Grupa Redan podała wyniki sprzedażowe za marzec. Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów za miniony miesiąc wyniosła 44 mln zł i była o 21 proc. wyższa w ujęciu r/r. W ujęciu narastającym sprzedaż grupy poprawiła się o 11 proc. do 113 mln zł. Na koniec marca powierzchnia całej sieci sprzedaży wyniosła 109,2 tys. m2, co oznaczał wzrost o 9 proc. w odniesieniu do marca 2014 r.
W segmencie dyskontowym marcowe przychody wzrosły o 15 proc. do 24 mln zł. Natomiast w całym I kwartale przychody w tym segmencie poprawiły się o 16 proc., osiągając 61 mln zł. Sieć Textilmarket na koniec marca składała się z 317 sklepów własnych o łącznej powierzchni 67,8 tys. m2 i była na poziomie 8 proc. wyższym niż na koniec marca 2014 r.
– Wartość sprzedaży towarów części modowej Grupy Redan na rynku polskim w marcu 2015 r. wyniosła 17 mln zł i była wyższa o 40 proc. od osiągniętej w marcu 2014 r., zaś przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 3 mln zł i zmniejszyły się o 14 proc. rok do roku. Sprzedaż na rynku polskim to sprzedaż we wszystkich kanałach dystrybucji w Polsce, sprzedaż zagraniczna to sprzedaż na rynku ukraińskim oraz rosyjskim we wszystkich kanałach dystrybucji oraz sprzedaż eksportowa z Polski. Łącznie wartość sprzedaży towarów na rynku modowym Grupy Redan w marcu 2015 r. wyniosła 20 mln zł i była wyższa o 29 proc. od osiągniętej w marcu 2014 r. – czytamy w komunikacie spółki.
Od początku roku segment modowy na rynku polskim dostarczył grupie 46 mln zł przychodów, co dało 24-proc. wzrost. Natomiast zagraniczna sprzedaż uszczupliła się o 50 proc. do 6 mln zł. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash w Polsce na koniec marca 2015 r. miały łączną powierzchnię 33,9 tys. m2, tj. o 18 proc. więcej niż w marcu 2014 r., zaś na rynkach zagranicznych – 7,5 tys. m2, zatem o 19 proc. mniej niż rok temu. Łącznie powierzchnia punktów handlowych części modowej wyniosła 41,4 tys. m2, tj. była o 9 proc. wyższa niż w marcu 2014 r.
Niedawno Redan poinformował o sprzedaży kolejnego pakietu akcji spółki zależnej TXM. Transakcja dotyczyła zbycia 158.388 akcji serii C za łączną kwotę 15 mln zł. Nabywcami były trzy podmioty wskazane przez fundusz 21 Concordia. Pierwszą transakcje sprzedaży zrealizowano w listopadzie 2014 r. Fundusz kupił 25,12 proc. za 35 mln zł. Obecnie Redan posiada 943.824 akcji TXM, stanowiących 64,12 proc. kapitału zakładowego i głosów na WZA TXM. Intencją Redanu nie jest sprzedawanie kolejnych akcji TXM i zachowanie kontroli nad tą spółką.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Redanu
W tym roku akcje Redanu mają za sobą mocny wzrost. Od początku roku zyskały na wartości 112 proc. Mocniejszy zryw rozpoczął się w połowie lutego, co zbiegło się z wydaniem pozytywnej rekomendacji dla spółki przez DM BPS. Analitycy biura wycenili jedną akcję Redanu na 6,56 zł, co wówczas oznaczało blisko 200 proc. potencjał względem ceny giełdowej.