Redan podał wyniki sprzedażowe za marzec i I kwartał 2014 r. W zeszłym miesiącu szacunkowe przychody grupy wyniosły 36,7 mln zł (+11,3 proc. r/r). Po I kwartale łączna wartość stanowiła 101,9 mln zł co dało 6,3 proc. wzrostu. Powierzchnia sieci sklepów grupy na koniec marca urosła o 1,5 proc. r/r do 100,4 tys. mkw.
Nadal dynamiczniej rośnie sprzedaż sieci dyskontowej. W marcu zanotowała 21-proc. wzrost, a narastająco od stycznia 15,4 proc. osiągając 52,6 mln zł. Sieć Textilmarket na koniec marca składała się z 289 sklepów własnych o łącznej powierzchni 62,5 tys. mkw. (+4 proc. r/r). Natomiast w segmencie modowym marcowe przychody były płaskie, a w I kwartale wartość sprzedaży spadła o 1,8 proc. do poziomu 19,4 mln zł. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec marca 2014 r. miały łączną powierzchnię 37,8 tys. mkw (-2,3 proc. r/r).
– Informacja neutralna plus. Marcowa sprzedaż wzrosła silniej niż w styczniu i lutym br., głównie za sprawą sieci dyskontowej, natomiast sieć modowa była pod presją sytuacji na Ukrainie. W naszej opinii zawirowania na Ukrainie i osłabienie hrywny istotnie wpłynęło na słabsze dynamiki sprzedaży w części modowej. Ponadto zimny marzec ub. r. jest statystycznie niską bazą porównawczą. Pozytywnie oceniamy 2,7 mln zł (+10 proc. r/r) sprzedaży sklepu internetowego. – ocenia Sobiesław Kozłowski, analityk DM Raiffeisen Bank Polska.

(Źródło: Raiffeisen Brokers)
>> W serwisie znajdziesz komplet aktualnych informacji na temat finansowej kondycji spółki. >> Zobacz obraz fundamentalny Redanu po wynikach za IV kwartał w StockWatch.pl
Spółka realizuje program naprawczy polegający na optymalizacji sieci sprzedaży (zamiana placówek własnych na franczyzowe), poprawie terminowości kolekcji i dopasowaniu cen do warunków rynkowych. Zdaniem ekspertów z DM BPS poprawa rentowności w segmencie modowym będzie trudnym zadaniem, bo konkurencja w postaci LPP i zagranicznych sieci mocno się rozpycha.
– Ciekawie wygląda sprzedaż segmentu modowego generowana przez kanał internetowy. W 2014 spółka planuje uruchomić platformę e-commercową w Rosji oraz nowością ma być uruchomienie sprzedaży internetowej dla Textilmarketu w II kwartale 2014 roku. – dodaje Marcin Stebakow z DM BPS.
W środę akcje spółki odzieżowej zyskują na wartości. W tym roku notowania Redanu mają za sobą kilkuprocentową przecenę. W 2013 roku akcje podrożały o 180 proc.