Sierpień zakończył się dla Grupy Gino Rossi 17-proc. wzrostem przychodów w ujęciu r/r do 19,6 mln zł. Lokomotywą okazała się sprzedaż detaliczna w Simple, która skoczyła o 29 proc. do 7,1 mln zł. Natomiast sprzedaż detaliczna Gino Rossi SA poprawiła się o 10 proc. do 8,6 mln zł.
Narastająco od początku roku sprzedaż w grupie wyniosła 154 mln zł i była o 19 proc. wyższa. Tu na czoło wybijają się osiągnięcia spółki Gino Rossi SA w detalu – dynamika 30-proc.
Modowa spółka jest świeżo po prezentacji sprawozdania finansowego. W I półroczu zanotowała 25-proc. wzrost przychodów do 125,5 mln zł. W tym okresie marża brutto wyniosła 53 proc. wobec 47 proc. rok wcześniej. EBIT skoczył czterokrotnie, do poziomu 7,4 mln zł, a zysk netto z 95 tys. zł do 2,4 mln zł.
Warto zwrócić uwagę, że w odniesieniu do prognozy na cały 2014 rok, która zakłada osiągnięcie 21 mln zł EBITDA i 265 mln zł przychodów, po półroczu zrealizowano 50 proc. wyniku EBITDA i 47 proc. przychodów. W ocenie zarządu, wykonanie 50 proc. wyniku EBITDA w I półroczu, które z uwagi na sezonowość pod względem wartości sprzedaży i zyskowności jest zwykle słabsze niż II półrocze, może być podstawą do rozważenia podniesienia prognozy na cały rok. Ewentualna decyzja może zapaść dopiero po analizie pełnych wyników sprzedaży w III kwartale.
W tym kwartale rozpoczęto przygotowania do przeniesienia zakładu produkcyjnego w Elblągu, gdzie zlokalizowana jest produkcja torebek i innej galanterii skórzanej. Zakład zostanie uruchomiony w nowej lokalizacji, na większej powierzchni i wyposażony w dodatkowe maszyny. Przeniesienie i doposażenie w maszyny zakładu w Elblągu będzie finansowane z wpływów emisji akcji przeprowadzonej w czerwcu tego roku, z której pozyskaliśmy ponad 6 mln zł, i ma na celu zwiększenie mocy wytwórczych.
>> Wskaźnik C/WK spółki to 1,91 przy średniej dla sektora 2,84 >> Analizę wskaźnikową Gino Rossi uwzględniającą wyniki za II kwartał znajdziesz w StockWatch.pl
Spółka przy okazji prezentacji wyników podtrzymała plany dalszego rozwoju sieci sprzedaży do poziomu 79 salonów własnych i franczyzowych Gino Rossi oraz 55 salonów własnych i franczyzowych Simple CP na koniec 2014 roku. Będą też nowe otwarcia zagranicą. Spółka szykuje się do uruchomienia sklepów franczyzowych w Czechach i na Słowacji. Pracuje także nad znalezieniem partnerów do hurtowej dystrybucji obuwia Gino Rossi na rynkach niemieckim, skandynawskim, do krajów nadbałtyckich i na Bałkanach.
W tym roku akcje spółki zaliczyły dynamiczny wzrost na początku roku, zyskując w dwóch pierwszych miesiącach ponad 30 proc. Później jednak przyszła korekta i przejście w trend boczny. Ostatecznie w tym roku notowania Gino Rossi są na 16-proc. plusie.