Imponującą dynamiką wyników za I kwartał 2014 roku popisał się notowany na NewConnect mPay. Dostawca usług płatności mobilnych w pierwszych trzech miesiącach br. wypracował 884 tys. zł przychodów. Rok wcześniej sprzedaż opiewała na 313 tys. zł. Zwiększone przychody to efektem intensyfikacji współpracy z Mastercard w zakresie inicjatyw Mastercard Mobile i Master Pass. Skokową poprawę odnotował też wynik netto i operacyjny. Na czysto spółka zarobiła 154 tyś. zł wobec straty przed rokiem w wysokości 688 tys. zł. Spółka zaznaczyła, że diametralna poprawa to efekt optymalizacji działalności operacyjnej oraz nowej strategii na lata 2014–2016. EBIT w pierwszym kwartale podskoczył do 171 tys. zł zysku wobec 691 tys. zł straty w pierwszych trzech miesiącach 2013 r.>> Komunikat wraz z raportem znajdziesz tutaj.
– Z zadowoleniem przyjmujemy fakt, że opracowana przez nas strategia oraz dokonane zmiany w organizacji spółki przyniosły efekty w tak krótkim czasie. Na uwagę zasługuje stałe zacieśnianie współpracy z właścicielem Grupą LEW SA. Od początku współpracy skupialiśmy się na synergiach, jakie obie spółki mogą osiągnąć. Obecnie mPay jest na etapie przygotowania nowych produktów, których kształt wynika ze zidentyfikowanych synergii. Celem mPay jest stworzenie nowoczesnej instytucji finansowej funkcjonującej zarówno na rynku Polskim jak i na rynkach światowych. – powiedział Jacek Bykowski, prezes zarządu mPay.
Jednym z głównych kierunków strategii mPay jest unowocześnienie i rozwój platformy technologicznej. mPay w ostatnim okresie rozwijał obszar płatności w poczet kart płatniczych oraz system oferowania portfeli kartowych w formie usługi dla banków. Spółka działa też w ramach inicjatywy MasterCard Mobile, której celem jest zbudowanie paneuropejskiej platformy akceptacji mobilnych płatności, realizowanych przy użyciu telefonu komórkowego bezpośrednio z karty płatniczej użytkownika. Ważnym elementem strategii jest poprawa efektywności działania spółki w oparciu o wykorzystanie synergii z Grupą LEW SA – głównie w zakresie wykorzystania dostępu do sieci merchantów współpracujących z Grupą LEW i wspólne pozyskiwanie nowych klientów i akceptantów.
W połowie marca spółka podpisała umowę na dofinansowanie projektu Promocja usługi płatności mobilnych mPay SA na rynku międzynarodowym. W ramach projektu mPay wziął udział w największych na świecie targach mobilnych Mobile World Congress 2014 w Barcelonie, Targach Cebit 2014 w Hanowerze oraz uczestniczył w misji gospodarczej w USA i w Hiszpanii. W trakcie imprez targowych spółce udało się nawiązać kilka cennych kontaktów.
– Rozpoczęty w lutym 2014 r. program eksportu technologii mPay na rynki zagraniczne, dzięki wsparciu w postaci środków z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka w krótkim czasie przyniósł efekty w postaci wielu kontaktów handlowych, jak również podmiotów zainteresowanych współpracą w uruchomieniu systemu mPay na rynkach zagranicznych. Obecnie spółka jest na etapie negocjacji umów z co najmniej dwoma podmiotami spoza rynku europejskiego. W kolejnych kwartałach 2014 roku spółka planuje jeszcze bardziej zintensyfikować działania eksportowe. – powiedział Andrzej Okoń, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu.
>> W serwisie znajdziesz komplet aktualnych informacji na temat finansowej kondycji mPay. >> Zobacz jak zmienił się obraz fundamentalny grupy po wynikach za I kwartał 2013 r.
Poprawa wyników mPay nie przeszła niezauważona. W piątek akcje spółki drożeją o 35 proc. Jeden walor jest wyceniany na 0,27 zł. W tym roku akcje dostawcy usług płatności mobilnych podrożały już o kilkadziesiąt procent.