LiveChat Software podał najnowsze dane sprzedażowe. Aktualna liczba klientów korzystających z płatnej wersji produktu LiveChat wyniosła 10.219. W ujęciu miesiąc do miesiąca liczba klientów wzrosła o 320 netto, uwzględniając odejścia. Na początku marca liczba ta wynosiła 9.899, a przed rokiem 1 kwietnia 2014 r. było to 7.209 klientów. Spółka zaznacza, że jej oferta jest skierowana do klientów biznesowych. Przychód generowany przez poszczególnych klientów różni się w zależności od wybranego planu abonamentowego oraz liczby stanowisk wykupionych przez klienta.
Niedawno spółka dostała wysoką rekomendację od Trigon DM. Analitycy zdecydowali się podnieść cenę docelową do 46 zł z 34 zł. Jednocześnie biuro podtrzymało rekomendację kupuj. W raporcie zwrócono uwagę, że mocna pozycja na rynku aplikacji typu live chat oraz stale rosnąca liczba aktywnych klientów jest potwierdzeniem atrakcyjności produktu tej spółki. Dodatkowo obecne kursy walut (głównie USD/PLN), biorąc pod uwagę strukturę walutową przychodów i kosztów spółki, wpływają korzystnie na uzyskiwane wyniki. Biuro oczekuje w najbliższym czasie kontynuacji pozytywnej dynamiki wzrostu liczby klientów, utrzymującego się korzystnego kursu USD/PLN oraz szansy na bardziej wyraźny wzrost ARPU poprzez wprowadzenie nowego planu taryfowego. Zdaniem brokera, dynamiczny skok liczby klientów w relatywnie krótkim okresie czasu byłby możliwy w przypadku podpisania umowy o partnerstwie z podmiotem posiadającym dużą bazę własnych klientów.
Analitycy zwrócili też uwagę, że 4 kwietnia 2015 roku kończy się część umów lock-up, podpisanych przy okazji IPO. Sprawa dotyczy puli 34 proc. akcji spółki. Akcjonariusze, którym kończą się umowy o niesprzedawaniu walorów są powiązani z funduszem Tar Heel. W marcu Copernicus Capital Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych umocnił swoją pozycję w spółce przekraczając próg 10 proc. w głosach ma walne. Natomiast udziały Grzegorza Bielowickiego spadły poniżej 5 proc.
Spółka ma za sobą publikacje wyników za okres kwiecień-grudzień roku obrotowego 2014/2015. W tym okresie przychody wzrosły z 12,45 mln zł do 22,5 mln zł. Zysk EBIT skoczył z 8,5 mln zł do 16,2 mln zł, a zysk netto z 6,8 mln zł do 12,9 mln zł.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom LiveChat Software
W środę akcje Livechat zyskują kilka procent na wartości, ale na wcześniejszych kilku sesjach straciły blisko 8 proc. Niemniej tegoroczna stopa zwrotu jest na 17-proc. plusie. Natomiast od kwietniowego debiutu dały zarobić 76 proc.