VR Factory Games to działająca od 2016 roku i notowana na rynku NewConnect spółka, która specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wykorzystujących technologię wirtualnej rzeczywistości. Posiadanie zaplecza reklamowego pozwala jej na tworzenie kompletnego produktu – od konceptu poprzez produkcję a skończywszy na promocji i wsparciu sprzedaży. Firma zdobyła wiele prestiżowych międzynarodowych nagród branżowych za gry „Bartender VR Simulator” i „Horror Bar VR”. Spółka jako jedna z niewielu w Polsce i na świecie posiada dwie autorskie gry w głównym sklepie Mety.
– Dopiero budujemy swoją pozycję od strony biznesowej. W tej chwili mamy bardzo dobrą pozycję z punktu widzenia posiadania tytułu bardzo rozpoznawalnego i dobrze sprzedającego się, jakim jest Bartender, który wielokrotnie pojawia się na listach najlepiej sprzedających się gier VR – powiedział w trakcie czatu inwestorskiego Sławomir Matul, prezes zarządu VR Factory Games.
Celem VR Factory Games jest przesunięcie się z pozycji producenta indie w kierunku bardziej profesjonalnego studia.
– Nasze wyniki rosną, mamy apetyt, żeby osiągać coraz więcej. Jest to stabilny, powtarzalny przychód, na którym można budować dalsze działania. […] Jest to wzrost o 50 proc. w porównaniu do poprzedniego roku, więc na pewno jesteśmy zadowoleni. Kwartalny [wynik] też był sensowny i jest odniesieniem na przyszły rok. Będziemy się starali, żeby był jeszcze lepszy – skomentował wyniki spółki Sławomir Matul.
8 lutego br. na PS VR2 zadebiutowała gra „Bartender VR Simulator”. Tytuł na platformie PlayStation pierwszej generacji (PS VR1) przyniósł w pierwszym roku sprzedaży blisko 1 mln zł przychodów, co pokazuje duży potencjał w zakresie dystrybucji tej gry na nowej platformie PlayStation.
– Gra została zakwalifikowana przez Meta do grona gier, które trafiły na promocję z atrakcyjną ceną dla potencjalnych nabywców, ale też promocje, które nie są ustalane przez dewelopera, tylko organizowane przez Meta, są lepiej widoczne dla potencjalnych odbiorców – powiedział prezes VR Factory Games.
Obecnie spółka pracuje nad grą „Workshop Simulator VR”, którego premiera na platformach Steam i Meta planowana jest w pierwszym półroczu br. W przypadku pozyskania inwestora firma ma plan na budowę grupy spółek VR specjalizujących się w przenoszeniu gier z ekranów płaskich na VR.
– Powiedzieliśmy sobie, że jeśli jest jakiś obszar, w którym nie czujemy komfortu, jeśli chodzi o tą grę, że czujemy, że są jakieś obszary, które chcemy poprawić czy chcemy zdobyć feedback od graczy i ten feedback powoduje, że należy pewne rzeczy przepracować czy zmienić, to po prostu to robimy. Chcemy, żeby ta gra była maksymalnie dopracowana już w momencie premiery, a nie żeby to była propozycja gry.[…] Mam nadzieję, że w II kwartale premiera będzie miała miejsce – powiedział prezes.
Spółka chce także zacząć wydawać gry zewnętrznych deweloperów.
– Budujemy gotowość do tego, żeby te doświadczenia, które zbieraliśmy przez 8 lat na własnym polu, wykorzystać dla zewnętrznych deweloperów – powiedział Sławomir Matul.
VR Factory Games od 2016 roku specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wykorzystujących technologię wirtualnej rzeczywistości (VR) na takie platformy jak: Oculus Quest, Pico VR, PlayStation VR1 i VR2, PCVR.