
Najlepszą spółką w VII edycji w kategorii polskie spółki giełdowe należące do indeksów WIG20 i mWIG40 okazała się Grupa Azoty SA.
Rozpoczyna się VIII edycja Konkursu Złota Strona Emitenta organizowanego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. Po ogłoszeniu kryteriów spółki giełdowe mają ponad dwa miesiące na wprowadzanie zmian na swoich stronach internetowych. 2 września rozpoczyna się ocena w ramach I etapu, której podlegać będą strony internetowe wszystkich spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, w tym na rynku NewConnect.
– Konkurs ZSE jest corocznym badaniem poziomu komunikacji korporacyjnej on-line na polskim rynku kapitałowym, które pozwala śledzić jak zmieniają się strony internetowe emitentów na przestrzeni lat. Dwumiesięczny okres przygotowawczy, który właśnie się rozpoczyna, jest mobilizacją dla spółek giełdowych do dokonania przeglądu stron internetowych pod kątem ich zawartości i funkcjonalności. Mimo, że jest to już ósma edycja konkursu, nadal są obszary do poprawy, chociaż pocieszające jest to, że z roku na rok strony internetowe spółek są coraz ciekawsze. – mówi Mirosław Kachniewski, prezes Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.
W konkursie będą oceniane strony internetowe wszystkich spółek notowanych w dniu 29 sierpnia 2014 roku na rynku głównym i alternatywnym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółki zostaną podzielone na 5 kategorii konkursowych: polskie spółki giełdowe należące do indeksu WIG30; polskie spółki giełdowe należące do WIG50; polskie spółki giełdowe nie należące do indeksów WIG30 i WIG50; polskie spółki notowane na rynku alternatywnym NewConnect; wszystkie spółki zagraniczne notowane na GPW w Warszawie (w tym na rynku NewConnect).
Ocena konkursowa składa się z trzech etapów. I etap konkursu (2 września 2014 – 6 lutego 2015) będzie okazja do analizy stron internetowych pod kątem komunikacji z inwestorem, zawartości informacyjnej strony oraz użyteczności serwisu. W każdym z obszarów sprawdzanych będzie od kilku do kilkunastu kryteriów.
– Pierwszy etap konkursu polega na ocenie stron internetowych wszystkich emitentów pod kątem kryteriów zero-jedynkowych. Sprawdzamy m.in. takie aspekty jak: jaka jest zawartość serwisu, jak szybko spółki odpowiadają na zapytanie inwestora, czy mają wersję angielską i wyszukiwarkę wewnętrzną, jak szybko działa strona, czy jak plasuje się strona w wyszukiwarkach internetowych. – dodaje prezes Kachniewski.
Na II etapie (12 lutego 2015 – 10 kwietnia 2015) strony będą oceniane przez ponad 30 specjalistów w dziewięciu dziedzinach należących do jury konkursowego. Jurorzy będą brać pod uwagę takie aspekty jak: jasność komunikatu, zawartość informacyjna, komunikacja z inwestorem, innowacyjność komunikacji, ergonomia, zgodność z regułami nawigacji, poprawność zastosowanych technologii, estetyka strony, opina przedstawicieli inwestorów indywidualnych, instytucjonalnych i zagranicznych. Jury wyłoni po 3 kandydatów z każdej kategorii konkursowej.
Laureatów Konkursu wybierze na etapie III (14 kwietnia 2015 – 22 maja 2015 ) kapituła, w której zasiadają przedstawiciele instytucji rynku kapitałowego oraz najbardziej uznani fachowcy zajmujący się grafiką, komunikacją marketingową, dziennikarstwem, ekonomią czy relacjami inwestorskimi.
Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się w czerwcu 2015 roku podczas VII Kongresu Relacji Inwestorskich SEG.
Regulamin Konkursu, harmonogram oraz szczegółowe informacje nt. Złotej Strony Emitenta VIII są dostępne na stronie internetowej www.zse.seg.org.pl

Laureaci Konkursu Złota Strona Emitenta VII (Fot. materiały prasowe)