PARTNER SERWISU
jtmxhvdk
274 275 276 277 278
Space Cowboy
PREMIUM
61
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 292
Wysłane: 11 grudnia 2020 10:20:15 przy kursie: 320,50 zł
Gdybym wiedział jakie będą informacje ze Spółki: poziom preorderów, zwrot kosztów z zamówień przedpremierowych z samej dystrybucji cyfrowej, kolejne rekordy padające na Twitchu i Steamie byłbym super spokojny o los akcji.

Zwłaszcza, że gram na PS4 Pro i jest spoko!

Ale jak wiemy to rynek zawsze ma rację! Raczej ciężko z nim dyskutować, a kiedy to piszę kolejne wsparcia padają.

Dobra lekcja
Edytowany: 11 grudnia 2020 10:20

jacobz
3
Dołączył: 2009-06-01
Wpisów: 229
Wysłane: 11 grudnia 2020 10:37:34 przy kursie: 320,50 zł
Recenzja Francuzów bardzo niepochlebna...
Jeśli to prawda że CDProjekt zapowiadał że gra pójdzie na starszych konsolach a w rzeczywistości tak nie jest, to strzelili sobie w stopę.
Edytowany: 11 grudnia 2020 10:37

manek123
3
Dołączył: 2014-02-14
Wpisów: 15
Wysłane: 11 grudnia 2020 10:40:04 przy kursie: 320,50 zł
Skoro wydali grę na starsze konsole, to chyba uznali, że będzie na nich działała wystarczająco dobrze


flesz
PREMIUM
78
Dołączył: 2009-12-10
Wpisów: 1 835
Wysłane: 11 grudnia 2020 10:40:05 przy kursie: 320,50 zł
Rynek oczekiwał gry "kosmicznej", rzucającej na kolana, wyznaczającej nową jakość w świecie gamingu. Póki co tego nie ma, a jeżeli jest to tylko dla - przepraszam za określenie - fanatyków gier którzy mają sprzęt z najwyższej póki.

W Wiedźmina mógł pograć każdy, nawet taki ktoś jak ja, który ma konsolę PS4 i odpala ją raz na miesiąc. Wielu takich amatorskich graczy CP77 nie kupi, a jeżeli już kupiło to zwróci.

Chyba to jest główna przyczyna wywalania akcji.
Edytowany: 11 grudnia 2020 10:41

lukdul
0
Dołączył: 2017-01-19
Wpisów: 4
Wysłane: 11 grudnia 2020 10:46:29 przy kursie: 320,50 zł
Space Cowboy napisał(a):
Gdybym wiedział jakie będą informacje ze Spółki: poziom preorderów, zwrot kosztów z zamówień przedpremierowych z samej dystrybucji cyfrowej, kolejne rekordy padające na Twitchu i Steamie byłbym super spokojny o los akcji.

Zwłaszcza, że gram na PS4 Pro i jest spoko!

Ale jak wiemy to rynek zawsze ma rację! Raczej ciężko z nim dyskutować, a kiedy to piszę kolejne wsparcia padają.

Dobra lekcja



Chyba podstawowa lekcja to patrzenie na długi termin. Oczekiwania na zyski były już planowane na poziomie 280, wszak trzeba mieć na względzie, że zaopatrując się w akcje na początku roku, termin debiutu Cyberpunka miał być zupełnie inny.
Z drugiej strony, gdy produkt zwraca się już w pierwszym dniu sprzedaży, to oczekiwania względem wartości spółki są zupełnie inne niż to co mamy terazAnxious

goral09mat
36
Dołączył: 2020-05-18
Wpisów: 192
Wysłane: 11 grudnia 2020 10:50:51 przy kursie: 320,50 zł
Ale przecież już się podobno zwróciło wszystko:
www.stockwatch.pl/wiadomosci/c...

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 11 grudnia 2020 10:55:05 przy kursie: 320,50 zł
Cytat:
Rynek oczekiwał gry "kosmicznej", rzucającej na kolana, wyznaczającej nową jakość w świecie gamingu. Póki co tego nie ma, a jeżeli jest to tylko dla - przepraszam za określenie - fanatyków gier którzy mają sprzęt z najwyższej póki.


Rynek oczekiwał gry na poziomie 95% nie 75%.
Można było przeznaczyć ułamek wartości wydanej na rozbuchany marketing na dział testerów.
Przecież tę grę robiono 7 lat i 3 razy przekładano premierę (ze względu na bugi)

To mój wpis z 1.X.2020
Vox napisał(a):
ja to czytam wprost: "Nasza flagowa gra jest tragicznie zbugowana i będziemy pracować w każdą sobotę by to poprawić"


Mimo wszystko liczyłem że się wyrobią z łataniem. Teraz szybki crunch i jeszcze można uratować sytuację.
Edytowany: 11 grudnia 2020 10:57

Wojetek
PREMIUM
503
Dołączył: 2011-08-17
Wpisów: 7 286
Wysłane: 11 grudnia 2020 10:55:56 przy kursie: 320,50 zł
flesz napisał(a):
Rynek oczekiwał gry "kosmicznej", rzucającej na kolana, wyznaczającej nową jakość w świecie gamingu. Póki co tego nie ma, a jeżeli jest to tylko dla - przepraszam za określenie - fanatyków gier którzy mają sprzęt z najwyższej póki.

W Wiedźmina mógł pograć każdy, nawet taki ktoś jak ja, który ma konsolę PS4 i odpala ją raz na miesiąc. Wielu takich amatorskich graczy CP77 nie kupi, a jeżeli już kupiło to zwróci.

Chyba to jest główna przyczyna wywalania akcji.


Premiera W3 to trochę inny moment generacji - wtedy PS4 miało raptem 1,5 roku (wydane w listopadzie 2013) a nie jak teraz 7. W przypadku komputerów też Wiedźmin chodził słabo/średnio w wielu przypadkach. Błędem było moim zdaniem nie wydanie CP2077 jako tylko next-gena, bo tak naprawdę gra nim jest. Przy tym trzeba oddać Rockstarowi (RDR2) i Naughty Dog (TLOU2) że są dużo lepsi w optymalizacji skoro potrafili tyle z PS4 wycisnąć...
Edytowany: 11 grudnia 2020 10:56

monarchista
3
Dołączył: 2020-04-08
Wpisów: 5
Wysłane: 11 grudnia 2020 10:56:02 przy kursie: 320,50 zł
jacobz napisał(a):
Recenzja Francuzów bardzo niepochlebna...
Jeśli to prawda że CDProjekt zapowiadał że gra pójdzie na starszych konsolach a w rzeczywistości tak nie jest, to strzelili sobie w stopę.


Pamiętaj o przesłankach do tej recenzji, coś w rodzaju narodowej dumy. Mając własnego dużego producenta gier, mimowolnie krytykuje się konkurencyjny produkt z innego kraju, który realnie zagraża własnym produktom. ;)

Rejerf
7
Dołączył: 2018-05-12
Wpisów: 43
Wysłane: 11 grudnia 2020 10:56:37 przy kursie: 320,50 zł
jacobz napisał(a):
Recenzja Francuzów bardzo niepochlebna...
Jeśli to prawda że CDProjekt zapowiadał że gra pójdzie na starszych konsolach a w rzeczywistości tak nie jest, to strzelili sobie w stopę.


manek123 napisał(a):
Skoro wydali grę na starsze konsole, to chyba uznali, że będzie na nich działała wystarczająco dobrze


Przecież gra 'poszła' na starszych konsolach. To, że jakość jest niska nie było przedmiotem marketingu grupy. Stworzyli wersję na najstarsze wersje konsol poprzedniej generacji, żeby sprzedać i zarobić. Udało im się to.

CD Projekt zmanipulował nieco graczy pokazując jedynie wersję działającą na PS4 Pro w tym materiale. Po prostu nie wygląda to teraz dobrze z wizerunkowego punktu widzenia.



Moim zdaniem dyskusja o poziomach nie wiadomo jak wysokich to były marzenia ściętej głowy osób, które nie wiedzą jak działa polski parkiet. Fakty się sprzedaje i trzeba o tym pamiętać. Dzisiaj jest okres żniw, nie siania.
Edytowany: 11 grudnia 2020 11:32


tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 11 grudnia 2020 11:07:06 przy kursie: 320,50 zł
@flesz
Widziałem Wiedźmina 3 na PS4. Dla mnie było to niegrywalne w porównaniu z wersją PC.
Myślę, że z Cyberpunkiem jest podobnie. Multiplatformy (poza RDR2) wyglądają na PS4 słabo. Np w Dishonored 2 na PS4 pro nie byłem w stanie wygrać walki bronią białą ze względu na beznadziejną płynność, kiedy na PC (też gram na padzie) nie mam z tym problemu. Podobnie DOOM 2016 wyglądał na PS4pro jak na słabym laptopie - rozmyty.
Edytowany: 11 grudnia 2020 11:08

DJ1910
48
Dołączył: 2020-12-11
Wpisów: 234
Wysłane: 11 grudnia 2020 11:17:23 przy kursie: 320,50 zł
Czesc,

witam wszystkich :)

[mod: usunięto treści zakazane regulaminowo]

Podtrzymuję cenę docelową CD PROJEKT na poziomie 500 zł za akcję po premierze gry Cyberpunk 2077 – mówi Vladimir Bespalov z VTB Capital Research

Warunek: szybka poprawa bledow w grze.

Cala wypowiedz:
strefainwestorow.pl/artykuly/w...

Znajac rynek IT zakladam, ze i w tym przypadku kazdy wadliwy kod mozna poprawic. Zwlaszcza, ze pewnie panie i panowie z CDR moga miec namierzone juz gdzie trzeba grzebnac. Kwestia aby nad tym usiasc i to ogarnac.
Edytowany: 11 grudnia 2020 11:33

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 11 grudnia 2020 11:22:39 przy kursie: 320,50 zł
Vox napisał(a):

Przecież tę grę robiono 7 lat i 3 razy przekładano premierę (ze względu na bugi)


Problem w tym, że właściwa pre-produkcja zaczęła się dopiero w połowie 2016 roku. Wcześniej były to tylko prace koncepcyjne.

Wojetek napisał(a):
Przy tym trzeba oddać Rockstarowi (RDR2) i Naughty Dog (TLOU2) że są dużo lepsi w optymalizacji skoro potrafili tyle z PS4 wycisnąć...


Doceniając ich klasę, trzeba zauważyć, że mieli też łatwiej. Ich produkcje były kierowane domyślnie na konsole, TLOU2 jedynie na PS4. To jedna rzecz, ale nie decydująca. Druga, według mnie ważniejsza, to dużo bardziej zlożony świat gry w C2077. To nie miało prawa się udać w rozsądnej jakości.

spinor1
11
Dołączył: 2017-04-25
Wpisów: 201
Wysłane: 11 grudnia 2020 11:29:12 przy kursie: 320,50 zł
Wersje na xbox one s i ps4 są niegrywalne, bo spadki do 12 fps są niedopuszczalne i kompletnie uniemożliwiają grę. Jak ta gra w ogóle przeszła certyfikacje z taką ilością bugów i problemów z płynnością? To, że CDProjekt wysłał do recenzentów tylko wersje PC, to że nie pokazali gameplayu z najsłabszych konsol przed premierą, to że programista jeszcze kilka dni przed premierą informował, że patch 0 zrobi z tego kompletnie inną grę odbije im się solidną czkawką. Już widzę te artykuły jak to CDProjekt oszukał graczy. Pozycji dewelopera przyjaznego dla graczy na pewno nie utrzymają.

Piotrek92
4
Dołączył: 2020-11-28
Wpisów: 25
Wysłane: 11 grudnia 2020 11:33:45 przy kursie: 320,50 zł
Informowałem o błedach AVX, moderzy z nexusa juz to naprawili gra na starym sprzecie 1366 i 1050ti chodzi na srendich jak miod uzycie cpu 60% waskie gardło gpu gra jest fajna i naprawde oprocz tego avx nie widzę bugów na PC są tylko glitche graficzne.

Moim zdaniem odwalili kawał dobrje roboty.

[mod: usunięto treści zabronione regulaminem]
Edytowany: 11 grudnia 2020 11:34

del-22012024
7
Dołączył: 2020-09-29
Wpisów: 13
Wysłane: 11 grudnia 2020 11:35:05 przy kursie: 320,50 zł
TLOU2 też miało bugi i też była jazda na forach i na metacriticu.

RDR2 tak samo miało bugi – tu wątek na reddicie z czasów premiery:
www.reddit.com/r/reddeadredemp...

Generalnie - użytkownicy chyba nie pamiętają, że gry często mają bugi w pierwszych dniach / tygodniach.

DJ1910
48
Dołączył: 2020-12-11
Wpisów: 234
Wysłane: 11 grudnia 2020 11:43:47 przy kursie: 320,50 zł
Ja pamiętam doskonale jak to było z GTA III.

Wielkie oczekiwania, po premierze mega rozczarowanie z powodu niezoptymalizowanego silnika graficznego (w ciagu 3 miesiecy zmienilem karte graficzna 4 razy...i efekt byl sredni) a jak wyszedl patch, to okazalo sie ze zakup i krecenie GTSa 250 do granic mozliwosci nie bylo konieczne ;)

To sie musi wygrzac jak kazdy ogromny projekt IT.

Ktos tu wczesniej wspominal, ze CDR nie zainwestowal za bardzo w testerow.

Pewnie tak bylo, ale pamietajcie ze rynek IT jest baaaardzo trudnym rynkiem pod kątem HR. Chęci może i były, lecz możliwości mogły być ograniczone.

Zwlaszcza w kontekscie developerow gier - to jest taka troche part-time job. Tak to sie w srodowisku postrzega. Stąd ciężko o chętnych, zwlaszcza o "kozaków".

Z testerami mogło byc podobnie.

Stabilniejsza robota jest dla korpo (banki, telekomy itd, outsource IT).

MrBlue2
91
Dołączył: 2019-11-24
Wpisów: 830
Wysłane: 11 grudnia 2020 12:15:44 przy kursie: 320,50 zł
Goldman Sachs: CD Projekt sprzeda 22,5 mln szt. 'Cyberpunk 2077' w ciągu roku

Warszawa, 11.12.2020 (ISBnews) - Analitycy Goldman Sachs spodziewają się, że wydana przez CD Projekt gra "Cyberpunk 2077" w pierwszym roku od premiery gry sprzeda się w 22,5 mln kopii, podano w raporcie datowanym na 10 grudnia."W pierwszym roku premiery gry prognozujemy 22,5 mln sprzedanych egzemplarzy w naszym scenariuszu podstawowym, 13,5 mln w scenariuszu niedźwiedzim i 31,5 mln w przypadku byczego scenariusza. […] Czekamy na dalsze informacje na temat komercyjnego sukcesu gry w nadchodzących tygodniach" - napisano w raporcie.CD Projekt podał dziś rano, że wartość należności licencyjnych wynikających ze sprzedaży przedpremierowej gry "Cyberpunk 2077" zapewniła zwrot nakładów na produkcję i marketing.Wczoraj prezes CD Projekt Adam Kiciński poinformował, że CD Projekt może przed świętami Bożego Narodzenia podać kolejne dane sprzedażowe debiutującej dziś gry "Cyberpunk 2077". Prezes zapowiedział, że deweloper zaadresuje absolutną większość problemów zgłaszanych przez graczy. Zaznaczył, że problemy z grą wynikają z różnorodności konfiguracji PC.Prezes mówił też, że CD Projekt ocenia, iż wynik preorderów na dzień premiery gry znacznie przekracza najbardziej ambitne plany. Wskazał, że zarząd wierzy, iż dalsza sprzedaż będzie równie dobra, jak dotychczas. Do premiery CD Projekt pozyskał ponad 8 mln preorderów, z czego 74% w postaci cyfrowej.W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria "Wiedźmin", 10 grudnia br. premierę miał kolejny sztandarowy tytuł studia - "Cyberpunk 2077".
(ISBnews)

Przypomnę, że DM BOŚ wyceniał CDProjekt na 446 zł przy sprzedaży Cyberpunka na 35,3 mln szt.
Teraz mamy prognozę 22,5 mln szt.
Edytowany: 11 grudnia 2020 12:16

monarchista
3
Dołączył: 2020-04-08
Wpisów: 5
Wysłane: 11 grudnia 2020 12:32:03 przy kursie: 320,50 zł
"Przypomnę, że DM BOŚ wyceniał CDProjekt na 446 zł przy sprzedaży Cyberpunka na 35,3 mln szt.
Teraz mamy prognozę 22,5 mln szt."

Ta wycena DM BO dotyczy maksymalnej, przewidywanej sprzedaży CP77 na poziomie 35 mln, G&S zakłada wariant podstawowy w okolicach 21 mln i maksymalny na przeszło 31 mln

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 11 grudnia 2020 12:34:22 przy kursie: 320,50 zł
ja myśle że pojdzie 25mln w pierwszym roku od premiery.
jednak premiera była fuckupem, i część graczy się wstrzyma z zakupem do czasu naprawienia bugów.

Na konsolach będzie to zapewne downgrade grafiki.
Edytowany: 11 grudnia 2020 12:35

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




274 275 276 277 278

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,325 sek.

yqlthvxw
olnkohtn
eobtscfr
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
dqkzwtdb
mmpbccgy
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat