
Fot. mat. prasowe
Jak informuje spółka, po przejęciu portal Wirtualne Media będzie funkcjonować jako osobna spółka, niezależna od części mediowej WP.
– Kiedy dowiedzieliśmy się, że trwa poszukiwanie nowego właściciela portalu, zgłosiliśmy się, bo rozumiemy ważną branżowo rolę tej firmy i my tę niezależność jako nowi właściciele gwarantujemy – mówi Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski Holding SA.
Marcin Szumichora pozostaje w strukturach spółki jako doradca zarządu, przekazując zarządzanie nowej prezesce, Ewie Świstuniuk.
– Przed portalem Wirtualne Media otwiera się zupełnie nowy rozdział. Mam ambicję, aby serwis wspierał profesjonalizację branży, dlatego będziemy poszerzać jego działalność w kolejnych segmentach. Chcemy budować wokół niego społeczność specjalistów, a w ten sposób również wzmacniać rolę mediów i podnosić standardy. Jako autonomiczna część Grupy WP skupimy się na analizowaniu nowych trendów oraz ich wpływu na świat mediów, reklamy i PR – mówi Ewa Świstuniuk, prezeska spółki Wirtualnemedia.pl.
Wirtualne Media działają od 2000 roku. Portal jest największym serwisem poświęconym telewizji, radiu, prasie, internetowi, nowym technologiom, public relations i badaniom marketingowym w Polsce. Miesięcznie odwiedza go ponad 3 mln internautów, a codzienny newsletter trafia do 47 tys. odbiorców. W grudniu 2023 roku portal osiągnął najwyższe wyniki zasięgowe w swojej historii. W rankingu opiniotwórczości Instytutu Monitorowania Mediów portal w każdym miesiącu zajmuje czołowe miejsca, jego publikacje cytowane są przez największe redakcje w Polsce.
Grupa WP to holding technologiczny, który prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. dzięki markom Audioteka oraz Pilot WP. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w grudniu 2023 roku z produktów internetowych WP korzystało prawie 21 milionów Polaków.