pixelg
CDPROJEKT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

CDPROJEKT [CDR]

AKTUALNY KURS: 202,25 zł (+8,28%) 15-06-2021 15:18
tgolik
tgolik PREMIUM
56
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 265
Wysłane: 23 grudnia 2020 11:07:46 przy kursie: 269,00 zł
Przeanalizowałem sprzętową ankietę Steama. Około 35% graczy ma kartę graficzną mocniejszą od minimalnej (GTX 1060). Cyberpunk 2077 jest grą zaprojektowaną na lata co widać w wymaganiach maksymalnych - tych na razie nie jest w stanie spełnić żaden zestaw. Jednak w kolejnych kwartałach procent graczy mających sprzęt pozwalający cieszyć się wysoką jakością gry w CP2077 będzie rósł, rosło też będzie zadowolenie z gry.
Do grona zadowolonych powinni teżdołączyć posiadacze PS5 i XSX po wydaniu przez CDR wersji dedykowanej nextgenom.

kokospl
29
Dołączył: 2010-08-07
Wpisów: 1 680
Wysłane: 23 grudnia 2020 11:12:46 przy kursie: 269,00 zł
Problem w tym ,ze te nowe konsole beda szerzej dostepne dopiero za minimum pol roku...
Gra straci swoja "swiezosc"

cmc
37
Dołączył: 2020-10-16
Wpisów: 349
Wysłane: 23 grudnia 2020 11:21:14 przy kursie: 269,00 zł
Patria rekomenduje kupuj CDR, cena 303zł
Są zadowoleni ze sprzedaży, prognozują 15mln do końca roku.


MR_MONEY
19
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2018-01-22
Wpisów: 74
Wysłane: 23 grudnia 2020 11:22:59 przy kursie: 269,00 zł
Piszecie głównie o plotkach jeśli chodzi o stosunki w CDP . Jak by nie było firma zarobiła dużą kasę na nowe projekty a Cyberpunk jest sukcesem dla firmy i ten projekt nie umarł tylko wręcz przeciwnie się narodził ( może trochę w bólach ) i ma bardzo duże perspektywy na przyszłość całe uniwersum Cyberpunka . Jak grę ulepszą i wprowadzą online to gra niczym nie będzie ustępować GTA i będzie mogła z tą grą konkurować a Cyberpunk pewnie będzie się stawał jedną z silniejszych marek w gamingu ( ma do tego spory potencjał ) . Wielu ludzi którzy pracują przy tym projekcie z pewnością w niego nie zwątpiły i tak samo widzą ciągle jego potencjał

krewa
krewa PREMIUM
433
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 8 107
Wysłane: 23 grudnia 2020 11:30:50 przy kursie: 269,00 zł
Yaroman napisał(a):
Odpowiedź w jakim trendzie jest CDP:


EMA90 i owszem, spełniła swoją rolę w 2015, 2018 i 2020, natomiast w 2011 i 2012 nie. Ok, zrzućmy to na karb rodzącego się wówczas trendu wzrostowego.
ZigZag - sekwencja długoterminowych szczytów i dołków nie została naruszona. Średnioterminowa i owszem, ale jak widać, nie po raz pierwszy.
Chmura - tutaj mamy gorzej. Tygodniówki nie zamykały się poniżej chmury (wyjątek to luty 2016, ale tam zamknięcie było kosmetycznie niższe, rzekłbym, że na dolnej warstwie), natomiast teraz już druga świeca jest znacznie poniżej chmury. Jedynie kształt tych świec daje promyk nadziei (widać, że rynek nie bardzo wie w którym kierunku zmierzać).
Na razie 2:1 dla niedźwiedzi.


kliknij, aby powiększyć

Bergman
Bergman PREMIUM
44
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 92
Wysłane: 23 grudnia 2020 11:36:18 przy kursie: 269,00 zł
igen napisał(a):
Ciro, wątpię czy sprzedadzą 0.5-1.0 mln do końca roku.

Firma i jej najnowszy produkt są w naprawde ciężkiej sytuacji.

I jeszcze jedno - dzisiaj CP był na 4 miejscu i poniżej 200k graczy.


Po pierwsze, Cyberpunk będzie spadał w rankingach ilości graczy bo jest grą, którą można ukończyć, a Counter Strike'a czy Doty 2 ukończyć się nie da bo to są gry sieciowe i darmowe. Do ukończonej gry wraca się mniej chętnie aniżeli do gry sieciowej stąd tego typu gry dostają drugie życia wraz z dodatkami. Fakty są takie, że jest to najbardziej ogrywany produkt typu single player w historii dziejów komputerów osobistych.

Po drugie, nie rozumiesz branży o czym świadczy twoja sugestia, że negatywne opinie graczy przekreślają jakiś produkt. Prześledź sobie opinie o serii FIFA czy The Last of Us II - jakie te gry zebrały opinie od graczy. FIFA 2021 jest obecnie na poziomie 0,8 / 10 na Metacritic, a w UK sprzedała się podczas premiery lepiej od Cyberpunka (tak więc do tej dzieciarni z Metacritic można podchodzić kontrariańsko bo im gorsze oceny tym większa sprzedaż gry - no tak to się przekłada). Metacritic to zbiorowisko rozpieszczonych bachorów, które na Święta dostały zabawkę nie taką jaką chciały i robią awanturę rodzicom, ale w zaciszu się nią bawią, tylko tak żeby rodzicie nie widzieli.

Po trzecie, opierając się na wskaźnikach ze Steam i odnosząc to do liczby sprzedanych kopii Wiedźmina 3 można pokusić się o stwierdzenie, mocno uzasadnione, że do końca roku sprzedadzą łącznie 16 mln kopii.




baks
27
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 591
Wysłane: 23 grudnia 2020 11:40:39 przy kursie: 269,00 zł
ciro napisał(a):
Wiecie co? Po prognozowanej cenie akcji rzędu 50 zł, masowej ucieczce pracowników, przegranych sprawach odszkodowczych w USA, przewidywaniach sprzedaży przez ostatnie dni do końca roku poniżej 0,5mln sztuk itp. itd. - chyba wolę już czytać rosyjskich analityków.
Tak tylko przypomnę. "Jak będą wyglądały wyniki finansowe CD PROJEKTU w 2020 i 2021 roku?
Zakładam, że przychody sięgną 2,7 mld zł w 2020 roku i 3,1 mld zł w 2021 roku. Zysk netto powinien wynieść 1,6 mld zł w 2020 roku oraz 2 mld zł w 2021 roku."
strefainwestorow.pl/artykuly/w...

Co programem motywacyjnym kluczowych pracowników? Koniec 2021 rozliczenie czy jednak jutro?
3.z rzędu kancelaria USA prosi jednak o kontakt tylko osoby, które oceniają swoją stratę na powyżej 50 tys.$. Hmm.. a miało być tak zbiorowo..

Chyba oderwane realiów te wyliczenia coć mogą księgowo się zgadzać ale niekoniecznie. Zależy jakie prognozujesz wolumeny sprzedaży w 2021.
Sprzedaż 15 mln realna a w związku z tym i przychody ok 2mld.
Koszty produkcji i marketingu ok 1mld zależnie jak będą rozliczone.
Jeśli całość w tym roku to będzie tylko 1 mld zysku jeśli proporcjonalnie to może być 1,5mld zysku w tym roku ..... ale ok 2,2 mld są małe szanse .... więc zyski poniżej założeń.
Podobnie będzie w przyszłym roku.
Gra nie sprzeda się raczej w zakładanej ilości (a były szanse na przebicie jej) i wyniki też chyba nie zrealizowane zostaną. Gra szybciej będzie musiała wejść w promocje aby napędzić sprzedaż ograniczoną niemal tylko do PC.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

hukers
26
Dołączył: 2010-08-04
Wpisów: 87
Wysłane: 23 grudnia 2020 11:47:55 przy kursie: 269,00 zł
Bergman napisał(a):
Fakty są takie, że jest to najbardziej ogrywany produkt typu single player w historii dziejów komputerów osobistych.


Fakty są też takie, że produkty typu single player (z beznadziejnie skopanym światem, w którym nie ma sensu przebywać dłużej niż potrzeba na realizację scenariusza) nie tworzą rekordowych zysków.

To miała być gra open world, z której nie będzie się chciało wychodzić, a wydany do niej multi miał rozbić bank. Wyszedł fajny fabularnie i graficznie singiel, który po ograniu leci do szuflady i nic więcej, rewizja wyceny musi więc być i to znaczna.
Edytowany: 23 grudnia 2020 11:48

tgolik
tgolik PREMIUM
56
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 265
Wysłane: 23 grudnia 2020 12:11:33 przy kursie: 269,00 zł
hukers napisał(a):
Bergman napisał(a):
Fakty są takie, że jest to najbardziej ogrywany produkt typu single player w historii dziejów komputerów osobistych.


..z beznadziejnie skopanym światem...

Śmiem twierdzić, że CP 2077 daje podwaliny pod wspaniałe uniwersum, które będzie rozwijane przez kolejne dodatki, multiplayer i w końcu pełnoprawne kontynuacje w przyszłości.

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
149
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 548
Wysłane: 23 grudnia 2020 12:27:54 przy kursie: 269,00 zł
mrk napisał(a):

aircanada15
jak oceniasz sprzedaż do końca roku po tym co zostało pokazane? Myślisz, że 15 mln sztuk netto jest realne?


Jasne, według mnie dodatkowe 2 mln do końca roku to minimum.
Na samym Steam w dniach 20-31.12 powinno bez problemu uzbierać się około miliona.
Edytowany: 23 grudnia 2020 12:31


sasky
sasky PREMIUM
33
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 661
Wysłane: 23 grudnia 2020 14:21:44 przy kursie: 269,00 zł
W rejestrze więcej szortów - w sumie 3,3 proc. akcji na krótko
Melvin przekroczył 1 proc.
Marshall Wace zwiększył pozycję z 0,72 proc. do 0,82 proc.
rss.knf.gov.pl/RssOuterView/fa...

kolarz888
4
Dołączył: 2009-10-10
Wpisów: 15
Wysłane: 23 grudnia 2020 15:23:00 przy kursie: 269,00 zł
Konsensus Pap-u jeśli chodzi o tegoroczny zysk netto CD Projektu zakłada 1,9 mld zł. Przy obecnej kapitalizacji spółki dawałoby to C/Z w okolicach 14, czyli jak na branżę gamingową bardzo mało.

Zastanawiam się tylko na ile to realne? Jeśli przyjmiemy do końca roku 15 mln sprzedanych cyberpunków, to może to dać ok. 2,6 mld zł przychodu (zakładam średnią cenę sprzedaży 220 zł i średnią prowzję dystrybutora 25% ; na Steamie jest to 20%, na Gog-u 0%, ale w kanałach detalicznych pewnie 35-40%).

Przez trzy kwartały tego roku spółka blisko miała 0,5 mld zł przychodu i zysk netto 170 mln zł. W tej kwocie zawieraja się już duża część kosztów związanych z produkcją Cyberpunka. Ile mogą wynieść koszty w IV kwartale (głównie marketing)? Tego nie wiem, ale czytałem opinie, że mogło to być 0,4-0,5 mld zł.

W takiej sytuacji mamy w tym roku ok. 3-3,1 mld zł przychodu (prognoza PAP mówi dokładnie o 3,1 mld zł) i EBITDA ok. 2,5 mld zł. Oczywiście dochodzi tu jeszcze podatek (nie wiem wg jakiej stawki rozlicza się CD Projekt, czy płaci polski CIT, czy może część podatku płaci za granicą?) no i obiecane 10% premii z zysku dla pracowników.

Przyszły rok ciężko prognozować. Istotnie spaść powinny koszty. Jeśli spółce udałoby się osiągnąć tegoroczne przychody, zysk netto mógłby być znacznie większy, co w konsekwencji powinno sprzyjać notowaniom.

Moje spostrzeżenia/pytania:
a) czy rzeczywiście 1,9 mld zł zysku netto jest w tym roku do dowiezienia?
b) jeśli tak, to czy obecna wycena spółki nie jest w stosunku do tej kwoty zbyt niska?
Edytowany: 23 grudnia 2020 15:23

ramirez1
ramirez1 PREMIUM
7
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-03-16
Wpisów: 278
Wysłane: 23 grudnia 2020 15:40:08 przy kursie: 269,00 zł
_olo_ napisał(a):
Wczoraj poczytałem trochę negatywnych recenzji na Steam-ie, i tam znalazłem jedną, w której ktoś anglojęzyczny stwierdził, że developerzy z Polski a w szczególności z Europy nie powinni się brać za takie gry, bo takie są złe skutki ich działań.
Cytat:
-Polish developers (biggest mistake in trusting developers from europe)

I wtedy przypomniało mi się takie zdarzenie, w którym brałem udział.
23 stycznia 2020r. w Wawerskim Centrum Kultury odbyło się spotkanie z prezydentem Trzaskowskim. Było ono otwarte i każdy mógł zgłosić jakiś problem, pojawiła się tam osoba, która zgłosiła problem smogu. Osoba ta przedstawiała się jako Kanadyjczyk pracujący w CD Red a jego żona w banku inwestycyjnym. To ta osoba, która patrzy na telefon komórkowy (jedyna, która wypowiadała się po angielsku). Na Facebook-u (Rafał Trzaskowski Spotkajmy się w Wawrze - podsumowanie) są zajawki z tej wizyty (materiał ma ok 2:04 a o 1:37 widać tego gościa przy mikrofonie), więc może miasto posiada całość nagrania ze spotkania i może je udostępnić.

kliknij, aby powiększyć


czy moglbys rozwinac swoja wypowiedz, bo nie zalapalem co chciales przez to powiedziec i jaki to ma zwiazek z kursem cdr

Jaras1
1
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2015-02-27
Wpisów: 33
Wysłane: 23 grudnia 2020 15:44:14 przy kursie: 269,00 zł
Czesc,

1,9mld wydaje mi sie sporo, ale mozliwe przy zalozeniu 15 mln sprzedanych kopii. Zgadzam sie ze wycena spolki jest niska.

Obstawiam tez ze spolka wyplaci dywdende za 2020 - beda miec gore pieniedzy na koncie (500mln z poprzednich lat + 1,5-1,9 mld z Cyberpunka), z 2 prostych powodow:
- bede chcieli skeszowac sukces, zatrzymac kadre zarzadzajaca ktora ma akcje i byc moze sprzedac to jako podziekowanie dla akcjonariuszy
- produkcje dodatkow i kolejnych gier spokojnie sfinansuja z W3, GOG, Gwint i niewielkiego procentu sprzedazy Cybera w 2021

DonG
57
Dołączył: 2020-04-14
Wpisów: 78
Wysłane: 23 grudnia 2020 16:06:59 przy kursie: 269,00 zł
No i jest to, o czym pisałem wcześniej, "ubieranie ulicy" w niskie C/Z :)

A tyle się mówi chociażby na SW o powtarzalności wyników i wynikach one-offowych, ale nawet tutaj niektórzy biorą zysk z roku premiery i porównują ze spółkami, które chodzą z C/Z w okolicy 30, ale mają bardziej regularne premiery i których zyski nie spadną za rok lub dwa.

EA jeszcze niedawno chodziło z C/Z w okolicy 12, była to wspaniała okazja inwestycyjna i mocno rosło? Nie, rynek słusznie się spodziewał, że po odpadnięciu kwartałów z peaku C/Z wzrośnie i obecnie mamy okolice 30 przy nieznacznym wzroście kursu.

Według mnie 1,9 miliarda zysku w tym roku nie jest realne, choć wynik będzie dobry. Z kolei oczekiwania zysków powyżej miliarda co roku począwszy od 2022, które są uwzględniane we wszystkich pozytywnych rekomendacjach, a to oznacza konieczność uzyskania wysokich przychodów również z multiplayera, DLC, a także nowej gry w 2024 roku, są według mnie nazbyt optymistyczne.

Moim zdaniem jest drogo, biorąc pod uwagę realistyczne, a nie hurraoptymistyczne założenia co do zysków w latach 2020-2024 i porównując kapitalizację ze średnim oczekiwanym zyskiem w tych latach.

hukers
26
Dołączył: 2010-08-04
Wpisów: 87
Wysłane: 23 grudnia 2020 17:02:20 przy kursie: 269,00 zł
Ludzie, po co to zaklinanie rzeczywistosci? Na pewno szorciarze sie pomylili i za chwile w panice zaczna zamykac (short squeeze!) pozycje, a wy tryumfalnie bedzie patrzyli i kiwali glowami - "a nie mowilem!?". Na pewno tak bedzie...

Wesolymi wyliczeniami chcecie oszukac samych siebie chyba, bo Melvin raczej forum nie czyta. Srednia cena sprzedazy 220? Dobre sobie. Tyle kosztuje w USA. W Rosji, Ukrainie czy Argentynie 100. W Chinach 150. Jesli przyjac te 120 zl na czysto dla CDR i sprzedaz 15mln, co jest mozliwe, to mamy 1,8 mld przychodu, a gra z marketingiem pewnie z miliard kosztowala. Do tego w zaistnialej sytuacji na pewno doszlo sporo kosztow dodatkowych. W przyszlym roku sprzedadza 10mln sztuk, ale cena nizsza, wyjdzie 1 mld (zakladam spadek wplywu do 100zl za sztuke, bo bedzie trzeba robic promocje juz) przychodu minus koszty ciaglego naprawiania gry.

Moze troche surowe wyliczenia, ale na pewno bardziej realne niz 2mld w tym i przyszlym roku, a w kolejnych po miliard, ciekawe skad...

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
149
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 548
Wysłane: 23 grudnia 2020 17:12:25 przy kursie: 269,00 zł
kolarz888 napisał(a):

Jeśli przyjmiemy do końca roku 15 mln sprzedanych cyberpunków, to może to dać ok. 2,6 mld zł przychodu (zakładam średnią cenę sprzedaży 220 zł i średnią prowzję dystrybutora 25% ; na Steamie jest to 20%, na Gog-u 0%, ale w kanałach detalicznych pewnie 35-40%


Od ceny w sklepie trzeba też odjąć Vat. Przy około 26% sprzedaży do Chin, 10% do Rosji, 5% w sumie Brazylii i Turcji, trzeba ostrożnie podchodzić do średniego przychodu na Steam.
Twoje 2,6 mld /15 mln kopii jest baaardzo zawyżone.

Skimixa
Skimixa PREMIUM
18
Dołączył: 2012-05-19
Wpisów: 284
Wysłane: 23 grudnia 2020 17:18:11 przy kursie: 269,00 zł
licz bardziej 126 pln na sztuce
Edytowany: 23 grudnia 2020 17:18

raffmo
9
Dołączył: 2009-02-01
Wpisów: 37
Wysłane: 23 grudnia 2020 18:29:57 przy kursie: 269,00 zł
hukers napisał(a):
Ludzie, po co to zaklinanie rzeczywistosci? Na pewno szorciarze sie pomylili i za chwile w panice zaczna zamykac (short squeeze!) pozycje, a wy tryumfalnie bedzie patrzyli i kiwali glowami - "a nie mowilem!?". Na pewno tak bedzie...

Wesolymi wyliczeniami chcecie oszukac samych siebie chyba, bo Melvin raczej forum nie czyta. Srednia cena sprzedazy 220? Dobre sobie. Tyle kosztuje w USA. W Rosji, Ukrainie czy Argentynie 100. W Chinach 150. Jesli przyjac te 120 zl na czysto dla CDR i sprzedaz 15mln, co jest mozliwe, to mamy 1,8 mld przychodu, a gra z marketingiem pewnie z miliard kosztowala. Do tego w zaistnialej sytuacji na pewno doszlo sporo kosztow dodatkowych. W przyszlym roku sprzedadza 10mln sztuk, ale cena nizsza, wyjdzie 1 mld (zakladam spadek wplywu do 100zl za sztuke, bo bedzie trzeba robic promocje juz) przychodu minus koszty ciaglego naprawiania gry.

Moze troche surowe wyliczenia, ale na pewno bardziej realne niz 2mld w tym i przyszlym roku, a w kolejnych po miliard, ciekawe skad...


Po pierwsze - szorciarze też ludzie i nie mają monopolu na wiedzę. Także się mylą i robią błędy. Specjaliści od zarządzania funduszami NIE są jakoś bardziej skuteczni niż małpa. Wielokrotnie pokazała to rzeczywistość. Ludzie z Noblem z ekonomii szybko stracili kaskę na własnym funduszu hedingowym.

Po drugie, dlaczego nie podajesz, że są kraje gdzie cena jest znacznie większa niż 199 zł ? W Meksyku CP77 kosztuje 239 zł, w UK 250 zł, w Japonii 313 zł, w EU 59,99 Eur (270 zł).

Po trzecie, co do Twoich słów " gra z marketingiem pewnie z miliard kosztowała" w espi podano:

"Szacowana wartość należności licencyjnych Spółki z tytułu zrealizowanej sprzedaży przedpremierowej gry Cyberpunk 2077 we wszystkich kanałach cyfrowych przewyższyła łączną sumę:
- całkowitych nakładów na wyprodukowanie gry oraz
- kosztów marketingu i promocji gry ponoszonych przez Spółkę - zarówno dotychczasowych jak i planowanych do końca 2020 roku."

Wesoło naganiasz na spadki moim zdaniem.
Edytowany: 23 grudnia 2020 18:33

pivovarit
pivovarit PREMIUM
57
Dołączył: 2020-03-29
Wpisów: 290
Wysłane: 23 grudnia 2020 18:55:42 przy kursie: 269,00 zł
Przecież osoby kupujące teraz CDR nie zakładają, że CDR kończy swój rozwój na Cyberpunku, tylko, że rozpoczyna nowy rozdział z olbrzymią ilością gotówki i potężną nową marką.
Edytowany: 23 grudnia 2020 18:56

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość, nunus67

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,902 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,81% +33 761,13 zł 53 761,13 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło