ccnajkam
Advertisement
PARTNER SERWISU
twgtkltg

Kurs akcji LPP kontynuuje przecenę po wynikach grudniowej sprzedaży

Omawiane walory:

Najważniejszy miesiąc w roku dla całej branży odzieżowej okazał się mało łaskawy dla LPP. Gdańska spółka w ubiegłym miesiącu sprzedała tylko o 5 proc. więcej towaru niż przed rokiem i do tego przy widocznym spadku marży brutto.

Maklerzy, którzy w ostatnim czasie wystawili LPP dwie słabe rekomendacje mieli nosa. Odzieżowa spółka w raporcie sprzedażowym za grudzień wykazała ok. 551 mln zł przychodów ze sprzedaży, co dało w ujęciu r/r wzrost o 5 proc. W tym okresie szacunkowa wartość marży brutto spadła o 2 p.p. do 56 proc. W całym 2014 roku wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła około 4.758 mld zł i zanotowała 16-proc. progres.

Poniekąd taki stan rzeczy przewidzieli w swojej ostatniej rekomendacji dla spółki analitycy DM mBanku. Biuro w swoim raporcie wystawiło zalecenie redukuj i wskazało, że pomimo sprawdzonego modelu biznesowego, wyniki LPP są pod mocną presją niesprzyjających czynników zewnętrznych, wśród których jest silna dewaluacja RUB i oraz UAH oraz niesprzyjające warunki pogodowe. Ponadto zasugerowano, iż biorąc pod uwagę spadającą efektywność sprzedaży na mkw. w grupie (wpływ na ten wskaźnik ma nie tylko Rosja i Ukraina, ale też Polska), spółce będzie trudniej zejść z wysokiego poziomu zapasów zaraportowanego na koniec III kwartału 2014 r.

– W związku z tym, oczekujemy spadku marży brutto na sprzedaży wynikającej z: 1) konieczności wprowadzenia agresywniejszych wyprzedaży w okresie grudzień/styczeń oraz 2) sprzedaży towarów zakupionych po wyższym kursie USD/PLN. Trzecim negatywnym czynnikiem jest ograniczenie tempa rozwoju powierzchni sprzedażowej do 129 tys. mkw. w 2014 roku (+22 proc. r/r) oraz do 139 tys. mkw. w 2015 roku (+19 proc. r/r). – czytamy w raporcie DM mBanku.

>> Analityk StockWatch.pl przyjrzał się dokładnie aktualnej sytuacji fundamentalnej LPP po wynikach za trzeci kwartał >> Zobacz analizę najnowszego raportu kwartalnego odzieżowej grupy

Analitycy DM mBanku prognozują zysk netto LPP na 2014 i 2015 rok w wysokości odpowiednio 431,9 mln zł i 516,1 mln zł. W 2013 roku czysty zysk odzieżowego giganta wyniósł 430,9 mln zł. Natomiast prognoza DM BPS, który niedawno zalecił sprzedaż akcji odzieżowej grupy to 426,1 mln zł czystego zysku za zeszły rok i 553,1 mln zł za ten rok.

Dziś notowania spółki rozpoczęły sesję na czerwono kontynuując przecenę z wcześniejszych tygodni. Akcje LPP w dwa miesiące straciły na wartości prawie 27 proc. Stopa zwrotu za cały 2014 rok to minus 20 proc.

wykres_LPP

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat