Już jutro giełdowa lista spółek działających w modelu SaaS zyska nowego reprezentanta. Mowa o wrocławskim software house Woodpecker.co. Firma oferuje aplikację pełniącą rolę inteligentnego asystenta sprzedaży B2B. Korzysta z niej ponad 3 tys. firm z 70 krajów na całym świecie, z czego blisko połowa to klienci z USA.
– Mamy wypracowane przez lata sposoby promowania naszej aplikacji i pozyskiwania klientów w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż odbywa się online, ale mamy również kilkudziesięciu przedstawicieli w USA w ramach programu partnerskiego. Dzięki temu, że sprzedaż odbywa się online i w dużej mierze oparta jest o samodzielną obsługę klientów, jesteśmy w stanie znacząco ją skalować – powiedział Mateusz Tarczyński, CEO Woodpecker.co SA.
W tej chwili zespół Woodpecker.co to 70 osób z siedmiu krajów. Jak zapewnił prezes Tarczyński, firma przykłada dużą wagę do dbania o pracowników i atmosferę pracy.
– Dzięki temu pozyskujemy niesamowite talenty i dotychczas problemy z pozyskiwaniem talentów w branży IT nas omijają. Z drugiej strony nasz model biznesowy – SaaS – umożliwia skalowanie bazy klienckiej i zwiększanie sprzedaży bez konieczności znacznego powiększania zespołu – powiedział Mateusz Tarczyński, CEO Woodpecker.co SA.
Jutrzejszy debiut to m.in. pokłosie udanego IPO, w którym Woodpecker.co przydzielił wszystkie oferowane akcje o wartości 11 mln zł. 91 proc. akcji trafiło do transzy dużych inwestorów, a pozostałe zostały przydzielone w transzy małych inwestorów. Stopa redukcji wśród drobnych wyniosła 56,07 proc.
– Rynek NewConnect jest oczywiście rynkiem o mniejszych obrotach niż GPW ale już inwestorzy instytucjonalni jak najbardziej pojawią się w naszym akcjonariacie i oceniamy że NC jest bardzo dobrym miejscem by zapoznać inwestorów z nasza spółką i przejść na GPW w drugim kroku. Plany mamy dość skonkretyzowane, by przejść na GPW, celem naszym jest by odbyło się to na przełomie 2022/2023. – powiedział Mateusz Tarczyński.
– Głowni akcjonariusze i pracownicy spółki objęci są okresem lock-upu od 12 miesięcy do 24 miesięcy. Lock-upem nie są objęci akcjonariusze, którzy nabyli akcje w ofercie publicznej – dodał.
Nie zabrakło pytań o ewentualną wypłatę dywidendy.
– Za rok 2021 zadeklarowaliśmy, że jako zarząd nie będziemy rekomendowali wypłaty dywidendy, za następne okresy będzie to uzależnione od bieżących potrzeb inwestycyjnych spółki, ale nie wykluczamy wypłat dywidendy już za rok 2022 – powiedział Mateusz Tarczyński.
W I półroczu br. Woodpecker.co odnotował nieco ponad 1 mln zł zysku netto, co oznacza 3-krotny wzrost w ujęciu r/r. Przychody spółki podskoczyły o blisko 34 proc. do 6,5 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 34 proc. rdr. Dynamiczny wzrost miał swoje odzwierciedlenie w rosnącym ARPA, które w II kw. 2021 r. po raz pierwszy w historii spółki wyniosło powyżej 100 USD. Spółka zakłada, że ten rok zamknie z przychodami na poziomie 13,6 mln zł, notując przy tym 3,4 mln zł wyniku EBITDA oraz 2,5 mln zł zysku netto.