
Fot. spółka
Po udanym procesie certyfikacji flagowy tytuł od VR Factory Games jest już dostępny dla użytkowników gogli PlayStation VR2 i rozpoczyna podbój nowego rynku PS VR2.
– Cieszę się, że w naszą grę mogą już zagrać użytkownicy PlayStation VR2. Jestem przekonany, że zapewni im ona wiele godzin wciągającej rozrywki, do której chętnie będą wracać. Wspomniana premiera to dla nas bardzo duży sukces – jako spółka wydajemy nasze gry w modelu self-publishingu na tak wymagającą platformę, jaką jest PlayStation – mówi Sławomir Matul, CEO VR Factory Games.
Gra „Bartender VR Simulator” powstała w 2017 roku i jest stale rozwijana we współpracy z sześciokrotnym mistrzem świata w barmaństwie Tomaszem Małkiem. Podczas rozgrywki gracze mają okazję odwiedzić cztery zupełnie odmienne, profesjonalnie wyposażone bary oraz wczuć się w rolę światowej klasy barmanów. Produkcja ponadto oferuje możliwość zdobycia pierwszego na świecie wirtualnego certyfikatu ukończenia kursu barmańskiego w technologii VR oraz przetestowania swoich zdolności w wymagającym Challenge Mode.
– W lipcu 2023 roku „Bartender VR Simulator” trafił na listę najlepiej sprzedających się gier Meta Quest. To pokazuje, jak duży potencjał drzemie w tym tytule. Gra w wersji na PlayStation VR2 jest nową odsłoną produkcji i różni się od swojej poprzedniej wersji m.in. większą o blisko połowę zawartością contentu. Pojawiły się w niej np. dodatkowe sety drinków, interaktywni klienci i rozbudowana sekcja wyzwań. Tytuł jest ciągle rozwijany – w ostatnich miesiącach, średnio co 3 tygodnie gracze otrzymywali od nas darmowy update z nowymi dodatkami, takimi jak np. kolejne techniki barmańskie czy nowe receptury drinków – wyjaśnia Sławomir Matul.
„Bartender VR Simulator” na platformie PlayStation pierwszej generacji (PS VR1) przyniósł w pierwszym roku sprzedaży blisko 1 mln zł przychodów. Odnowiony tytuł ma szansę trafić do niezwykle szerokiej, stale rosnącej grupy użytkowników gogli PlayStation drugiej generacji.
Jednocześnie VR Factory Games zapowiada rebranding swojej drugiej produkcji „Horror Bar VR”. To bogata w dużą dawkę humoru gra, która miała swój debiut w 2021 roku. Została ona stworzona we współpracy z wybitnymi twórcami takimi jak m.in. artysta Krzysztof Rosłan, nominowany do Oscara za projekt „Klaus”. Fabuła pozwala graczom wcielić się w role barmana w świecie zombie, a ich głównym celem jest zaspokojenie kulinarnych zachcianek głodnych i spragnionych klientów. Obecnie tytuł znajduje się w procesie certyfikacji na PS VR2.
– W nowej odsłonie tytułu na PS VR2 pojawią się m.in. rozbudowany tutorial, który jeszcze precyzyjniej wprowadzi użytkowników w świat gry, ułatwiając naukę i zdobywanie cennych umiejętności, nowe mechaniki czy elementy gameplay, takie jak Mad Zombie, z którymi gracz będzie musiał sobie poradzić przy pomocy oryginalnej broni. Tytuł obecnie jest w trakcie rebrandingu na wszystkich platformach, na których jest dostępny. Zmieni też nazwę na „Zombie Bar Simulator” – uważam, że ta nazwa jest bardziej adekwatna do tego, o czym jest ta gra i na czym ona polega – podsumowuje Sławomir Matul.
VR Factory Games pracuje równolegle nad „Workshop Simulator VR” – symulatorem prowadzenia własnego warsztatu renowacji starych przedmiotów. Planowo już w pierwszej połowie 2024 roku tytuł zadebiutuje na platformach Meta i Steam VR. Spółka nastawia się na przenoszenie do świata VR gier, które uzyskały znaczącą sprzedaż i mają rozpoznawalną markę oraz pozytywne opinie.
VR Factory Games od 2016 roku specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wykorzystujących technologię wirtualnej rzeczywistości (VR) na takie platformy jak: Oculus Quest, Pico VR, PlayStation VR1 i VR2, PCVR.