Marcowe przychody Grupy Vistula wyniosły 27,5 mln zł i okazały się o 0,7 proc. niższe w ujęciu r/r. Po pierwszym kwartale ma na koncie 88,1 mln zł (+5,5 proc.). Wartość sprzedaży detalicznej zrealizowana w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler) stanowiła w marcu około 15 mln zł, co dało wzrost o 6,4 proc. W ujęciu narastającym przychody w tej kategorii poprawiły się o 5,9 proc. do poziomu 46,1 mln zł. Natomiast w segmencie jubilerskim marcowa sprzedaż spadła o 8 proc, do 9,5 mln zł, a w całym I kwartale wzrosła o 3,9 proc. do 34,1 mln zł.
– Informacja neutralna. Spadki na poziomie skonsolidowanym w marcu są niewielkie (-0,7 proc. r/r). Widać, iż lepiej radzi sobie odzież aniżeli segment jubilerski, jednakże sądzimy, że to marki męskie tj. Vistula, Wólczanka odpowiadają za dodatnią dynamikę. – ocenia Marcin Stebakow, analityk DM BPS.
>> Wskaźnik C/WK spółki to 0,78 przy średniej dla sektora 2,59. >> Zobacz jak zmieniły się pozostałe wskaźniki Vistuli po wynikach za IV kwartał.
W tym roku Vistula chce inwestować w rozwój sieci. W planach jest otworzenie jest uruchomienie 18 nowych salonów i stoisk firmowych, o łącznej powierzchni 1.100 mkw. Nakłady inwestycyjne na otwarcie nowych salonów oraz konieczne modernizacje już istniejących, wyniosą w tym roku około. 8 mln zł i będą pochodziły ze środków własnych. Vistula chce też rozwijać zainicjowany w ubiegłym roku projekt franczyzowy, który traktuje jako uzupełniający model rozwoju sieci salonów marek Vistula i Wólczanka. Projekt będzie rozwijany w mniejszych miastach, w których znajdują się dobrze funkcjonujące galerie handlowe, a gdzie oferta spółki nie była dotąd w pełni dostępna.
Na koniec zeszłego roku grupa dysponowała 18,2 mln zł środków pieniężnych i ich ekwiwalentów wobec 14,5 mln zł rok wcześniej. Cash flow operacyjny wyniósł ponad 20 mln zł, a w 2012 roku był ujemny (-1,2 mln zł). Spółka w zeszłym roku zanotowała historycznie najwyższy zysk netto, który na poziomie skonsolidowanym przekroczył 45 mln zł wobec 12,3 mln zł sprzed roku. Zysk operacyjny wzrósł z 28,1 mln zł do 33,6 mln zł. Natomiast wartość przychodów powiększyła się nieznacznie z 395,5 mln zł do 397,7 mln zł.
W piątek akcje Vistuli walczą z lekką przeceną. W tym roku notowania spółki są na 1-proc. minusie. Natomiast w 2013 roku zyskały na wartości ponad 70 proc.