących na nim firm.

– W Polsce znane z podobnych rozwiązań do naszych są spółki takie, jak Lekta, Pragmatists i Dronn. Są też firmy typu Stanusch, Voicelab, Techmo, Inteliwise i inne, które niejako uczestniczą w procesie automatycznej obsługi klienta. Według naszej wiedzy z rynku, żadna jednak z wymienionych firm nie jest nawet blisko współczynników efektywności, jakie nasi klienci osiągają dzięki naszym rozwiązaniom. Co zresztą widać po wielu nieudanych wdrożeniach na rynku. To właśnie m.in. dlatego kategoryzujemy rozwiązania Voicetela jako hosty głosowe. Voiceboty zostawiamy innym, mniej zaawansowanym technologicznie graczom – powiedział Wójcicki.

Voicetel jest jednym z beneficjentów tegorocznego zamieszania wywołanego przez koronawirus. Pandemia brutalnie uświadomiła wielu firmom, jak słabym ogniwem procesu obsługi jest człowiek. Spółka otrzymuje coraz więcej zapytań od potencjalnych klientów, którzy doświadczyli dotkliwie konsekwencji braków personalnych w contact center i chcą się przed nimi zabezpieczyć na przyszłość.

Spółka rozmawia także z kilkoma inwestorami i rozważa emisję akcji. Docelowo Voicetel chce także przenieść notowania akcji z NewConnect na rynek główny GPW.

– Z pewnością mogę potwierdzić, że rozmawiamy z kilkoma inwestorami jednocześnie – niektórzy zainteresowani są całą grupą, innym konkretnie zależy na zaangażowaniu w jeden z produktów. Są to inwestorzy i polscy i zagraniczny. Czy będziemy robić emisję, czy może dokapitalizujemy Voicetel długiem, sprzedając akcje właścicielskie – nie potrafię na tę chwilę zadeklarować. Bardzo prawdopodobne wydaje się plasowanie nowej emisji z chwilą przenosin na GPW, co nastąpi w odpowiednim momencie – zarówno dla nas, jak i dla GPW – powiedział założyciel spółki.

Voicetel Communications to spółka technologiczna działająca na polskim rynku usług wspierających call center. Specjalizuje się we wdrażaniu technologii głosowych w automatycznej obsłudze klienta.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR