Tele-Polska Holding rusza z ofertą publiczna akcji. Inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy na akcje od 29 maja do 3 czerwca 2014 r. W tym samym okresie zapisy będą składać inwestorzy instytucjonalni. Przydział akcji serii E planowany jest na 5 czerwca 2014. Maksymalna cena emisyjna została ustalona na 2,15 zł za akcję. Spółka zamierza pozyskać około 20 mln zł.
Dostawca usług telekomunikacyjnych już dwukrotnie podejmował próbę uplasowania akcji serii E. Pierwsza miała miejsce pod koniec ubiegłego roku, a druga w marcu. W drugim wypadku plany pokrzyżował konflikt na Ukrainie i pogorszenie klimatu inwestycyjnego. Telekom się nie poddaje i liczy, że uda mu się pozyskać środki na sfinansowanie dalszego rozwoju grupy.
– Sytuacja rynkowa jest trudna z czego zdajemy sobie sprawę i odczuliśmy bezpośrednio przy poprzednim podejściu. Dodatkowo OFE nie inwestują w spółki z NewConnect więc to dodatkowa trudność w uplasowaniu emisji. Jest więc taka możliwość, aby liczba akcji z zapisów była mniejsza od liczby akcji zaoferowanych. W zależności jednak wartości zapisów będziemy podejmowali decyzję, czy emisja dojdzie do skutku. Kryterium decyzji jest proste, bo decyzja zależy od możliwości zrealizowania poszczególnych celów emisyjnych. Proszę także pamiętać, że będąc już notowanymi na parkiecie GPW możemy raz jeszcze wyemitować akcje dla tych OFE, które wyraziły zainteresowanie ofertą, ale z powodów formalnych, nie wzięły w niej udziału, tym sposobem realizując nasz cel ofertowy w postaci uplasowania 10 mln akcji na rynku. – powiedział w rozmowie z redakcją StockWatch.pl Marek Montoya, członek zarządu Tele-Polska Holding SA.
Prognoza finansowa Tele-Polska Holding na ten rok zakłada wypracowanie 250,1 mln zł skonsolidowanych przychodów. W przyszły roku sprzedaż ma podskoczyć do 364,5 mln zł. EBITDA na poziomie grupy ma wynosić odpowiednio 23,1 mln zł i 29,7 mln zł. Na czysto zysk grupy ma wzrosnąć z 9,5 mln zł w 2014 roku do 14,3 mln zł w 2015 roku. Jak podkreśla zarząd, prognozy są konserwatywne i wskazują na dodatkowy, nie uwzględniony w prognozach potencjał spółki wynikający z lepszych efektów niż spodziewane obniżki kosztów operacyjnych oraz możliwości dosprzedaży usług dodatkowych dynamicznie rosnącej bazie abonenckiej.
– Z jednej strony gonią nas terminy, zaakceptowaliśmy najniższą cenę z widełek, nasze road show trwało długo i byliśmy wielokrotnie prześwietlani. Z drugiej, jesteśmy świeżo po bardzo dobrych wynikach skonsolidowanych, realizujemy z nadwyżką prognozy, realizujemy wcześniej nakreślony plan, zmniejszamy koszty i zwiększamy marże, przy cały czas systematycznie rosnącej sprzedaży. Prezentowane wyniki finansowe zostały pozytywnie odebrane przez inwestorów a część z nich zadeklarowała chęć wzięcia udziału w naszej emisji. – dodał Montoya.
>> Wskaźnik C/WK spółki to 1,31 przy średniej dla sektora 3,10 >> Analizę wskaźnikową TPH uwzględniającą wyniki za I kwartał znajdziesz w StockWatch.pl
Przedstawiciel zarządu dodał, że spółka ma także plan B na wypadek, gdyby emisja znowu się nie udała.
– Plany się nie zmieniają, zmieni się jednak harmonogram ich realizacji i czas osiągnięcia przynajmniej części prognozowanych wyników. W naszej opinii, emisja jednak dojdzie do skutku. Gdyby jednak było inaczej to będziemy finansowali rozwój posiłkując się długiem, a realizację części projektów przełożymy na później. Warto jednak zaznaczyć, że powodzenie emisji nie ma wpływu na wyniki 2014 r., których jesteśmy już raczej pewni. W kolejnych latach nasz rozwój będzie jednak znacznie szybszy, jeżeli uda nam się jednak pozyskać środki z emisji. – zaznaczył członek zarządu Tele-Polska Holding.
Tele-Polska Holding w I kwartale wypracował 72,04 mln zł przychodów ze sprzedaży usług telekomunikacyjnych. Rok wcześniej sprzedaż wynosiła 52,77 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej podskoczył w pierwszym kwartale z 3,67 mln zł do 5,56 mln zł, a EBITDA zamknęła się na na poziomie 8,4 mln zł. O blisko 30 proc. podskoczył zysk netto z 3,25 mln zł do 4,2 mln zł. Spółka podkreśliła, że zrost wyniku związany był z dynamicznym rozwojem segmentu detalicznego zarówno w zakresie klientów indywidualnych, jak i biznesu. W odniesieniu do realizacji prognoz na 2014 rok, osiągnięty wynik oznacza blisko 29-proc. realizację prognoz dotyczących przychodów, w zakresie wskaźnika EBITDA 36,14 proc., zaś w odniesieniu do wyniku netto aż 44,38 proc. realizacji prognozy.